Проєкт рішення
УКРАЇНА
Долинська міська рада
Івано-Франківської області
восьме скликання
(двадцять перша сесія)
РІШЕННЯ
Від 21.07.2022 № _____-21/2022
м. Долина
Про порядок розміщення зовнішньої
реклами на території Долинської
міської територіальної громади
З метою впорядкування розміщення зовнішньої реклами та механізму оплати за тимчасове розташування рекламних засобів на території Долинської міської територіальної громади, керуючись постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2003р. № 2067 “Про затвердження Типових правил розміщення зовнішньої реклами” (зі змінами), законами України “Про рекламу”, ” Про благоустрій населених пунктів”, “Про охорону культурної спадщини”, “Про місцеве самоврядування в Україні”, міська рада
В И Р І Ш И Л А:
- Затвердити порядок розміщення зовнішньої реклами на території Долинської міської територіальної громади та додатки до нього (додаються).
- Рішення Долинської міської ради від 11.12.2014. № 1813-55/2014 «Про розміщення зовнішньої реклами у м. Долина», зі змінами від 03.06.2015. № 2080-62/2015 вважати такими, що втратили чинність.
Міський голова Іван ДИРІВ
Затверджено
рішення міської ради
від 21.07.2022 № _____-21/2022
Порядок
розміщення зовнішньої реклами на території Долинської
міської територіальної громади
- ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Цей Порядок розроблений відповідно до “Типових правил розміщення зовнішньої реклами”, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2003р. № 2067 (зі змінами) та законів України “Про місцеве самоврядування в Україні”, “Про рекламу”, “Про охорону культурної спадщини” і регулює відносини, що виникають у зв’язку з розміщенням зовнішньої реклами на території Долинської міської територіальної громади, та визначає порядок надання дозволів на розміщення такої реклами.
1.2. Порядок поширюється на всю територію Долинської міської територіальної громади, в т. ч. підприємства, установи та організації, незалежно від форми власності та відомчої належності, а також фізичних осіб, які здійснюють діяльність у сфері зовнішньої реклами. Порядок є обов’язковий для виконання всіма учасниками рекламної діяльності.
- ТЕРМІНИ
2.1. У цьому Порядку наведені нижче терміни вживаються у такому значенні:
– виконавчий орган ради – виконавчий комітет Долинської міської ради;
– робочий орган – відділ містобудування та архітектури Долинської міської ради, на який покладено відповідні функції;
– дозвіл – документ установленої форми, виданий розповсюджувачу зовнішньої реклами на підставі рішення виконавчого комітету міської ради, який дає право на розміщення зовнішньої реклами на певний строк та у певному місці;
– заявник – рекламодавець, розповсюджувач зовнішньої реклами або особа уповноважена ними;
– реклама – інформація про особу чи товар, розповсюджувана у будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких осіб чи товару;
– зовнішня реклама – реклама, що розміщується на спеціальних тимчасових і стаціонарних конструкціях – рекламоносіях, розташованих на відкритій місцевості, а також на зовнішніх поверхнях будинків, споруд, на елементах вуличного обладнання, над проїжджою частиною вулиць і доріг;
– рекламні засоби – засоби, що використовуються для доведення реклами до її споживача (далі РЗ);
– спеціальні конструкції – тимчасові та стаціонарні рекламні засоби (світлові та несвітлові, наземні та неназемні (повітряні), плоскі та об’ємні стенди, щити, панно, транспаранти, троли, таблички, короби, механічні, динамічні, електронні табло, екрани, панелі, тумби, складні просторові конструкції, аеростати, повітряні кулі тощо), які використовуються для розміщення реклами;
– вивіска чи табличка – елемент на будинку, будівлі або споруді з інформацією про зареєстроване найменування особи, знаки для товарів і послуг, що належать такій особі, вид її діяльності (якщо це не випливає із зареєстрованого найменування особи), час роботи, що розміщений на зовнішній поверхні будинку, будівлі або споруди не вище першого поверху або на поверсі, де розташовується власне чи надане у користування особі приміщення (крім, випадків, коли суб’єкту господарювання належить на праві власності або користування вся будівля або споруда), біля входу у таке приміщення, який не є рекламою.
2.2. Інші терміни застосовуються у значенні, наведеному в Законі України “Про рекламу”.
- ПОВНОВАЖЕННЯ РОБОЧОГО ОРГАНУ
3.1. До повноважень робочого органу належать:
3.1.1. Розробка, в межах компетенції, нормативно-правових актів, направлених на регулювання діяльності у сфері реклами, внесення в установленому порядку пропозицій щодо зміни та/або доповнень до Порядку розміщення зовнішньої реклами на території Долинської міської територіальної громади.
