Про стан надходження платежів за користування землею від фізичних та юридичних осіб

Про стан надходження платежів за користування землею від фізичних та юридичних осіб

РІШЕННЯ

Від 18.02.2014. № 14

м. Долина

Про стан надходження платежів за користування
землею від фізичних та юридичних осіб

Розглянувши стан надходження платежів за користування землею від фізичних та юридичних осіб, відмітимо, що за користування землею комунальної власності міської ради справляється плата за землю у вигляді земельного податку та орендної плати.

Плата за землю є одним із основних джерел наповнення другого кошика дохідної частини міського бюджету (близько 92 %). Міською радою приділяється велика увага щодо вчасного і повного поступлення коштів за користування землею.

Відділом земельних ресурсів відповідно до ст. 288.1 Податкового кодексу України в Долинську об’єднану податкову інспекцію щомісячно надається інформація щодо укладених договорів оренди земельних ділянок та угод до договорів і було надано перелік орендарів з якими укладено договори оренди земельних ділянок та угоди до договорів на поточний 2014 рік.

При одержанні інформації з Долинської ОДПІ про наявність землекорисувачів, які допустили заборгованість по платі за землю, юридичним відділом направляються претензії, а при не реагуванні чи одержанні негативної відповіді матеріали передаються до органів прокуратури.

За період з 01.01.2013 по 31.12.2013 року міською радою укладено 74 договори оренди земельних ділянок та угод до них, якими передано чи поновлено оренду земельних ділянок площею 18,82 га, за які орендарі повинні сплачувати 1137,7 тис. грн. в рік. Укладено 7 угод про використання комунального майна (земельної ділянки) на суму 24,9 тис. грн. в рік (площа 0,6778 га).

Крім того підготовлено та направлено 54 угоди до договорів оренди земельних ділянок укладених з НГВУ “Долинанафтогаз” та Долинським ГПЗ ПАТ “Укрнафта” для їх підпису та виконання, однак одержано негативну відповідь.

За аналогічний період 2012 року міською радою укладено 89 договорів оренди земельних ділянок та угод до них, якими передано чи поновлено оренду земельних ділянок площею 14,96 га, за які орендарі повинні були сплатити 807,5 тис. грн. в рік.

Всього в оренду передано 379,16 га землі (площа земель Долинської міської ради становить 2048,88 га).

Загальна кількість діючих укладених угод складає 459, із них:

– 145 договорів оренди з юридичними особами;

– 290 договорів оренди з фізичними особами;

– 24 угоди про використання комунального майна (земельної ділянки).

З метою контролю за виконанням умов договорів оренди земельних ділянок ведеться робота по введенні інформації в базу даних програми обліку та контролю ресурсних платежів “АКРП.net”. На даний час програмою охоплено договори оренди за період з 2002 по 2010 роки та продовжується її наповнення.

Бюджетом на 2013 рік було передбачено отримати доходи по платі за землю в сумі 11522,0 тис. грн. в т. ч.:

– земельний податок з юридичних осіб – 525,0 тис. грн.;

– земельний податок з фізичних осіб – 18,0 тис. грн.;

– орендна плата з юридичних осіб – 10176,0 тис. грн.;

– орендна плата з фізичних осіб – 803,0 тис. грн.

Станом на 31.12.2013 року міський бюджет отримав 11461,3 тис. грн. (99,5%) прогнозованої плати за землю, в т.ч.:

– земельний податок з юридичних осіб – 457,8 тис. грн.;

– земельний податок з фізичних осіб – 23,4 тис. грн.;

– орендна плата з юридичних осіб – 10262,3 тис. грн.;

– орендна плата з фізичних осіб – 717,8 тис. грн.

На стан надходжень по платі за землю в 2013 році дещо негативно вплинуло ряд факторів, а саме:

щороку зменшується обсяг нових земельних ділянок, що передаються в оренду та коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки за 2010-2013 роки дорівнює 1,0. Також це суттєві зміни в законодавстві з початку 2013 року, що стосуються процедури проведення земельних торгів та здійснення державної реєстрації прав на землю, яку зараз покладено на Державну реєстраційну службу Міністерства юстиції України. Фактично реєстрація договорів оренди земельних ділянок розпочалась в другій половині 2013 року.

Виходячи із вищенаведеного та керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування», виконавчий комітет міської ради




В И Р І Ш И В:

1. Інформацію про стан надходження платежів за користування землею від фізичних та юридичних осіб прийняти до відома.

2. Відділу земельних ресурсів (А.Янішевський):

– протягом першого кварталу завершити формування бази даних орендарів в програмі обліку та контролю ресурсних платежів “АКРП.net”;

– щоквартально проводити звірку з ОДПІ поступлених коштів від плати за землю та посилити контроль за вчасним поступленням коштів.





Заступник міського голови Ігор Жовнір

Документ опубліковано 18 лютого 2014
Чинний
Детальніше