ПОВІДОМЛЕННЯ про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля

21.12.2023

ПУБЛІЧНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «УКРНАФТА»

код ЄДРПОУ 00135390

СТРУКТУРНА ОДИНИЦЯ (філія) «Укрнафта буріння»

ПУБЛІЧНОГО АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА "УКРНАФТА"

код ЄДРПОУ: 00142875

(повне найменування юридичної особи, код згідно з ЄДРПОУ або прізвище, ім’я та по батькові фізичної особи - підприємця, ідентифікаційний код або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті)

інформує про намір провадити плановану діяльність та оцінку її впливу на довкілля.

1. Інформація про суб’єкта господарювання

ПАТ «Укрнафта»: 04053, м. Київ, Шевченківський р-н, пров. Несторівський, 3-5 контактний номер телефону: +38(044)5061044

Структурна одиниця ( філія) «Укрнафта буріння»: Україна, 17507, Чернігівська область, місто Прилуки, вулиця Київська, будинок 200, контактний номер телефону: +38 (95) 28 08 250

2. Планована діяльність, її характеристика, технічні альтернативи

Планована діяльність, її характеристика.

Продовження експлуатації шламонакопичувача розміщення відходів буріння на Долинському нафтовому родовищі (Калуський район Івано-Франківська область), - об’єкт оброблення відходів, що не є небезпечними.

Технічна альтернатива 1.

Для захоронення відходів буріння в південно-західній частині шламонакопичувача споруджуються спарені котловани (І, ІІ і ІІІ черга) шириною 10 м та довжиною 80 м по верхній основі, з кутом нахилу стінок 450, глибиною 3 м. По периметру спарених котлованів - обвалування висотою 0,5 м. В північно-східній частині споруджуються котловани (VІ, V і VІ черга) шириною 10 м та довжиною 80 м, кут нахилу стінок 450, глибина – 3,0 м. По периметру спарених котлованів - обвалування висотою 0,5 м. Після наповнення котлованів відходами буріння проводиться їх повна технічна та біологічна рекультивація. Запланований обсяг захоронення відходів - 15,085 тис. м3.

Технічна альтернатива 2.

Захоронення відходів буріння в місцях спорудження нафтогазових свердловин

3. Місце провадження планованої діяльності, територіальні альтернативи.

Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 1.

шламонакопичувач існуючий, розташований на території Долинського нафтового родовища.

Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 2.

шламонакопичувач існуючий, територіальна альтернатива не розглядається.

4. Соціально-економічний вплив планованої діяльності

Видобування нафти і газу не можливе без буріння нових свердловин. Експлуатація шламонакопичувача дозволить споруджувати нафтогазові свердловини в регіоні безамбарним методом, що суттєво зменшить вплив на довкілля.

5. Загальні технічні характеристики, у тому числі параметри планованої діяльності (потужність, довжина, площа, обсяг виробництва тощо)

Загальна місткість шламонакопичувача – 15,085 тис м3. Загальна площа шламонакопичувача – 2,66 га, в тому числі площа котлованів – 1,651 га. Північно-східна частина шламонакопичувача складається з трьох черг загальним об’ємом 7327 м3. Південно-західна частина шламонакопичувача складається з трьох черг загальним об’ємом 7758 м3. Одна (І черга) шламонакопичувача заповнена відходами буріння повністю, друга – частково.

6. Екологічні та інші обмеження планованої діяльності за альтернативами:

Щодо технічної альтернативи 1

- дотримання законодавства у сфері поводження з відходами;

- дотримання розмірів санітарно-захисних зон (СЗЗ) промислових майданчиків;

- дотримання обсягів дозволених викидів в атмосферне повітря від стаціонарних джерел,

- забезпечення концентрацій забруднюючих речовин нижче ГДК на межі СЗЗ;

- дотримання режиму зон санітарної охорони;

- дотримання дозволених рівнів шуму;

- забезпечення допустимих рівнів соціального ризику та ризику впливу на здоров’я населення;

- здійснення планованої діяльності в межах відведених земельних ділянок.

Щодо технічної альтернативи 2

- дотримання законодавства у сфері поводження з відходами;

- дотримання розмірів санітарно-захисних зон (СЗЗ) промислових майданчиків;

- дотримання обсягів дозволених викидів в атмосферне повітря від стаціонарних джерел,

- забезпечення концентрацій забруднюючих речовин нижче ГДК на межі СЗЗ;

- дотримання режиму зон санітарної охорони;

- дотримання дозволених рівнів шуму;

- забезпечення допустимих рівнів соціального ризику та ризику впливу на здоров’я населення;

- здійснення планованої діяльності в межах відведених земельних ділянок.

