РІШЕННЯ
Від 24.10.2013. № 211
м. Долина
Про роботу дошкільного навчального закладу «Сонечко»
Заслухавши та обговоривши звіт завідувача дошкільного навчального закладу «Сонечко» про роботу за 2013 року, керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», виконавчий комітет міської ради
В И Р І Ш И В:
Звіт про діяльність дошкільного навчального закладу «Сонечко» про роботу за 2013 року взяти до уваги (звіт додається).
Міський голова Володимир Гаразд
Додаток до рішення виконкому
від 24.10.2013. № 211
Звіт про роботу ДНЗ (ясел-садка) № 1 «Сонечко»
за період з січня по жовтень 2013 року
Історична довідка:
Заклад засновано: 08 серпня 1963 року на підставі рішення виконкому Долинської районної ради № 58.
Чинний статут закладу зареєстровано Долинською районною державною адміністрацією Івано-Франківської області, 15.12.2004 року № 138 – р на підставі ліцензії ДОД-ДО № 090898, зареєстрованої № 814 від 18.06.1996р.
Дошкільний навчальний заклад загального розвитку розрахований на 98 місць.
Групи укомплектовані за віковими ознаками з денним режимом перебування дітей. Заклад працює за п’ятиденним робочим тижнем, з 10,5 год. робочим днем.
Вихідні дні: субота і неділя.
Загальна площа закладу складає: 1101м2, площа групових кімнат 719м2; території – 0,8999 га, є сад, квітник, дитячий город. Споруда цегляна. Опалення автономне газове. Заклад забезпечений протічною холодною та гарячою водою. Усі системи життєзабезпечення (опалювальна, освітлювальна, вентиляційна, протипожежна) відповідають нормам і санітарним вимогам.
Фактична мережа Долинського дошкільного навчального закладу (ясел-садка) №1 «Сонечко» станом на 01.09.2013 рік
Ранній вік____________________15
Молодша група №1____________17
Молодша група №2____________15
Середня група________________25
Старша група №1 _____________20
Старша група №2 _____________19
Разом дітей: 111
У заклад впродовж звітного періоду зараховано 36 дітей.
НОРМАТИВНО-ПРАВОВА БАЗА ДНЗ (ЯСЕЛ-САДКА) №1 «СОНЕЧКО»
Дошкільний заклад здійснює свою діяльність відповідно до нормативних документів та законодавчих актів України: Конституції України; Закону України «Про освіту»; Закону України «Про дошкільну освіту»; Положення «Про дошкільний навчальний заклад»; Базового компонента дошкільної освіти України; Закону України «Про охорону праці»; Закон України «Про дорожній рух»; Закон України «Про відпустки»; Закон України «Про мови»; Закони України «Про цивільний захист»; Програма «Українське дошкілля» та «Впевнений старт», а також відповідно власного Статуту, Програми розвитку та річного плану роботи.
У роботі з охорони дитинства заклад керується такими нормативними документами: Законом України «Про охорону дитинства», «Конвенцією ООН про права дитини». Постановою КМУ від 05.04.1994 №226 «Про поліпшення виховання, соціального захисту та матеріального забезпечення дітей-сиріт та дітей, які залишилися без піклування батьків», Законом України «Про дошкільну освіту».
МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНА ТА НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНА БАЗА ЗАКЛАДУ:
План асигнувань загального та спеціального фонду бюджету ДНЗ (ясел-садка) №1 «Сонечко» на період звітного періоду
Показники |
КЕК |
Бюджетні кошти грн. |
Спон- сорські |
Додаткові |
|
планово |
фактично |
||||
Оплата праці |
2111 |
872000 |
869864 |
– |
– |
Нарахування на заробітну плату |
2120 |
309300 |
299928 |
– |
– |
Предмети, матеріали, інвентар |
2210 |
9856 |
7557 |
– |
– |
Медикаменти |
2220 |
600 |
600 |
– |
– |
Продукти харчування |
2230 |
89790 |
79856 |
– |
63865 |
Оплата послуг |
2240 |
12980 |
6900 |
– |
– |
Видатки на відрядження |
2250 |
1000 |
– |
– |
– |
Оплата водопостачання |
2272 |
10321 |
6311 |
– |
– |
Оплата електроенергії |
2273 |
26868 |
28216 |
– |
– |
Оплата природного газу |
2274 |
153621 |
145421 |
– |
– |
Видатки розвитку |
|
162000 |
154222 |
– |
– |
|
|
|
2250 |
За бюджетні кошти було придбано:
- миючі засоби –1866 грн.;
- канцтовари – 778 грн.;
- підписка преси – 1737 грн.;
- обслуговування комп’ютера – 700 грн.;
- капітальні видатки-154225 грн. (47385 грн.- капітальний ремонт фасаду; 7.600 грн. -насос; 99240 грн.- плоскі геліоколектори та бівалентні водонагрівачі);
- ремонтно-будівельні роботи з капітального ремонту водопроводу – 13.600 грн.