3.1.2. Здійснення контролю, в межах своєї компетенції, за дотриманням законодавства в сфері реклами підприємствами, установами, організаціями, незалежно від форм власності та фізичними особами.
3.1.3. Розгляд заяв щодо надання дозволу на розміщення зовнішньої реклами, внесення змін у дозвіл, переоформлення дозволу.
3.1.4. Прийняття рішення про встановлення пріоритету заявника на місце розташування рекламного засобу, продовження строку, на який встановлено зазначений пріоритет, або про відмову в установленні такого пріоритету.
3.1.5. Здійснює обстеження місць розміщення рекламних засобів відповідно до виданих у встановленому порядку дозволів щодо порушення вимог цього Порядку.
3.1.6. Підготовка проєктів рішень виконкому щодо надання дозволів на розміщення зовнішньої реклами (у тому числі погодження з органами та особами, зазначеними у пункті 4.6. Порядку) чи про відмову у їх наданні.
3.1.7. Видача дозволу на розміщення зовнішньої реклами на підставі рішення виконкому.
3.1.8. У разі розміщення рекламного засобу на місцях, що перебувають у комунальній власності Долинської об’єднаної територіальної громади, – проводить розрахунок розміру оплати за тимчасове користування місцем розташування РЗ, згідно з додатком 2 (розрахунок погоджується бюджетним відділом). Після цього, розробляє договори на право тимчасового користування місцями (для розміщення РЗ) та погоджує їх з управлінням правового і кадрового забезпечення для укладання між Долинською міською радою та власником зовнішньої реклами.
3.1.9. Здійснює ведення інформаційної бази даних щодо розташування рекламних засобів.
3.1.10. Організовує інвентаризацію рекламних засобів та, в разі необхідності, надає міській раді пропозиції щодо демонтажу рекламних засобів чи конструкцій у встановленому порядку.
3.1.11. Здійснює інші повноваження відповідно до чинного законодавства.
- ПОРЯДОК РОЗМІЩЕННЯ ЗОВНІШНЬОЇ РЕКЛАМИ
4.1. Розміщення зовнішньої реклами на території Долинської ОТГ проводиться виключно на підставі дозволів, що видаються Робочим органом за рішенням виконавчого комітету Долинської міської ради.
4.2. Для одержання дозволу заявник подає заяву, до якої додаються:
– фотокартка або комп’ютерний макет місця (розміром не менш як 6 х 9 сантиметрів), на якому планується розташування рекламного засобу, та ескіз рекламного засобу з конструктивним рішенням.
4.3. Після отримання заяви, відомості про неї у той же день вносяться робочим органом до внутрішнього реєстру заяв та дозволів на розміщення зовнішньої реклами (журналу), який ведеться у довільній формі.
4.4. Робочий орган протягом двох робочих днів з дня реєстрації заяви перевіряє місце розташування рекламного засобу, зазначене у заяві, на предмет надання на заявлене місце зареєстрованого в установленому порядку дозволу за формою згідно з додатком 1.
4.5. У разі прийняття рішення про відмову у видачі дозволу робочий орган надсилає заявникові вмотивовану відповідь із зазначенням підстав, передбачених законом.
4.6. Видача дозволу погоджується робочим органом з власником місця або уповноваженим ним органом (особою), а також з:
– Мінкультури – у разі розміщення зовнішньої реклами на пам’ятках національного значення, в межах зон охорони цих пам’яток, історичних ареалів населених місць;
– відділом культури районної державної адміністрації – у разі розміщення зовнішньої реклами на пам’ятках місцевого значення, а також в межах зон охорони цих пам’яток;
– утримувачем інженерних комунікацій – у разі розміщення зовнішньої реклами в межах охоронних зон цих комунікацій;
– Укравтодором або власниками автомобільних доріг та Національною поліцією – у разі розміщення зовнішньої реклами у межах смуги відведення автомобільних доріг.
Перелік органів та осіб, з якими погоджується видача дозволу, є вичерпним.
4.7. Дії щодо отримання зазначених погоджень вчиняються робочим органом без залучення заявника.
4.8. Для здійснення погодження робочий орган не пізніше дня, що настає за днем одержання документів від заявника, надсилає їх копії у паперовому або електронному (шляхом сканування) вигляді органам, в залежності від запропонованого місця розміщення ЗР, та встановлює строк розгляду зазначених документів.
4.9. За результатами дозвільної (погоджувальної) процедури, вищезазначені органи надають погодження, які у паперовому або електронному (шляхом сканування) вигляді надсилаються робочому органу.
4.10. У разі ненадання зазначеними органами протягом встановленого строку погоджень вважається, що видачу дозволу погоджено.