Щодо територіальної альтернативи 1

- дотримання законодавства у сфері поводження з відходами;

- дотримання розмірів санітарно-захисних зон (СЗЗ) промислових майданчиків;

- дотримання обсягів дозволених викидів в атмосферне повітря від стаціонарних джерел,

- забезпечення концентрацій забруднюючих речовин нижче ГДК на межі СЗЗ;

- дотримання режиму зон санітарної охорони;

- дотримання дозволених рівнів шуму;

- забезпечення допустимих рівнів соціального ризику та ризику впливу на здоров’я населення;

- здійснення планованої діяльності в межах відведених земельних ділянок.

Щодо територіальної альтернативи 2 не розглядається.

7. Необхідна еколого-інженерна підготовка і захист території за альтернативами:

Щодо технічної альтернативи 1

еколого-інженерна підготовка і захист території здійснюється існуючою інфраструктурою

Щодо технічної альтернативи 2

еколого-інженерна підготовка і захист території здійснюється існуючою інфраструктурою

Щодо територіальної альтернативи 1

еколого-інженерна підготовка і захист території здійснюється існуючою інфраструктурою

Щодо територіальної альтернативи 2

не розглядається

8. Сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля:

Щодо технічної альтернативи 1

- вплив на клімат та мікроклімат – незначний, місцевий, тимчасовий. Викиди парникових газів від пересувних джерел викидів;

- вплив на геологічне середовище – незначний, місцевий, тимчасовий. Часткове руйнування і перевідкладення ґрунтів без зміни рельєфу;

- вплив на атмосферне повітря – незначний, місцевий, тимчасовий. Викиди від пересувних джерел викидів, шумовий вплив;

- вплив на підземні води – можливий. Забруднення в результаті виникнення аварійних ситуацій;

- вплив на поверхневі води – можливий. Забруднення в результаті виникнення аварійних ситуацій;

- вплив на ґрунти - незначний, місцевий, тимчасовий. Механічне порушення ґрунтового покриву; забруднення в результаті виникнення аварійних ситуацій;

- вплив на флору - незначний, місцевий, тимчасовий. Порушення рослинного покриву території;

- вплив на фауну - опосередкований вплив: присутність людей та споруд, шумовий вплив.

Щодо технічної альтернативи 2

- вплив на клімат та мікроклімат – незначний, місцевий, тимчасовий. Викиди парникових газів від пересувних джерел викидів;

- вплив на геологічне середовище – незначний, місцевий, тимчасовий. Часткове руйнування і перевідкладення ґрунтів без зміни рельєфу;

- вплив на атмосферне повітря – незначний, місцевий, тимчасовий. Викиди від пересувних джерел викидів, шумовий вплив;

- вплив на підземні води – можливий. Забруднення в результаті виникнення аварійних ситуацій;

- вплив на поверхневі води – можливий. Забруднення в результаті виникнення аварійних ситуацій;

- вплив на ґрунти - незначний, місцевий, тимчасовий. Механічне порушення ґрунтового покриву; забруднення в результаті виникнення аварійних ситуацій;

- вплив на флору - незначний, місцевий, тимчасовий. Порушення рослинного покриву території;

- вплив на фауну - опосередкований вплив: присутність людей та споруд, шумовий вплив.

Щодо територіальної альтернативи 1

- вплив на клімат та мікроклімат – незначні викиди парникових газів;

- вплив на геологічне середовище – часткове руйнування і перевідкладення ґрунтів без зміни рельєфу;

- вплив на атмосферне повітря – незначні викиди від пересувних джерел викидів, шумовий вплив;

- вплив на підземні води - можливе забруднення в результаті виникнення аварійних ситуацій;

- вплив на поверхневі води - можливе забруднення в результаті виникнення аварійних ситуацій;

- вплив на ґрунти - механічне порушення ґрунтового покриву, можливе забруднення в результаті виникнення аварійних ситуацій;

- вплив на флору - можливе порушення трав’яного покриву;

- вплив на фауну - опосередкований вплив: присутність людей та споруд, шумовий вплив.

Щодо територіальної альтернативи 2

не розглядається.

