Як ввести в експлуатацію житловий/садовий будинок?

(процедура прийняття в експлуатацію житлових, садових, дачних будинків (площею до 500 кв.м) та господарських будівель і споруд, які збудовані на підставі будівельного паспорта (оформленого після 12.03.2011 року) та зареєстрованого відповідним органом ДАБК повідомлення про початок виконання будівельних робіт)

P Введення в експлуатацію об’єктів, які збудовані без оформлення дозвільних документів у період з 5 серпня 1992 року до 9 квітня 2015 року, на сьогодні можливе у спрощеному порядку — будівельна амністія.

P А якщо будинок було зведено до 05 серпня 1992 року, то він взагалі не потребує прийняття в експлуатацію.

Механізм прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів регулює Порядок прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів (затверджений постановою КМУ від 13.04.2011 року №461).

Згідно вказаного Порядку, прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, будівництво яких здійснювалося на підставі будівельного паспорта, здійснюється шляхом реєстрації відповідним органом державного архітектурно-будівельного контролю на безоплатній основі поданої замовником декларації про готовність об’єкта до експлуатації.

Чинне законодавство дозволяє здавати в експлуатацію окремі будинки, будівлі, споруди (якщо згідно з будівельним паспортом було передбачено будівництво декількох об'єктів). Таким чином, можна, наприклад, здати в експлуатацію вже зведений житловий будинок, а господарські будівлі та споруди, передбачені будпаспортом, збудувати та, відповідно, здати їх в експлуатацію, пізніше.

Які документи потрібні для даної послуги?

📌Документи на земельну ділянку, паспорт (або інший документ) та номер облікової картки платника податків. У випадку подання декларації онлайн (через портал ДІЯ) інформація про власника, дані дозвільних документів та інформація про земельну ділянку буде завантажена автоматично.

📌Зареєстроване повідомлення про початок виконання будівельних робіт (повідомлення про внесення змін). У випадку подання декларації через портал ДІЯ, потрібно знати лише реєстраційний номер повідомлення.

📌Технічний паспорт, внесений до Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва. Для цього потрібно провести технічну інвентаризацію, за результатами якої Ви отримаєте технічний паспорт об’єкта з його основними характеристиками та техніко-економічними показниками.

Замовити технічний паспорт можна в будь-яких суб’єктів господарювання (комунальних або приватних), за умови наявності у особи, що проводить техінвентаризацію, чинного сертифікату.

Введення в експлуатацію житлового, садового, дачного будинку у 2023 році:  що варто знати | Строительный портал BuildPortal

Новини
🌾 Підтримка аграріїв Долинської громади 🚜
21.11.2024 22:12
🌾 Підтримка аграріїв Долинської громади 🚜 20 листопада 2024 року на засіданні комісії з використання коштів міського бюджету на отримання дотації фізичним особам за утримання трьох і більше голів…
Міжнародний день відмови від куріння: найкраще рішення для вашого здоровʼя – припинити курити прямо сьогодні
21.11.2024 22:10
Щорічно у третій четвер листопада світ відзначає Міжнародний день відмови від куріння – і це той самий момент, щоб привернути увагу громадськості й влади до загроз тютюнової епідемії, заявити про…
До Долинської громади завітали гості з Поляницької та Букачівської громад – голови громад та працівники апаратів рад
20.11.2024 15:49
Міський голова Іван ДИРІВ презентував нашу громаду, розповівши про успішні проєкти, реалізацію міжнародних програм та плани на майбутнє Особливу увагу гості звернули на галузь енергоефективності,…