РІШЕННЯ
Від 23.02.2022 № 360
м. Долина
Про звіт комунальної установи
«Інклюзивно – ресурсний центр» Долинської міської ради
Івано – Франківської області
Відповідно до ст. 80 Бюджетного кодексу України, статті 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні, виконавчий комітет
В И Р І Ш И В:
Затвердити звіт про діяльність комунальної установи «Інклюзивно – ресурсний центр» Долинської міської ради Івано – Франківської області за 2021 рік згідно додатку 1 (додається).
Міський голова Іван Дирів
Додаток 1
до рішення виконавчого комітету
від 23.02.2022 № 360
Звіт про діяльність комунальної установи
«Інклюзивно – ресурсний центр» Долинської міської ради
Івано – Франківської області за 2021 рік
Комунальна установа «Інклюзивно – ресурсний центр» Долинської міської ради Івано – Франківської області створена і діє на підставі Статуту з метою забезпечення права осіб з особливими освітніми потребами на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, в тому числі у закладах професійної (професійно-технічної), фахової передвищої освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття освіти, шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку особи та забезпечення їх системного кваліфікованого супроводу. (Постанова Кабінету Міністрів України від 12 липня 2017 року №545 зі змінами).
Відповідно до поставленої мети, предметом діяльності ІРЦ у 2021 році були:
- проведення комплексної оцінки, у тому числі повторної, та здійснення системного кваліфікованого супроводу осіб у разі встановлення у них особливих освітніх потреб;
- надання рекомендацій закладам освіти щодо розроблення індивідуальної програми розвитку особи;
- консультування батьків, інших законних представників особи з особливими освітніми потребами щодо особливостей її розвитку;
- забезпечення участі педагогічних працівників інклюзивно – ресурсного центру:
- у діяльності команди психолого-педагогічного супроводу особи з особливими освітніми потребами;
- у семінарах, тренінгах, майстер – класах для підвищення кваліфікації педагогічних працівників, обміном досвіду, тощо;
- залучення (у разі потреби) педагогічних працівників інклюзивно – ресурсного центру під час засідань психолого – педагогічного консиліуму у спеціальних закладах загальної середньої освіти;
- надання психолого – педагогічних, корекційно – розвиткових та інших послуг дітям з особливими освітніми потребами:
- дітям раннього та дошкільного віку, які не відвідують заклади дошкільної освіти;
- дітям, які здобувають освіту у формі педагогічного патронажу;
- визначення потреби в асистенті учня та/або супроводі дитини з особливими освітніми потребами в інклюзивному класі (групі);
- визначення рівня підтримки особи з особливими освітніми потребами в закладі освіти;
- надання консультативної, психологічної допомоги батькам, іншим законним представникам осіб з особливими освітніми потребами у формуванні позитивної мотивації щодо розвитку таких дітей та підвищення обізнаності щодо організації їх навчання і виховання;
- ведення обліку осіб, які звернулися до інклюзивно – ресурсного центру, шляхом формування їх електронного переліку в АС «ІРЦ».
- взаємодія з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, закладами освіти, закладами охорони здоров’я, закладами (установами) соціального захисту, службами у справах дітей, громадськими організаціями щодо надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами починаючи з раннього віку, в разі потреби із залученням відповідних спеціалістів.
ІРЦ самостійно здійснює бухгалтерський облік, організаційну та кадрову діяльність .
Два рази питання інклюзивно-ресурсного центру слухались на сесіях Долинської міської ради:
– від 28.01.2021 № 81-4/2021 про зміну найменування «Комунальна установа «Інклюзивно – ресурсний центр» Долинської районної ради Івано – Франківської області та затвердження статуту на «Комунальна установа «Інклюзивно – ресурсний центр» Долинської міської ради Івано – Франківської області у зв’язку із зміною Засновника.
– від 16.12.2021 №1335-18/2021 про нову редакцію Статуту комунальної установи «Інклюзивно – ресурсний центр» Долинської міської ради Івано – Франківської області у зв’язку із змінами, що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами, затверджених постановою Кабінету міністрів України від 21 липня 2021 р., №675.
Адміністрацією центру підписана угода про співпрацю з Вигодським навчально – реабілітаційним центром Івано – Франківської ОДА та ГО «Долина Сонячні промінчики».
Відповідно до заяв та необхідного переліку документів від батьків фахівцями інклюзивно – ресурсного центру проведена комплексна психолого-педагогічна оцінка розвитку 109 особам (додаток 2).
Після проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки кожній дитині виданий висновок, в якому зазначені компетенція дитини за напрямками, її потреби та напрями роботи фахівців з зазначенням особливих освітніх потреб та рекомендованої освітньої програми навчання.
З метою забезпечення ефективності освітнього процесу дітей з ООП, які здобувають освіту в умовах інклюзивного навчання створені команди психолого-педагогічного супроводу дітей в кожному освітньому закладі з інклюзивним навчанням.
Завданням ІРЦ під час організації інклюзивного навчання в закладах освіти було:
– ознайомити учасників команд супроводу з особливими освітніми потребами дитини;
– консультувати та брати участь у підготовці індивідуальної програми розвитку дитини (ІПР);
– здійснювати поточний (за потребою) і кінцевий (двічі на рік) моніторинг з метою визначення динаміки її розвитку та необхідності коригування напрямів, умов, змісту надання освітніх послуг відповідно до ІПР.