За спонсорські кошти:
- ремонт електрощитової -2050 грн.
На рахунку спонсорських коштів залишилось – 200 грн.
За кошти благодійної організації відремонтовано комп’ютер (600 грн.)
На рахунку благодійної організації «Піклувальна рада» залишилось – 5000 грн.
В ДНЗ постійно ведеться контроль за економним витрачанням води, природного газу та електроенергії. Вчасно проводиться обслуговування та ремонт сантехнічного, електричного та технологічного обладнання, оргтехніки.
Зусиллями колективу закладу та батьків придбано значну кількість різноманітного ігрового, дидактичного навчального матеріалу в усі групи, покриття на підлогу, тюль, проведено ремонт їдальні групи «Соняшник», поновлені театральні та новорічні костюми.
Відповідно до «Типового переліку обов’язкового обладнання навчально-наочних посібників та іграшок в дошкільному навчальному закладі», затвердженого Міністерством освіти і науки України від 11.01.2002 р. №509 заклад забезпечений відповідним обладнанням на 75%. Матеріал систематизований, упорядкований, відзначається змістовністю та нестандартністю.
КАДРОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ТА МЕТОДИЧНА РОБОТА
ШТАТНИЙ РОЗПИС
Дошкільного навчального закладу (ясел-садка) № 1 «Сонечко»
на 01 вересня 2013 року
1 |
Завідувач |
1 |
2 |
Вихователь-методист |
0.5 |
3 |
Старша медсестра |
1 |
4 |
Завгосп |
1 |
5 |
Музичний керівник |
1.5 |
6 |
Вихователь |
10.80 |
7 |
Інструктор з фізкультури |
1 |
8 |
Керівник гуртка |
0.36 |
9 |
Практичний психолог |
0.5 |
10 |
Помічник вихователя |
5.75 |
11 |
Помічник вихователя для дітей віком до 3-х років |
1.3 |
12 |
Кухар |
2 |
13 |
Підсобний працівник |
1 |
14 |
Машиніст по пранню білизни |
1.75 |
15 |
Кастелянка |
0.5 |
16 |
Робітник по обслуговуванню обладнання |
0.5 |
17 |
Оператор газових котелень в т.ч. 1 штатна одиниця річного |
2.5 |
18 |
Сторож |
2 |
19 |
Двірник |
2 |
20 |
Разом |
36.96 |
Якісний аналіз складу педагогічних працівників станом
1 | Кількість педагогів | 16 |
Освіта | ||
Повна вища спеціальна | 11 | |
Неповна вища | 5 | |
2 | Стаж роботи | |
До 5 років | 1 | |
До 10 років | 4 | |
До 20 років | 4 | |
Понад 20 років | 6 | |
3 | Кваліфікаційний рівень | |
Педагогічне звання «старший вихователь» | 1 | |
Вища категорія | 5 | |
І кваліфікаційна категорія | 2 | |
ІІ кваліфікаційна категорія | 1 | |
Спеціаліст | 2 | |
Молодший спеціаліст | 5 |
Підвищення рівня фахової майстерності
№ з/п |
Форма підвищення |
Кількість педагогів |
Відсоток |
||||||||
2009– 2010 |
2010– 2011 |
2011–
2012 |
2012-2013 |
2008-2009 |
2009- 2010 |
2010- 2011 |
2012-2013 |
||||
1. |
Курсова перепідготовка |
3 |
4 |
2 |
4 |
22 |
15 | 18 | 21 | ||
2. |
Атестація |
2 |
4 | 3 |
4 |
7 |
8 | 32 | 10 | ||
3. |
Самоосвіта |
15 |
15 | 15 |
15 |
100 |
100 | 100 | 100 | ||
4. |
Участь у роботі творчої групи |
7 |
10 | 7 |
5 |
25 |
38 | 25 | 18 | ||
5. |
Участь у районних методичних об’єднаннях |
13 |
13 | 13 |
14 |
48 |
50 | 46 | 50 | ||
6. |
Участь у спеціальних міських методичних заходах |
14 |
13 | 13 |
– |
92 |
86 | 86 | – | ||
Методична робота в закладі впродовж року була спрямована:
— вивчати та розвивати педагогічну компетенцію кожного педагога; стимулювати творчий потенціал;
— формувати мотиваційну сферу в пізнавальній діяльності дітей засобами ІКТ та інтерактивних форм і методів роботи тим самим підвищуючи якість дошкільної освіти;
— працювати над впровадженням нових сучасних форм роботи з батьками;
— впроваджувати і надалі інноваційні технології в освітньому процесі;
— впроваджувати та розширювати додаткові освітні послуги;
