Як ввести в експлуатацію житловий/садовий будинок?

(процедура прийняття в експлуатацію житлових, садових, дачних будинків (площею до 500 кв.м) та господарських будівель і споруд, які збудовані на підставі будівельного паспорта (оформленого після 12.03.2011 року) та зареєстрованого відповідним органом ДАБК повідомлення про початок виконання будівельних робіт)

P Введення в експлуатацію об’єктів, які збудовані без оформлення дозвільних документів у період з 5 серпня 1992 року до 9 квітня 2015 року, на сьогодні можливе у спрощеному порядку — будівельна амністія.

P А якщо будинок було зведено до 05 серпня 1992 року, то він взагалі не потребує прийняття в експлуатацію.

Механізм прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів регулює Порядок прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів (затверджений постановою КМУ від 13.04.2011 року №461).

Згідно вказаного Порядку, прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, будівництво яких здійснювалося на підставі будівельного паспорта, здійснюється шляхом реєстрації відповідним органом державного архітектурно-будівельного контролю на безоплатній основі поданої замовником декларації про готовність об’єкта до експлуатації.

Чинне законодавство дозволяє здавати в експлуатацію окремі будинки, будівлі, споруди (якщо згідно з будівельним паспортом було передбачено будівництво декількох об'єктів). Таким чином, можна, наприклад, здати в експлуатацію вже зведений житловий будинок, а господарські будівлі та споруди, передбачені будпаспортом, збудувати та, відповідно, здати їх в експлуатацію, пізніше.

Які документи потрібні для даної послуги?

📌Документи на земельну ділянку, паспорт (або інший документ) та номер облікової картки платника податків. У випадку подання декларації онлайн (через портал ДІЯ) інформація про власника, дані дозвільних документів та інформація про земельну ділянку буде завантажена автоматично.

📌Зареєстроване повідомлення про початок виконання будівельних робіт (повідомлення про внесення змін). У випадку подання декларації через портал ДІЯ, потрібно знати лише реєстраційний номер повідомлення.

📌Технічний паспорт, внесений до Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва. Для цього потрібно провести технічну інвентаризацію, за результатами якої Ви отримаєте технічний паспорт об’єкта з його основними характеристиками та техніко-економічними показниками.

Замовити технічний паспорт можна в будь-яких суб’єктів господарювання (комунальних або приватних), за умови наявності у особи, що проводить техінвентаризацію, чинного сертифікату.

Введення в експлуатацію житлового, садового, дачного будинку у 2023 році:  що варто знати | Строительный портал BuildPortal

Новини
 «Великодній кошик» для дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування та дітей, які опинилися у складних життєвих обставинах
18.04.2025 11:17
Вже за доброю традицією напередодні Великодня відбувається акція «Великодній кошик». 26 традиційних великодніх продуктових наборів отримали сім'ї, у яких виховуються діти найбільш вразливих категорій…
Вже понад 100 роботодавців з Прикарпаття від початку року отримали компенсацію витрат за працевлаштування внутрішньо переміщених осіб
17.04.2025 13:10
В цьому році на Івано-Франківщині вже 101 роботодавець отримав компенсацію витрат за працевлаштування 120 внутрішньо переміщених осіб. Від початку дії програми отримання роботодавцями компенсації…
В ГУ ДПС в Івано-Франківській області створено «гарячу лінію» для вирішення податкових питань мобілізованих ФОП та ветеранів
16.04.2025 15:22