РІШЕННЯ
Від 05.04.2017. № 85
м. Долина
Про затвердження Порядку запобігання
та врегулювання конфлікту інтересів
у виконавчих органах Долинської міської ради
На виконання Закону України «Про запобігання корупції», керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», виконавчий комітет міської ради
В И Р І Ш И В:
Затвердити Порядок запобігання та врегулювання конфлікту інтересів у виконавчих органах Долинської міської ради (додається).
Заступник міського голови Ігор Жовнір
Додаток до рішення виконавчого комітету
від 05.04.2017 № 85
Порядок запобігання та врегулювання конфлікту інтересів
у виконавчих органах Долинської міської ради
- Загальні положення
1.1.Цей Порядок розроблений на підставі відповідних положень законів України «Про запобігання корупції», «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про службу в органах місцевого самоврядування», для використання членами виконавчого комітету міської ради та посадовими особами місцевого самоврядування і визначає шляхи врегулювання конфлікту інтересів під час здійснення ними своїх обов’язків та повноважень.
- Терміни, які вживаються у даному порядку:
2.1.Реальний конфлікт інтересів – суперечність між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об’єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи не вчинення дій під час виконання зазначених повноважень
2.2.Потенційний конфлікт інтересів – наявність у особи приватного інтересу у сфері, в якій вона виконує свої службові чи представницькі повноваження, що може вплинути на об’єктивність чи неупередженість прийняття нею рішень, або на вчинення чи не вчинення дій під час виконання зазначених повноважень.
2.3. Приватний інтерес – будь-який майновий чи немайновий інтерес особи, у тому числі зумовлений особистими, сімейними, дружніми чи іншими позаслужбовими стосунками з фізичними чи юридичними особами, у тому числі ті, які виникають у зв’язку з членством або діяльністю у громадських, політичних, релігійних чи інших організаціях.
2.4.Майновий інтерес – інтерес щодо збереження або збільшення обсягу, якості нерухомого та рухомого майна особи чи близьких їй осіб.
2.5.Немайновий інтерес – інтерес, спрямований на задоволення особистих фізичних (біологічних), моральних, культурних, соціальних чи інших нематеріальних потреб.
2.6.Близькі особи – особи, які спільно проживають, пов’язані спільним побутом і мають взаємні права та обов’язки із суб’єктом, на якого поширюється дія цього Порядку (крім осіб, взаємні права та обов’язки яких із суб’єктом не мають характеру сімейних), у тому числі особи, які спільно проживають але не перебувають у шлюбі, а також – незалежно від зазначених умов – чоловік, дружина, батько, мати, вітчим, мачуха, син, дочка, пасинок, падчерка, рідний брат, рідна сестра, дід, баба, прадід, прабаба, внук, внучка, правнук, правнучка, зять, невістка, тесть, теща, свекор, свекруха, усиновлювач чи усиновлений, опікун чи піклувальник, особа, яка перебуває під опікою або піклуванням згаданого суб’єкта.
2.7.Пряме підпорядкування – відносини прямої організаційної або правової залежності підлеглої особи від її керівника, в тому числі через вирішення (участь у вирішенні) питань прийняття на роботу, звільнення з роботи, застосування заохочень, дисциплінарних стягнень, надання вказівок, доручень тощо, контролю за їх виконанням.
Наявність будь-якого конфлікту інтересів не обов’язково призводить до фактів корупції, однак істотно підвищує ризик вчинення корупційних діянь та є по суті їх передумовою. Конфлікт інтересів може мати місце не лише тоді, коли зазначена суперечність вже фактично вплинула на об’єктивність або неупередженість прийняття рішень (вчинення або не вчинення дій), а і тоді, коли вона потенційно може вплинути на них.
- Суб’єкти, на яких поширюється дія даного Порядку
3.1.Суб’єктами, на яких поширюється дія даного Порядку є: члени виконавчого комітету міської ради, а також посадові особи місцевого самоврядування.
- Запобігання та врегулювання конфлікту інтересів
4.1.З метою запобігання конфлікту інтересів члени виконавчого комітету, посадові особи місцевого самоврядування зобов’язані дотримуватися правил запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, передбачених Законом України від 14.10.2014р. № 1700-VII «Про запобігання корупції».