4.11. Під час надання дозволу втручання у форму рекламного засобу та зміст реклами забороняється.
4.12. Після одержання погоджень від органів та осіб, з якими погоджується видача дозволу робочий орган подає виконавчому органу ради пропозиції та проект відповідного рішення.
4.13. Термін прийняття рішення про надання дозволу або відмови у його видачі встановлюється з врахуванням вимог Регламенту виконавчого комітету Долинської міської ради, затвердженого рішенням виконавчого комітету міської ради від 19.08.2019. № 152 «Про Регламент виконавчого комітету Долинської міської ради».
4.14. Дозвіл або відмова у його видачі видається не пізніше ніж протягом наступного робочого дня після оприлюднення відповідного рішення.
4.15. Робочий орган протягом десяти днів з дати реєстрації дозволу надає органам державної податкової служби інформацію про розповсюджувачів зовнішньої реклами, яким надано дозвіл.
4.16. Дозвіл надається строком на п’ять років, якщо менший строк не зазначено у заяві.
4.17. Виданий у встановленому порядку дозвіл є підставою для розміщення зовнішньої реклами та виконання робіт, пов’язаних з розташуванням рекламного засобу.
4.18. Після розташування рекламного засобу розповсюджувач зовнішньої реклами у п’ятиденний строк зобов’язаний подати робочому органу фотокартку місця розташування рекламного засобу (розміром не менш як 6 х 9 сантиметрів).
4.19. У разі зміни містобудівної ситуації, проведення реконструкції, ремонту, будівництва на місці розташування рекламного засобу, які зумовлюють необхідність зміни місця розташування рекламного засобу, робочий орган у семиденний строк письмово повідомляє про це розповсюджувача зовнішньої реклами. У десятиденний строк з початку зміни містобудівної ситуації, реконструкції, ремонту, будівництва робочий орган надає розповсюджувачу зовнішньої реклами інформацію про інше рівноцінне місце. У разі досягнення згоди щодо нового місця розташування рекламного засобу вносяться зміни у дозвіл.
4.20. Відшкодування витрат, пов’язаних з демонтажем та монтажем рекламного засобу на новому місці, здійснюється відповідно до договору з власником місця розташування рекламного засобу.
4.21. Плата за надання робочим органом послуг, пов’язаних із зміною місця розташування рекламного засобу, не справляється. Строк дії дозволу продовжується на час, необхідний для вирішення питання про надання рівноцінного місця. Після закінчення реконструкції, ремонту, будівництва на місці розташування рекламного засобу розповсюджувач зовнішньої реклами має пріоритетне право на розташування рекламного засобу на попередньому місці.
4.22. Плата за тимчасове користування місцем розташування рекламних засобів, що перебуває у комунальній власності, встановлюється у порядку, визначеному органами місцевого самоврядування, а місцем, що перебуває у державній або приватній власності, – на договірних засадах з його власником або уповноваженим ним органом (особою). При цьому площа місця розташування рекламного засобу визначається як сума площі горизонтальної проекції рекламного засобу на це місце та прилеглої ділянки завширшки 0,5 метра за периметром горизонтальної проекції цього засобу. Для неназемного та недахового рекламного засобу площа місця дорівнює площі вертикальної проекції цього засобу на уявну паралельну їй площину.
4.23. Розмір плати за тимчасове користування місцем розташування рекламного засобу не може встановлюватися залежно від змісту реклами.
- ПЕРЕОФОРМЛЕННЯ ДОЗВОЛУ
5.1. У разі набуття права власності на рекламний засіб іншою особою або передачі його в оренду дозвіл підлягає оформленню.
5.2. Особа, яка набула право власності на рекламний засіб, протягом п’яти днів з дня виникнення права власності рекламним засобом подає заяву до робочого органу, до якої додається:
– документ, який засвідчує право власності на рекламний засіб;
– оригінал зареєстрованого дозволу;
– письмове погодження власника місця розташування рекламного засобу або уповноваженого ним органу (особи);
– банківські реквізити, ідентифікаційний код юридичної особи або ідентифікаційний номер фізичної особи платника податків, зборів та інших обов’язкових платежів.
5.3. Новий власник рекламного засобу не несе відповідальності за дії по заборгованості попереднього власника, якщо інше не встановлено договором, укладеним між ними.
- АНУЛЮВАННЯ (СКАСУВАННЯ) ДОЗВОЛУ
6.1. Дозвіл анулюється робочим органом до закінчення строку дії:
– за письмовою заявою розповсюджувача ЗР у довільній формі, до якої долучена фотофіксація проведеного ним демонтажу спеціальної конструкції;
– при порушенні чинного законодавства в сфері реклами за рішенням виконавчого комітету міської ради.