9. Належність планованої діяльності до першої чи другої категорії видів діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля (зазначити відповідний пункт і частину статті 3 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”)

Планована діяльність належить до другої категорії видів діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля. Пункт 11 частина 3 статті 3 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля” - інші види діяльності: шламонакопичувачі, хвостосховища; об’єкти оброблення відходів, що не є небезпечними, потужністю менше 100 тонн на добу.

10. Наявність підстав для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля (в тому числі наявність значного негативного транскордонного впливу на довкілля та перелік держав, довкілля яких може зазнати значного негативного транскордонного впливу (зачеплених держав)

Підстави для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля відсутні

11. Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля

Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту оцінки впливу на довкілля встановлений статтею 6 Закону України „Про оцінку впливу на довкілля”.

12. Процедура оцінки впливу на довкілля та можливості для участі в ній громадськості

Планована суб’єктом господарювання діяльність може мати значний вплив на довкілля і, отже, підлягає оцінці впливу на довкілля відповідно до Закону України „Про оцінку впливу на довкілля”. Оцінка впливу на довкілля – це процедура, що передбачає:

- підготовку суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля;

- проведення громадського обговорення планованої діяльності;

- аналіз уповноваженим органом звіту з оцінки впливу на довкілля, будь-якої додаткової інформації, яку надає суб’єкт господарювання, а також інформації, отриманої від громадськості під час громадського обговорення, під час здійснення процедури оцінки транскордонного впливу, іншої інформації;

- надання уповноваженим органом мотивованого висновку з оцінки впливу на довкілля, що враховує результати аналізу, передбаченого абзацом п’ятим цього пункту;

- врахування висновку з оцінки впливу на довкілля у рішенні про провадження планованої діяльності, зазначеного у пункті 14 цього повідомлення.

У висновку з оцінки впливу на довкілля уповноважений орган, виходячи з оцінки впливу на довкілля планованої діяльності, визначає допустимість чи обґрунтовує недопустимість провадження планованої діяльності та визначає екологічні умови її провадження.

Забороняється розпочинати провадження планованої діяльності без оцінки впливу на довкілля та отримання рішення про провадження планованої діяльності.

Процедура оцінки впливу на довкілля передбачає право і можливості громадськості для участі у такій процедурі, зокрема на стадії обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, а також на стадії розгляду уповноваженим органом поданого суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля.

На стадії громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля протягом щонайменше 25 робочих днів громадськості надається можливість надавати будь-які зауваження і пропозиції до звіту з оцінки впливу на довкілля та планованої діяльності, а також взяти участь у громадських слуханнях. Детальніше про процедуру громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля буде повідомлено в оголошенні про початок громадського обговорення.

13. Громадське обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля

Протягом 20 робочих днів з дня оприлюднення цього повідомлення на офіційному веб-сайті уповноваженого органу громадськість має право надати уповноваженому органу, зазначеному у пункті 15 цього повідомлення, зауваження і пропозиції до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.

Надаючи такі зауваженні і пропозиції, вкажіть реєстраційний номер справи про оцінку впливу на довкілля планованої діяльності в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля (зазначений на першій сторінці цього повідомлення). Це значно спростить процес реєстрації та розгляду Ваших зауважень і пропозицій.

У разі отримання таких зауважень і пропозицій громадськості вони будуть розміщені в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля та передані суб’єкту господарювання (протягом трьох робочих днів з дня їх отримання). Особи, що надають зауваження і пропозиції, своїм підписом засвідчують свою згоду на обробку їх персональних даних. Суб’єкт господарювання під час підготовки звіту з оцінки впливу на довкілля зобов’язаний врахувати повністю, врахувати частково або обґрунтовано відхилити зауваження і пропозиції громадськості, надані у процесі громадського обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Детальна інформація про це включається до звіту з оцінки впливу на довкілля.

14. Рішення про провадження планованої діяльності

Відповідно до законодавства рішенням про провадження даної планованої діяльності буде Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів, що видається Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України.

15. Усі зауваження і пропозиції громадськості до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, необхідно надсилати до:

Управління екології та природних ресурсів Івано-Франківської ОДА.

Поштова адреса: Україна, 76018, Івано-Франківська область, місто Івано-Франківськ, вулиця Академіка Сахарова, будинок 23-А

Електронна адреса: main@eco.if.gov.ua

Номер телефону: (0542) 52-61-50,

Контактна особа – Пліхтяк Андрій Дмитрович, Начальник управління екології та природних ресурсів Івано-Франківської ОДА