— узагальнювати та розповсюджувати свої напрацювання;
— розпочати роботу закладу за програмою «Українське дошкілля», а для дітей старших груп «Впевнений старт»;
— продовжити роботу щодо оновлення змісту дошкільної освіти шляхом впровадження технології психолого-педагогічного проектування на засадах інтеграції змісту дошкільної освіти;
— допомагати педагогам визначати напрям та зміст своїх творчих пошуків водночас із формуванням навичок самостійного аналізу власної педагогічної діяльності.
Навчально-виховна робота
Навчально-виховний процес здійснюється на основі річного та календарних планів за програмою «Українське дошкілля» та програмою «Впевнений старт», методичних рекомендацій МОН України, ОІППО. Використовуються авторські програми, розробки науковців, педагогів-практиків, педагогічні технології, упроваджується перспективний педагогічний досвід.
Освітній процес спрямовано на забезпечення становлення і гармонійного розвитку дітей. Навчально-виховний процес зорієнтований на активізацію творчого потенціалу дітей, їх самореалізації, саморозвитку та самозбереження, формування життєвої компетентності. Для розвитку пізнавальної активності дітей вихователі звертаються до пошуково-дослідницької діяльності, враховують індивідуальні і вікові особливості кожної дитини, відмінності у характерах та темпераменті. Вихователі активно використовують ігрові методи у навчально-виховному процесі, що дає позитивні результати.
Креативний розвиток дітей здійснюється через проведення довготривалих спостережень, дослідів, уявних подорожей тощо.
Великого значення педагоги надають соціально-моральному та емоційно-ціннісному розвитку. Формують у дітей елементарні реалістичні знання про світ, самого себе, природу, людей, прищеплюють навички практичного життя, формують установку на успіх, виховують почуття відповідальності, самоповаги, підкреслюють важливість самостійності, самодисципліни, власного досвіду дитини.
У навчально-виховному процесі виховується повага до людей, прищеплюються гарні манери, етикет; вихователі навчають дітей культурної взаємодії, соціальної поведінки. Педагоги забезпечують краєзнавчих та народознавчий підхід. У них добре сформовані навички самообслуговування, культурно-гігієнічні та трудові.
Художньо-естетичний розвиток здійснюється в усіх сферах життєдіяльності. Музичний керівник Круць Л.В. забезпечує добрий рівень музично-естетичного розвитку. У роботі використовує різні види: ігри-драматизації, інсценівки, театралізовані дійства, розваги і свята, до яких залучаються не тільки діти, а й всі працівники закладу і батьки. Показником розвитку є результати музично-виховної роботи дітей та їхня мистецька активність.
Психолого-педагогічний супровід здійснює практичний психолог Мироник Л.І., яка планує і організовує свою діяльність на основі провідних напрямків: діагностика, профілактика, корекційна і консультаційна робота, прогнозування та просвіта. На високому професійному рівні здійснюється робота за напрямками: психологічного супроводу вихованців (веде матеріали на кожну дитину: результати діагностичних обстежень, рекомендацій для вихователів та батьків); робота з батьками, педагогічним колективом. З метою підвищення рівня професійної майстерності педагогів і їхньої самоосвіти і створенні сприятливого психологічного мікроклімату в колективі практичним психологом було створено брошуру «У центрі уваги конфлікт». Щороку на засідання педагогічних рад виносяться питання психолого-педагогічного супроводу педагогічного процесу відповідно до завдань та проблеми закладу.
