Подібні конфлікти можуть і мають вирішуватись органами місцевого самоврядування на базі чинного законодавства. Ці рішення не потребують декларативних звернень до Президента України, уряду чи парламенту. Перенесення відповідальності на центральну владу з ризиком роздмухування політичного конфлікту в умовах війни є загрозою для національної безпеки і вже використовується агрессором у інформаційно-психологічних операціях проти українського суспільства та проти України у світі. Існує загроза використання релігійних скандалів для створення соціальної напруги, підриву національної єдності, верховенства права та ціннісної поваги до свободи совісті.
Правоохоронними органами об’єктивно фіксуються численні прояви колабораціонізму та диверсійної роботи з боку священнослужителів УПЦ (МП).
Слід наголосити на тому, що для розвязання будь-яких конфліктних ситуацій на усіх рівнях необхідно діяти виключно відповідно до законодавства України. Потрібно категорично відкидати політичні амбіції та нейтралізувати будь-які спроби використати правові відносини територіальних громад з релігійними організаціями для розгойдування конфлікту, створення фальшивого наративу про переслідування релігійної організації або за релігійними переконаннями.
Факти побиття воїнів священниками, відмова відспівувати загиблих героїв, згадування під час богослужінь громадян держави-агресорки, які відкрито підтримують війну проти України, а також численні задокументовані свідчення поширення пропагандистських штампів агресора через публічні заходи УПЦ (МП) – є системною загрозою національним інтересам та безпеці України. Усі фізичні та юридичні особи, які діють всупереч законодавства України, понесуть законну відповідальність за такі дії. Виключень бути не повинно.