4.2.На виконання цієї вимоги законодавства суб’єкти, на яких поширюється дія даного Порядку зобов’язані вживати заходів щодо недопущення виникнення реального або потенційного конфлікту інтересів.
4.3.У разі існування в особи сумнівів щодо наявності у неї конфлікту інтересів вона зобов’язана звернутися за роз’ясненнями до територіального органу Національного агентства з питань запобігання корупції. У разі якщо особа не отримала підтвердження про відсутність конфлікту інтересів, вона діє відповідно до вимог, встановлених у розділі п’ятому Закону України «Про запобігання корупції» та цьому Порядку.
4.4.Якщо особа отримала підтвердження про відсутність конфлікту інтересів, вона звільняється від відповідальності, якщо у діях, щодо яких вона зверталася за роз’ясненням, пізніше було виявлено конфлікт інтересів.
- Вимоги щодо врегулювання конфлікту інтересів:
Відповідно до ч.1 ст. 28 Закону № 1700 посадові особи місцевого самоврядування та члени колегіальних органів (виконавчого комітету міської рад) зобов’язані:
- не допускати виникнення реального та потенційного конфлікту інтересів;
- повідомляти свого безпосереднього керівника або колегіальний орган, під час роботи в якому виникає реальний чи потенційний конфлікт інтересів, при його наявності;
- не вчиняти дій та не приймати рішень в умовах реального конфлікту інтересів;
– вживати заходів щодо врегулювання конфлікту інтересів.
- Процедура врегулювання потенційного або реального конфлікту інтересів, що виникає у повсякденній діяльності посадовця (невиборна посада).
6.1.Посадовець письмово не пізніше наступного робочого дня з моменту , коли він дізнався або повинен був дізнатися про наявність у нього конфлікту інтересів повідомляє про це міського голову (зразок повідомлення додається).
6.2.Повідомлення реєструється в журналі реєстрації повідомлень про конфлікти інтересів. Журнал реєстрації ведеться юридичним відділом міської ради.
6.3.Міський голова протягом двох робочих днів після отримання повідомлення від працівника про конфлікт інтересів приймати рішення про спосіб врегулювання конфлікту інтересів шляхом видання розпорядження, про що повідомляє працівника.
6.4.Способи зовнішнього врегулювання конфлікту інтересів:
– усунення від виконання завдань, вчинення дій, прийняття рішення чи участі в його прийнятті в умовах реального чи потенційного конфлікту інтересів;
-застосування зовнішнього контролю за виконанням відповідного завдання, вчиненням певних дій чи прийняття рішення;
– обмеження доступу до певної інформації;
– перегляд обсягу службових повноважень;
– переведення на іншу посаду;
– звільнення.
Заходи врегулювання конфлікту інтересів перелічені у порядку зростання суворості. Відповідно, кожний наступний має застосовуватися лише якщо неможливо застосувати попередній.
Відповідно до Закону № 1700 керівник може прийняти наступні рішення:
1. Усунення від виконання завдання, вчинення дій, прийняття рішення чи участі в нього прийняття (ст. 30) | |
Застосовується якщо | КІ не має постійного характеру та за умови можливості залучення до прийняття такого рішення або вчинення відповідних дій інших працівників відповідального органу чи іншого підрозділу ОМС |
2. Обмеження доступу до інформації (ст. 31) | |
Застосовується якщо | КІ пов’язаний з таким доступом та має постійний характер, а також за можливості продовження належного виконання працівником повноважень на посаді за умови такого обмеження і можливості доручення роботи з відповідною інформацією іншому працівнику відповідального органу, чи іншого підрозділу ОМС |
3. Перегляд обсягу службових повноважень (ст. 32) | |
Застосовується якщо | КІ у діяльності працівника має постійний характер, пов’язаний з конкретним повноваженням, а також за можливості продовження належного виконання працівником своїх службових завдань у разі такого перегляду і можливості наділення відповідними повноваженнями іншого працівника |
4. Здійснення повноважень під зовнішнім контролем (ст. 33) | |
Застосовується якщо | Усунення працівника від виконання завдань, вчинення дій, прийняття рішення чи участі в його прийнятті в умовах реального чи потенційного КІ, обмеження його доступу до інформації чи перегляд його повноважень є неможливим та відсутні підстави для звільнення |