Для ефективного всебічного вивчення кожної дитини і з’ясування напрямів роботи з вихованцями впродовж навчального року було проведено два зрізи з метою заповнення психолого-педагогічного паспорта групи, також на кожну дитину було розроблено індивідуальну картку психологічного розвитку та «Табелі успіху дитини» де можна було прослідкувати зміни, що відбувались у розвитку кожної дитини. Особливу увагу педагоги приділяли індивідуальній роботі, що сприяла подальшому розвитку дітей та адаптації до шкільного навчання. Накопичення практичного і теоретичного досвіду педагогів було спрямовано на оптимальний розвиток кожної дитини. Це підтверджується результатами вивчення психолого-педагогічної готовності дітей до школи. До першого класу у 2014 році підуть 26 вихованців нашого закладу:
– високий рівень готовності до школи – 14 дітей;
– середній рівень готовності до школи -11 дітей;
– низький рівень готовності до школи – 1 дитина.
Освітньо-виховна робота здійснюється у тісній співпраці з родинами вихованців. Колектив постійно орієнтується на інтереси, потреби та запити кожної сім’ї. У роботі з батьками використовуються як традиційні так і нетрадиційні форми. Родини вихованців беруть активну участь в усіх заходах, які проводяться в закладі. Активно працює батьківський комітет, спостерігається вагома допомога батьків у питанні зміцнення навчально-матеріальної бази закладу. Щороку укладаються угоди між адміністрацією закладу і батьками. Співпраця з батьками та родинами вихованців характеризується діловою спрямованістю, партнерськими відносинами у досягненні позитивних результатів педагогічного процесу в інтересах дитини.
З метою соціалізації дітей педагоги використовують різні форми співпраці. З ініціативи батьків проводяться заняття з навчання дітей іноземної мови у старшій групі №2.
На педагогічних радах розглядаються питання сімейного та правового виховання.
Важливим напрямком діяльності закладу є фізкультурно-оздоровча робота. Реалізація завдань цього напрямку сприяє загартуванню дитячого організму, розвитку рухових навичок, зниженню захворюваності дітей.
У закладі планово проводяться всі форми фізкультурно-оздоровчої роботи. Вихованці щороку беруть участь у міських змаганнях «Старти надій». Інструктор фізичного виховання Зєнченко М.І. проводить діагностику рівня фізичного розвитку дітей в усіх групах (вересень, травень).
Для вдосконалення роботи з фізичного виховання двічі на рік проводиться обстеження фізичної підготовки дітей, з урахуванням запропонованих середніх показників розвитку основних рухів дітей дошкільного віку. Чітка система фізкультурно-оздоровчої роботи дала змогу відстежити динаміку фізичного розвитку дошкільників.
Кількісні показники результатів обстеження (травень 2013 рік)
Пильну увагу вихователі груп приділяють питанню загартування вихованців. Основні загартовувальні процедури в групах з дітьми – це повітряні і сонячні ванни; водні процедури (умивання рук та обличчя прохолодною водою); ходіння босоніж у груповій кімнаті, а влітку по траві та вологому піску.
Протягом звітного періоду на базі закладу проведено:
- Районне методоб’єднання вихователів-методистів та практичних психологів, під час якого практичним психологом Л. Мироник проведено тренінг «Психологія та профілактика конфлікту в педагогічному середовищі».
- Районне методоб’єднання вихователів старших груп «Виховання духовності у дітей дошкільного віку» Базюк О.С.
- Районне методоб’єднання вихователів молодших груп під час якого проведено брейн-ринг вихователем Борисовою Л.Р.
- Розроблено веб-сайт закладу (адреса: sadochok-sonce.at.ua) Зеленчук О.А.
- Педагогічний колектив закладу взяв участь у Всеукраїнському огляді відеоматеріалів з теми «Здоров’язбережувальні технології у дошкільних навчальних закладах».
- На виконання листа обласного інституту післядипломної педагогічної освіти від 30.09.2013 року №01/595 у дошкільному закладі поведені педагогічні читання з теми «Мовленнєвий розвиток дошкільника».
- Педагогічні ради та інші традиційні і нетрадиційні форми роботи з педагогами та батьками, свята та розваги згідно річного плану ДНЗ (ясел-садка) №1 «Сонечко».
МЕДИЧНЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ ТА ОРГАНІЗАЦІЯ ХАРЧУВАННЯ ДІТЕЙ
Медичне обслуговування дітей у дошкільному закладі здійснюється старшою медичною сестрою Рожковою О.І. та дільничним лікарем педіатром. Обов’язкові медичні огляди дітей у закладі проводяться 1 раз на рік. За результатами медоглядів до першої основної групи здоров’я віднесені 93 дитини, до другої підготовчої групи 20 дітей. Результати оглядів стану здоров’я дітей доводяться до відома батьків і педагогів. З дітьми, які увійшли до підготовчої групи, проводиться індивідуальна та корекційна робота на заняттях з фізичної культури, прогулянках. Посезонно оформляє наочно-агітаційні матеріали для батьків та дітей.
Старша медична сестра веде роботу відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 14.06.2002 року № 826 «Порядок обслуговування дітей у ДНЗ» та спільного наказу Міністерства охорони здоров’я України і Міністерства освіти і науки України від 30.08.2005 року №432/496 «Про вдосконалення організації медичного обслуговування дітей у ДНЗ».
Організація харчування ведеться відповідно Інструкції з організації харчування дітей, затвердженою наказом Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров’я України від 17.04.2006 №298/227 та наказу по ДНЗ від 04.10.2006. «Про впровадження Інструкції з організації харчування дітей у дошкільному навчальному закладі». У дошкільному закладі триразове харчування.
Договори на постачання продуктів харчування укладені Долинською міською радою. Заявки на продукти завгосп закладу подає два рази на місяць і веде їх облік. Для підвищення вітамінної цінності раціону харчування вітамінізуються перші і треті страви. За організацію харчування в закладі відповідає старша медична сестра, яка щоденно складає меню, веде документацію відповідно до вимог «Інструкції про ділову документацію у дошкільному навчальному закладі».
Вартість харчування на даний час становить чотирнадцять гривень для дітей дошкільного віку (оздоровчий період 15.40 грн.) та десять гривень для дітей раннього віку (в оздоровчий період – 11.10 грн.). Батьківська плата становить 50% від вартості харчування на день відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 26.08.2002 року № 1243. Є пільгові категорії – багатодітні сім’ї – 13 дітей.
Відвідуваність:
- Число днів, проведених дітьми в закладі – 10786;
- Дітьми до трьох років – 1628;
- Дітьми трьох років і старше – 9158.
- Чисельність дітей на кінець звітного періоду – 113.
УПРАВЛІНСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ
У колективі створена ділова атмосфера та психологічний мікроклімат: партнерство, взаємодопомога, толерантність, спільна зацікавленість у досягненні високих кінцевих результатів.
До складу органів самоуправління дошкільного навчального закладу входять:
– Рада ДНЗ;
– Батьківські комітети груп;
– Профспілковий комітет;
– Педагогічна рада;
– Загальні збори батьків та членів трудового колективу;
– Комісія ОП, ТБ.
У поточному році вирішувалися такі питання:
1. Прийняття угоди з НВК №»2.
2. Організація роботи «Школа молодих батьків» (для дітей та їх батьків у період адаптації)
– створення і поповнення розвивального середовища у всіх вікових групах
– організація роботи щодо охоплення навчанням дітей 5 – річного віку та обліку дітей у мікрорайоні.
ПЕРШОЧЕРГОВІ ПОТРЕБИ:
У роботі закладу є ряд проблем та окремі недоліки, особливо з питань господарського характеру. Через відсутність коштів не розпочато упорядкування дитячих майданчиків та території, ремонт коридорів та сходових, не встановлена відповідна огорожа. Потребує заміни окремий кухонний посуд, а також підлога у музичному залі та групових кімнатах. Відповідно до «Типового переліку обов’язкового обладнання навчально-наочних посібників та іграшок в дошкільному навчальному закладі», затвердженого Міністерством освіти і науки України від 11.01.2002 р. №509 потребує зміцнення навчально-матеріальна база з фізичного розвитку, музичного виховання, трудової діяльності (особливо для праці у природі).
Результати діяльності за умовами організації навчально-виховного процесу Долинського дошкільного навчального закладу (ясел-садка) №1 «Сонечко» відповідають установленим державним вимогам.
Завідувач ДНЗ «Сонечко» Лариса Рибак