6.3. Рішення про анулювання дозволу надсилається розповсюджувачу зовнішньої реклами поштою листом із повідомленням про вручення.
6.4. Анулювання дозволу фіксується в Журналі реєстрації дозволів на розміщення зовнішньої реклами.
6.5. Рішення про анулювання дозволу може бути оскаржене у порядку, встановленому законодавством.
- ВИМОГИ ДО ЗОВНІШНЬОЇ РЕКЛАМИ
7.1. Зовнішня реклама повинна відповідати таким вимогам:
7.1.1. Розміщуватися з додержанням вимог техніки безпеки, зазначених у пунктах 7.5.-7.8. Порядку;
7.1.2. Розміщуватися із забезпеченням видимості дорожніх знаків, світлофорів, перехресть, пішохідних переходів, зупинок транспорту загального користування та не відтворювати зображення дорожніх знаків;
7.1.3. Освітлення зовнішньої реклами не повинно засліплювати учасників дорожнього руху, а також не повинно освітлювати квартири житлових будинків;
7.1.4. Фундамент наземної зовнішньої реклами, що виступає над поверхнею землі, може бути декоративно оформлений;
7.1.5. На опорах наземної зовнішньої реклами, що розміщується вздовж проїжджої частини вулиць і доріг, за вимогою уповноваженого підрозділу Національної поліції наноситься вертикальна дорожня розмітка із світлоповертаючих матеріалів заввишки до 2 метрів від поверхні землі;
7.1.6. Нижній край зовнішньої реклами, що розміщується над проїжджою частиною вулиць і доріг, у тому числі на мостах, естакадах тощо, повинен розташовуватися на висоті не менш як 5 метрів від поверхні дорожнього покриття;
7.1.7. У місцях, де проїжджа частина вулиці межує з цоколями будівель або огорожами, зовнішня реклама може розміщуватися в одну з фасадами будівель або огорожами лінію;
7.1.8. Мінімальна відстань від рекламного засобу до проїзду – 5м;
7.1.9. Мінімальна відстань від рекламного засобу до пішохідного переходу – 5м;
7.1.10. Мінімальна відстань від рекламного засобу до дерев(від стовбура), кущів (від крони) – 1,5м;
7.1.11. Мінімальна відстань від рекламного засобу до дорожнього знаку – 5м;
7.1.12. Мінімальна відстань між рекламними засобами – 15м.
7.1.13. Рекомендовані зони для розміщення зовнішньої реклами у м. Долина встановлені відповідно до схем, згідно з додатками 3, 4, 5.
7.2. Забороняється розташовувати рекламні засоби:
7.2.1. На території Долинської міської територіальної громади, в тому числі, на дорогах державного та регіонального значення, якщо їх висота (від рівня землі) перевищує 3м або ширина перевищує 1,5м;
7.2.2. У історичному ареалі м. Долина, визначеному історико-архітектурним опорним планом м. Долина, а також на пам’ятках історії та архітектури;
7.2.3. На пішохідних доріжках та алеях, якщо це перешкоджає вільному руху пішоходів;
7.2.4. У населених пунктах на висоті менш як 5 метрів від поверхні дорожнього покриття, якщо їх рекламна поверхня виступає за межі краю проїжджої частини;
7.2.5. На фасадах багатоквартирних житлових будинків.
7.3. Розміщення зовнішньої реклами в межах об’єктів природно-заповідного фонду дозволяється за погодженням з відповідним центральним або місцевим органом виконавчої влади у сфері охорони об’єктів природно-заповідного фонду.
7.4. Реклама алкогольних напоїв та тютюнових виробів, знаків для товарів і послуг, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються алкогольні напої та тютюнові вироби, не повинна розміщуватися на рекламних засобах ближче ніж за 300 метрів прямої видимості від території дитячих дошкільних закладів, середніх загальноосвітніх шкіл та інших навчальних закладів, в яких навчаються діти віком до 18 років.
Цей перелік обмежень та заборон щодо розміщення зовнішньої реклами є вичерпним.
7.5. Розроблення необхідної технічної документації, монтаж (демонтаж) рекламного засобу здійснюється спеціалізованими підприємствами, установами та організаціями.
7.6. Розташування дахових рекламних засобів та біг-бордів забороняється без попередньої технічної експертизи спеціалізованих підприємств, установ та організацій.
7.7. Підключення рекламних засобів до існуючих мереж зовнішнього освітлення здійснюється відповідно до вимог, передбачених законодавством.
7.8. Розташування рекламних засобів у межах охоронних зон інженерних комунікацій дозволяється за погодженням з утримувачем зазначених комунікацій.