5. Переведення на іншу посаду або звільнення працівника у зв’язку з наявністю КІ (ст. 34) | |
Застосовується якщо | Реальний чи потенційний КІ у діяльності працівника має постійний характер і не може бути врегульований в інший спосіб, в тому числі через відсутність його згоди на позбавлення приватного інтересу |
6.5. Здійснення зовнішнього контролю
6.5.1.За Законом № 1700 зовнішній контроль може здійснюватися у 2-х формах:
1 | За працівником за рішенням міського голови (або безпосереднього керівника цього працівника) закріпляється інший працівник, який перевіряє стан та результати виконання особою, щодо якої прийняте рішення про застосування зовнішнього врегулювання КІ, завдання, вчинення дій, зміст рішень чи проектів рішень, що приймається або розробляються такою особою з питань, пов’язаних із КІ |
2 | Працівник виконує завдання, вчиняє відповідні дії, розглядає справи, готує та приймає рішення у присутності визначеного міським головою (керівником) працівника |
6.5.2.У розпорядженні міського голови про здійснення зовнішнього контролю визначається форма контролю, уповноважений на проведення контролю працівник, а також обов’язки працівника у зв’язку із застосуванням зовнішнього контролю за виконанням відповідного завдання, вчинення ним дій чи прийняття рішення.
6.5.3.Працівник має право на самостійне врегулювання конфлікту інтересів шляхом позбавлення відповідного приватного інтересу з наданням підтверджуючих на це документів міському голові (іншій уповноваженій особі). Позбавлення приватного інтересу має виключати будь-яку можливість його приховування (ч.2 ст.29 Закону № 1700).
7.Процедура врегулювання потенційного або реального конфлікту інтересів, що виникає у зв’язку із участю у діяльності колегіального органу (виконкому).
7.1.Відповідно до ст. 35 Закону № 1700 член виконкому (колегіального органу) має проголосити про наявність конфлікту інтересів до початку розгляду питання, яке обумовлює цей конфлікт.
7.2. Повідомлення члена виконкому про наявність конфлікту інтересів заноситься до протоколу засідання.
7.3.У разі наявності потенційного чи реального конфлікту інтересів з питання, що розглядається виконкомом (колегіальним органом), особа, у якої виникає конфлікт інтересів, не має брати участі у прийнятті рішення з «конфліктного» питання (абз.1 ч.2 ст. 35 Закону № 1700).
7.4.Якщо неучасть члена виконкому (колегіального органу) у прийнятті рішення призведе до витрати правомочності цього органу (не буде кворуму), виконком може проголосувати за допуск члена виконкому у порядку, передбаченому рішенням про допуск члена виконкому до голосування (абз.3 ч.2 ст.35 Закону № 1700).
7.4.Рішення виконкому про допуск члена виконкому до голосування заноситься до протоколу.
Додаток до Порядку запобігання та
врегулювання конфлікту інтересів
у виконавчих органах Долинської міської ради
Форма повідомлення про КІ
для посадовця міської ради
(невиборна посада)
Міському голові м. Долина
_______________________
_______________________
________________________
ПОВІДОМЛЕННЯ
про наявність або загрозу виникнення конфлікту інтересів
під час виконання службових повноважень
Під час ____________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
(зазначається подія чи обставини, за яких працівнику стало відомо про наявність питання, що може викликати КІ: здійснення службових повноважень, участь у засіданні виконкому тощо)
мені стало відомо, що __________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________
(описується суть чи робоча назва питання, у зв’язку із яким виникає/може виникнути КІ)
Повідомляю, що я вбачаю ознаки реального/потенційного конфлікту інтересів у разі реалізації мною відповідного завдання, оскільки ___________________________________
__________________________________________________________________________
(описуються обставини, які викликають КІ у особи у зв’язку із відповідним питання)
Усунути конфлікт інтересів самостійно у описаній ситуації я не маю можливості.
На підставі вищенаведеного, керуючись Розділом V Закону України від 14.10.14р. № 1700-VII «Про запобігання корупції», прошу:
- Прийняти це повідомлення до відома.
- Прийняти рішення щодо способу зовнішнього врегулювання конфлікту інтересів, ознаки якого я вбачаю щодо себе у описаному випадку.
Дата Підпис