Однією з важливих функцій ІРЦ є проведення корекційно-розвиткових занять. Дані послуги надаються дітям, які навчаються в інклюзивних класах, інклюзивних дошкільних групах а також дітям, які потребують занять з логопедами та допомоги психолога і перебувають на обліку в ІРЦ. Корекційно-розвиткові заняття спрямовані на розвиток когнітивної сфери, емоційно-вольової, мовленнєвого та фізичного розвитку, соціальну адаптацію. Дуже важливим при проведенні корекційно-розвиткових занять є «раннє втручання», перевагами якого є:
– кращі компенсаторні можливості організму;
– збільшений час підготувати дитину до школи ;
– змога уникнути більш складних порушень.
В приміщенні інклюзивно-ресурсного центрі функціонує 7 кабінетів: кабінет практичного психолога, вчителів – дефектологів (тифло – та олігофренопедагогів), вчителя – логопеда, вчителя – реабілітолога, медичної сестри, директора та бухгалтера. Кабінети відремонтовані та оснащені мобільними меблями, сучасною технікою та інтернетом.
В умовах інклюзивно-ресурсного центру фахівці (консультанти) проводили корекційно – розвиткові заняття з дітьми відповідно до напрямів висновку про комплексну оцінку. Всього за звітний період отримували психолого-педагогічну допомогу на постійній основі (два – три рази на тиждень) 13 дітей (додаток 3, 4).
Заняття з дітьми проводяться фахівцями в кабінетах, облаштованих за кошти загального фонду:
КЕКВ 2210 – предмети, матеріали, обладнання та інвентар – 42 751 грн.,
КЕКВ 2240 – оплата послуг, крім комунальних – 25 000 грн.,
КЕКВ 2272 – оплата за водопостачання та водовідведення – 6 440 грн.,
КЕКВ 2273 – оплата електроенергії – 14 111 грн.,
КЕКВ 2274 – оплата природного газу – 39 562 грн.,
та спеціального фонду:
КЕКВ 3110 – придбання обладнання і предметів довгострокового користування в сумі 45 400 грн.
Оплата праці за рахунком освітньої субвенції становить 2 141 700 грн.,
з них:
КЕКВ 2111 – заробітна плата 1 878 637 грн.,
КЕКВ 2120 – нарахування на оплату праці 263 062 грн.
Для темної сенсорної кімнати придбані світловий дощ з фіброоптичного волокна та світлова бульбашкова колона для впливу на психоемоційний стан дитини, який відбувається завдяки зоровій та тактильній стимуляції, система для занять у залі ЛФК (базова) для розвитку вестибулярного апарату, профілактики захворювань центральної нервової системи, розумового розвитку та оздоровлення організму в цілому.
Директор КУ «Інклюзивно – ресурсний центр» Оксана Беч
Додаток 2
до рішення виконавчого комітету
від 23.02.2022 № 360
Інформація про кількість дітей, які проживають на території громад і які обслуговуються в ІРЦ в 2021 році
Назва сільських, селищних, міських рад територіальних громад, які обслуговує ІРЦ | Кількість дітей на території обслуговування ІРЦ | Кількість дітей, які пройшли комплексну оцінку | Кількість дітей, які перебувають на обліку в ІРЦ |
Долинська міська рада | 7501 | 88 | 61 |
Вигодська сільська рада | 3905 | 17 | 16 |
Витвицька сільська рада | 1265 | 3 | 3 |
Всього | 12671 | 108 | 80 |
м. Івано – Франківськ | 1 | 1 | |
Всього | 109 | 81 |
Додаток 3
до рішення виконавчого комітету
від 23.02.2022 № 360
Інформація про кількість дітей, яким надавалися психолого – педагогічні та корекційно – розвиткові послуги фахівцями комунальної установи «Інклюзивно – ресурсний центр» Долинської міської ради з 01.01 – 31.05.2021 року
Назва сільських, селищних, міських рад територіальних громад, які обслуговує ІРЦ | Кількість дітей | З них кількість дітей, які здобувають освіту в інклюзивних класах ЗЗСО | З них кількість дітей, які здобувають освіту в інклюзивних групах ЗДО | З них кількість дітей, які навчаються в ЗЗСО
(педагогічний патронаж) |
З них кількість дітей, які навчаються в ЗДО (на загальних підставах)
|
З них кількість дітей, які не навчаються
|
Долинська міська громада | 13 | 3 | 3 | 2 | 1 | 4 |
Всього | 13 | 3 | 3 | 2 | 1 | 4 |
Додаток 4
до рішення виконавчого комітету
від 23.02.2022 №360
Інформація
про кількість дітей, яким надавалися психолого – педагогічні та корекційно – розвиткові послуги фахівцями комунальної установи «Інклюзивно – ресурсний центр» Долинської міської ради з 01.09 – 31.12.2021 року
Назва сільських, селищних, міських рад територіальних громад, які обслуговує ІРЦ | Кількість дітей | З них кількість дітей, які здобувають освіту в інклюзивних класах ЗЗСО | З них кількість дітей, які здобувають освіту в інклюзивних групах ЗДО | З них кількість дітей, які навчаються в ЗЗСО
(педагогічний патронаж) |
З них кількість дітей, які не навчаються
|
Долинська міська громада | 5 | 0 | 0 | 2 | 3 |
Всього | 5 | 0 | 0 | 2 | 3 |