7.9. Відповідальність за технічний стан рекламних засобів, порушення вимог техніки безпеки під час розташування та експлуатації рекламних засобів несе розповсюджувач зовнішньої реклами згідно із законодавством.
7.10. Розташування рекламних засобів на перехрестях, біля дорожніх знаків, світлофорів, пішохідних переходів та зупинок транспорту загального користування дозволяється за погодженням з уповноваженим підрозділом Національної поліції.
7.11. Рекламні засоби забезпечуються маркуванням із зазначенням на каркасі рекламного засобу найменування розповсюджувача зовнішньої реклами, номера його телефону, дати видачі дозволу та строку його дії.
7.12. Контроль за додержанням цих Правил здійснюється робочим органом відповідно до законодавства.
7.13. У разі порушення порядку розповсюдження та розміщення реклами робочий орган звертається до розповсюджувача зовнішньої реклами з вимогою усунення порушень у визначений строк.
7.14. У разі невиконання цієї вимоги розповсюджувачем ЗР, виконавчим комітетом Долинської міської ради приймається рішення про анулювання дозволу на розміщення зовнішньої реклами.
- ВИВІСКИ ЧИ ТАБЛИЧКИ
8.1. Розміщення вивісок здійснюється за рішенням власника об’єкта з дотриманням вимог законодавства, державних стандартів, норм і правил.
8.2. Вивіски чи таблички повинні відповідати таким вимогам:
– розміщуватися без втручання у несучі конструкції, легко демонтуватися, щоб не створювати перешкод під час робіт, пов’язаних з експлуатацією та ремонтом будівель і споруд, на яких вони розміщуються;
– не повинні відтворювати зображення дорожніх знаків;
– не повинні розміщуватися на будинках або спорудах – об’єктах незавершеного будівництва;
- площа поверхні не повинна перевищувати 3 кв. метрів.
8.3. Забороняється вимагати від суб’єктів господарювання будь-які документи для розміщення вивісок чи табличок, не передбачені законодавством.
8.4. Демонтаж вивісок чи табличок, розміщених з порушенням вимог цих Правил, здійснюється у разі:
– припинення юридичної особи або припинення діяльності фізичної особи – підприємця;
– невідповідності розміщення вивіски чи таблички вимогам щодо її розміщення, наданим у визначенні, та архітектурним вимогам, державним нормам, стандартам і правилам, санітарним нормам;
– порушення благоустрою території.
Розміщені вивіски чи таблички підлягають демонтажу за рахунок коштів юридичних осіб або фізичних осіб – підприємців, якими вони були встановлені.
Додатки:
АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ
Проєкту рішення Долинської міської ради «Про порядок розміщення зовнішньої реклами на території Долинської міської територіальної громади»
- Визначення проблеми
Проблема, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання:
Проєктом рішення Долинської міської ради «Про порядок розміщення зовнішньої реклами на території Долинської міської територіальної громади» затверджується порядок розміщення зовнішньої реклами на території Долинської міської територіальної громади, дозвіл на розміщення зовнішньої реклами (додаток 1), розрахунок розміру оплати за тимчасове користування місцем розташування рекламного засобу (додаток 2) та рекомендовані зони для розміщення зовнішньої реклами у м. Долина (додатки 3, 4, 5). Розроблений регуляторний акт стане нормативно-правовим документом, який впорядкує розміщення зовнішньої реклами та створить механізм оплати за тимчасове розташування рекламних засобів на території Долинської міської територіальної громади.
Причини виникнення проблеми:
- Відсутність регуляторного акта;
- Відсутність механізму визначення оплати за тимчасове користування місцями розташування рекламних засобів на території Долинської міської територіальної громади;
- Розвиток стихійного розміщення зовнішньої реклами на території громади.
Підтвердження важливості проблеми:
Врегулювання питань, пов’язаних з:
а) організацією взаємодії між розповсюджувачами зовнішньої реклами та міською радою;
б) встановлення вимог щодо розміщення спеціальних конструкцій на території громади;
в) створення системи контролю за дотриманням порядку розміщення зовнішньої реклами.
Основні групи (підгрупи), на які проблема справляє вплив:
Групи (підгрупи) | Так | Ні |
Громадяни | – | + |
Держава | + | – |
Суб’єкти господарювання, | + | – |
у тому числі суб’єкти малого підприємництва* | + | – |
Обгрунтування неможливості вирішення проблеми за допомогою ринкових механізмів:
Визначена проблема не може вирішитися ринком, оскільки перебуває у площині нормативно-правового регулювання Закону України «Про рекламу» і може бути вирішена лише шляхом прийняття відповідного регуляторного акта на місцевому рівні.
Обгрунтування неможливості вирішення проблеми за допомогою діючих регуляторних актів:
У Долинській міській раді відсутні регуляторні акти, які відповідають діючому законодавству.
- II. Цілі державного регулювання
Цілі державного регулювання, безпосередньо пов’язані із розв’язанням проблеми:
- Основною ціллю розробки регуляторного акта є врегулювання відносин, що виникають між Долинською міською радою та розповсюджувачами зовнішньої реклами, які передбачають її розміщення на території Долинської територіальної громади відповідно до вимог чинного законодавства на виконання умов положень Постанови КМУ від 29.12.03 № 2067 «Про затвердження типових правил розміщення зовнішньої реклами» та законів України «Про рекламу» та «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності»;
- Формування єдиної політики у сфері зовнішньої реклами;
- Забезпечення отримання додаткових надходжень у бюджет;
- Розвиток рекламної діяльності та впорядкування розміщення об’єктів зовнішньої реклами на території Долинської територіальної громади;
- Протягом дії регуляторного акта планується привести до вимог чинного законодавства розміщення існуючих рекламо носіїв та встановлення нових виключно з додержанням вимог, передбачених законодавством про дозвільну систему в сфері господарської діяльності та про рекламу.
III. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей
- Визначення альтернативних способів
Вид альтернативи | Опис альтернативи |
Альтернатива 1 | Існуюча ситуація, тобто залишення все без змін та відмова від впровадження запропонованого регулювання, суперечить чинному законодавству. |
Альтернатива 2 | Впровадити регулювання, аналізується – проєкт регуляторного акта (рішення Долинської міської ради «Про порядок розміщення зовнішньої реклами на території Долинської міської територіальної громади»). Прийняття запланованого регуляторного акта буде відповідати вимогам Закону України «Про рекламу» та Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження типових правил розміщення зовнішньої реклами» (зі змінами) та надасть змогу суб’єктам господарювання більш динамічно розвивати свій бізнес, а територіальній громаді – більш ефективно використовувати комунальні місця громади. |
- Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей
Вид альтернативи | Вигоди | Витрати |
Альтернатива 1 | Відсутні | Порушення ЗУ «Про рекламу» |
Альтернатива 2 | Впровадження чіткого механізму з видачі дозволів, врегулювання взаємодії Долинської міської ради з суб’єктами господарювання; впорядкування місць та встановлення постійного контролю щодо розміщення зовнішньої реклами на території Долинської територіальної громади; виконання вимог законодавства | Відсутні |
Оцінка впливу на сферу інтересів громадян
Вид альтернативи | Вигоди | Витрати |
Альтернатива 1 | Відсутні | Відсутні |
Альтернатива 2 | Отримання інформаційних послуг від реклами; врахування вимог безпеки дорожнього руху при розміщенні зовнішньої реклами | Відсутні |
Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання
Альтернатива 1
Показник | Великі | Середні | Малі | Мікро | Разом |
Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Питома вага групи у загальній кількості, відсотків | 100 % |
Альтернатива 2
Показник | Великі | Середні | Малі | Мікро | Разом |
Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць |
2 |
23 |
60 |
1460 |
1545 |
Питома вага групи у загальній кількості, відсотків |
0,13% |
1,49% |
3,88% |
94,50% |
100 % |
Вид альтернативи | Вигоди | Витрати |
Альтернатива 1 | Відсутні | Відсутні |
Альтернатива 2 | Забезпечення можливості отримання дозволів для розміщення об’єктів зовнішньої реклами, що призведе до активного розвитку бізнесу та збільшення проінформованості громадян про товари та послуги, які надаються суб’єктами господарювання; сприяння розвитку рекламного бізнесу у громаді. | Придбання та обслуговування обладнання – 40 000грн. у стартовий рік. Сплата коштів за розміщення зовнішньої реклами – 3 000грн. Сумарні витрати в перший рік для великого і середнього підприємництва складатимуть 1 075 000 грн. На одного суб’єкта господарювання в перший рік – 43 000 грн. |
Оцінка сумарних витрат за альтернативами
Сумарні витрати за альтернативами | Сума витрат, гривень |
Альтернатива 1 | – |
Альтернатива 2 | 1 075 000 грн. |
- Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей
Здійснити вибір оптимального альтернативного способу з урахуванням системи бальної оцінки ступеня досягнення визначених цілей.
Вартість балів визначається за чотирибальною системою оцінки ступеня досягнення визначених цілей, де:
4 – цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті повною мірою (проблема більше існувати не буде);
3 – цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті майже повною мірою (усі важливі аспекти проблеми існувати не будуть);
2 – цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті частково (проблема значно зменшиться, деякі важливі та критичні аспекти проблеми залишаться невирішеними);
1 – цілі прийняття регуляторного акта, які не можуть бути досягнуті (проблема продовжує існувати).
Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми) | Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки) | Коментарі щодо присвоєння відповідного бала | |||
Альтернатива 1 | 1- цілі прийняття регуляторного акта не можуть бути досягнуті (проблема продовжує існувати) | Перша альтернатива не є прийнятною, оскільки це не надасть можливість суб’єктам господарювання у сфері реклами отримати на законних підставах дозвіл на розміщення зовнішньої реклами на території Долинської територіальної громади. | |||
Альтернатива 2 | 4 – цілі прийняття регуляторного акта можуть бути досягнуті повною мірою (проблема більше існувати не буде) | Прийняття регуляторного акта надасть змогу суб’єктам господарювання більш динамічно розвивати свій бізнес, а територіальній громаді – більш ефективно використовувати комунальні місця громади. | |||
Альтернатива 3 | 1- цілі прийняття регуляторного акта не можуть бути досягнуті (проблема продовжує існувати) | Альтернатива 3 відсутня. | |||
Рейтинг результативності | Вигоди (підсумок) | Витрати (підсумок) | Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу | ||
Альтернатива 2 | Держава: Впровадження чіткого механізму з видачі дозволів, врегулювання взаємодії Долинської міської ради з суб’єктами господарювання; впорядкування зовнішньої реклами та встановлення постійного контролю щодо розміщення зовнішньої реклами на території Долинської міської територіальної громади; виконання вимог законодавства.
Громадяни: отримання інформаційних послуг від реклами; врахування вимог безпеки дорожнього руху при розміщенні зовнішньої реклами. Суб’єкти господарювання: забезпечення можливості отримання дозволів для розміщення об’єктів зовнішньої реклами, що призведе до активного розвитку бізнесу та збільшення поінформованості громадян про товари та послуги, які надаються суб’єктами господарювання; сприяння розвитку рекламного бізнесу у громаді. |
Держава: відсутні.
Громадяни: відсутні. Суб’єкти господарювання: Придбання та обслуговування обладнання – 40 000грн. у стартовий рік. Сплата коштів за розміщення зовнішньої реклами – 3 000грн. Сумарні витрати в перший рік для великого і середнього підприємництва складатимуть 1 075 000 грн. На одного суб’єкта господарювання в перший рік – 43 000 грн. Сумарні витрати: 1 075 000 грн. |
Прийнятий регуляторний акт буде нормативно-правовим документом, що дасть можливість спростити, удосконалити та зробити прозорий механізм отримання дозволу на розміщення зовнішньої реклами на територіях населених пунктів громади. | ||
Альтернатива 1 | Держава: відсутні.
Громадяни: відсутні. Витрати: вісутні. Суб’єкти господарювання: відсутні. |
Держава: порушення ЗУ «Про рекламу».
Громадяни: відсутні. Суб’єкти господарювання: відсутні. Сумарні витрати, грн: – |
Існуюча ситуація суперечить чинному законодавству. | ||
Рейтинг | Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи | Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта |
Альтернатива 2 | Створення єдиної цілісної впорядкованої структурованої та прозорої системи в галузі розміщення зовнішньої реклами у населених пунктах Долинської міської ТГ | Ризики відсутні, оскільки прийнятий регуляторний акт забезпечить прозорі відносини між розповсюджувачами реклами та органом місцевого самоврядування. |
Альтернатива 1 | Причиною відмови є відсутність можливостей щодо врегулювання відносин між розповсюджувачами зовнішньої реклами та органом місцевого самоврядування, а також використання комунальних територій для наповнення місцевого бюджету. | Неврегульовані відносини між розповсюджувачами зовнішньої реклами та органом місцевого самоврядування. |
- Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми
Запропоновані механізми регуляторного акта, за допомогою яких можна розв’язати проблему:
- Механізм, закладений в проєкт регуляторного акта, передбачає затвердження та виконання всіма суб’єктами господарювання Порядку розміщення зовнішньої реклами на території Долинської міської ТГ. Прийняття даного Порядку надасть можливість Долинській міській раді врегулювати розміщення зовнішньої реклами на території громади. Завдяки впровадженню чіткого розрахунку плати за місця для розміщення рекламних засобів, розповсюджувачі зовнішньої реклами зможуть прораховувати вигоди щодо розміщення зовнішньої реклами. Також Долинська міська рада здійснюватиме моніторинг розміщеної зовнішньої реклами. Реалізація даного механізму та заходів вирішить проблему, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання та забезпечить високий ступінь ефективності досягнення цілей при розробці регуляторного акта.
Заходи, які повинні здійснити органи влади для впровадження даного регуляторного акта:
- Прийняття регуляторного акта.
- VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги
Питома вага суб’єктів малого підприємництва (малих та мікропідприємств разом) у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких поширюється регулювання, перевищує 10 відсотків, розрахунок витрат на запровадження державного регулювання для суб’єктів малого підприємництва здійснено згідно з додатком 4 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта.
VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта
Запропонований термін дії акта:
Безстроково.
Обгрунтування запропонованого терміну дії акта: Постійне впорядкування відносин, що виникають у зв’язку з розміщенням зовнішньої реклами.
VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акта
Навести значення прогнозних показників результативності дії регуляторного акта (у кількісному виразі). Слід визначити не менше ніж три кількісних показники, які безпосередньо характеризують результативність дії регуляторного акта та які підлягають контролю (відстеження результативності).
Досягнення цілі державного регулювання, для якого пропонується акт, характеризується наступними кількісними та якісними показниками, значення яких має змінитися за вимірюваний період:
№ | Назва показника | Одиниця виміру | На даний момент | 6 місяців | 1 рік | 3 роки |
1 | Розмір надходжень до державного бюджету, пов’язаних з дією акта | грн | – | 0 | 000 | 0 |
2 | Розмір надходжень до місцевих бюджетів, пов’язаних з дією акта | грн | – | |||
3 | Розмір надходжень до цільового фонду, пов’язаних з дією акта | грн | – | 0 | 0 | 0 |
4 | Кількість суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акта | од. | 1545
(відповідно до статистичних даних) |
1545 | 1545 | 1545 |
5 | Розмір коштів, що витрачатимуться суб’єктами господарювання та/обо фізичними особами, пов’язаними з виконанням вимог акта | грн | – | 1500 для одного суб’єкта (при орієнтовній вартості за розміщення рекламної конструкції типу сіті-лайт) | 3 000 для одного суб’єкта (при орієнтовній вартості за розміщення рекламної конструкції типу сіті-лайт) | 9 000 для одного суб’єкта (при орієнтовній вартості за розміщення рекламної конструкції типу сіті-лайт) |
6 | Час, що витрачатиметься суб’єктами господарювання та/або фізичними особами, пов’язаними з виконанням вимог акта | год. | – | 0.25 | 0.5 | 1.5 |
7 | Рівень поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб з основними положеннями акта | % | – | 100 | 100 | 100 |
8 | Стихійне розміщення об’єктів зовнішньої реклами | шт. | не досліджено | |||
9 | Відсутність контролю за розміщенням зовнішньої реклами | 0 | 0 | |||
10 | Недоотримання коштів до селищного бюджету | не досліджено |
- Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта
Строки проведення базового відстеження результативності дії регуляторного акта:
1 рік з моменту прийняття регуляторного акта. Відстеження результативності буде проведено відділом містобудування та архітектури Долинської міської ради із оприлюдненням результатів на офіційному веб-сайті Долинської міської ради.
Строки проведення повторного відстеження результативності дії регуляторного акта:
3 роки з моменту прийняття регуляторного акта. Відстеження результативності буде проведено відділом містобудування та архітектури Долинської міської ради із оприлюдненням результатів на офіційному веб-сайті Долинської міської ради. У разі виявлення при проведенні відстежень неврегульованих та проблемних питань, вони будуть усунені шляхом внесення відповідних змін до регуляторного акта.
Метод проведення відстеження результативності:
Соціологічний. Отримання даних шляхом опитування громадян та розповсюджувачів зовнішньої реклами, проведення нарад, робочих зустрічей, інтернет-консультацій (інтернет-форуми, соціальні мережі тощо) або шляхом надсилання відповідних запитів до суб’єктів господарювання.
Статистичний. Дані збиратимуться та систематизуватимуться у ході виконання цього акту, за результатами моніторингу встановлених рекламоносіїв, даних центру надання адміністративних послуг щодо поданих заяв на отримання дозволів.
Вид даних, за допомогою яких здійснюватиметься відстеженя результативності:
Збір і обробка статистичних даних щодо поданих заяв на отримання дозволів, моніторинг встановлених рекламоносіїв.
Відстеження результативності буде проводитися шляхом опитування громадян та розповсюджувачів зовнішньої реклами, проведення нарад, робочих зустрічей, інтернет-консультацій (інтернет-форуми, соціальні мережі тощо) або шляхом надсилання до суб’єктів господарювання запитів.
Цільові групи осіб, що обиратимуться для участі у відповідному опитуванні:
Громадяни та суб’єкти господарювання.
Наукові установи, що залучатимуться для проведення відстеження:
Не залучатимуться.