РІШЕННЯ
Від 05.12.2012. № 892-25/2012
м. Долина
Про затвердження Статуту комунального
підприємства «Управління комунального майна»
Долинської міської ради
На виконання Програми реформування системи управління фондом житлових та нежитлових будівель в місті Долина, з метою організації роботи комунального підприємства «Управління комунального майна» Долинської міської ради та керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», міська рада
В И Р І Ш И Л А:
Затвердити Статут комунального підприємства «Управління комунального майна» Долинської міської ради (додається).
Міський голова Володимир Гаразд
Затверджено
рішенням Долинської міської ради
від 05.12.2012. № 892-25/2012
міський голова __________ В. Гаразд
С Т А Т У Т
комунального підприємства
«Управління комунального майна»
Долинської міської ради
Долина
2012
1. Загальні положення
1.1. Комунальне підприємство «Управління комунального майна» Долинської міської ради надалі – Підприємство, утворене згідно рішення Долинської міської ради від 05.12.2012 № 892-25/2012.
1.2. Підприємство засноване на комунальній власності територіальної громади м. Долина Івано-Франківської області. Засновником є Долинська міська рада (надалі – Власник) відповідно до Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні», Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України. Підприємство підпорядковане, підзвітне і підконтрольне Долинській міській раді Івано-Франківської області.
1.3. Підприємство є юридичною особою і діє на підставі даного Статуту та законодавства України, Цивільного кодексу України, Господарського кодексу України, Закону України «Про житлово-комунальні послуги», Конституції України, та інших законодавчих актів.
2.Найменування та місцезнаходження Підприємства
2.1.Найменування Підприємства:
Повне найменування – комунальне підприємство «Управління комунального майна» Долинської міської ради;
Скорочене найменування – КП «УКМ»
2.2. Місцезнаходження Підприємства:
вул. Чорновола, 10, м. Долина, Івано-Франківська область, Україна, 77500
3. Мета і функції підприємства
3.1. Підприємство створене з метою забезпечення надійної експлуатації житлової та нежитлової нерухомості в місті Долина; управління майном територіальної громади та об’єктами нерухомості; моніторингу суб’єктів в житлово-комунальних відносинах з пошуками максимально ефективних рішень по використанню і експлуатації фонду житлових і нежитлових будівель; сприяння запровадженню сучасних технологій енергоощадності
3.2. Основними напрямками діяльності Підприємства є:
– управління рухомим та нерухомим майном територіальної громади міста Долина, що перебуває в його управлінні;
– організація планування проведення капітального, поточного ремонтів майна, що перебуває в його господарському віданні;
– технічне обслуговування житлової та нежитлової нерухомості;
– технічний нагляд за експлуатацією, реконструкцією, поточним ремонтом будинків і споруд та прибудинкових територій, виготовлення та замовлення проектно-кошторисних робіт чи іншої технічної документації;
– оцінка норм споживання та якості житлово-комунальних послуг, контроль за їх дотриманням, забезпечення населення житлово-комунальними послугами необхідних рівня та якості укладання договорів з підприємствами різних форм власності на вироблення та/або виконання житлово-комунальних послуг;
– проведення моніторингу виконання функцій учасниками житлово-комунальних послуг;
– надання адміністративних послуг з здійснення реєстраційного обліку громадян міста;
– ведення проектно-кошторисної діяльності та технічного нагляду за будівельними та іншими роботами капітального і поточного характеру;
– виконання інших делегованих функції органів місцевого самоврядування.
3.3. Додаткові види діяльності:
– консалтингові послуги з питань, що належать до його компетенції;
– впровадження нової техніки і технологій з енергозбереження і аудиту;
– організація і проведення громадських слухань, семінарів, виставок, ярмарків, презентацій;
– збір і розповсюдження науково-технічної інформації, передового досвіду;
– посвідчення доручень на представництво в суді.
– посередницька та представницька діяльність.
3.4. Підприємство може займатися й іншими видами діяльності, що не заборонені чинним законодавством України.
3.5. Діяльність, яка, відповідно до чинного законодавства, потребує спеціального дозволу (ліцензії), здійснюється Підприємством за умови отримання такого дозволу.
3.6. Функціями Підприємства є:
– забезпечення належної експлуатації, утримання в належному стані переданого йому майна Власником та управління ним;
– здійснення огляду основних конструктивних елементів, огороджуючих конструкцій будинків і споруд, інженерних мереж, об’єктів благоустрою, розташованих на прибудинкових територіях (зовнішніх та внутрішньо будинкових систем, під’їзних шляхів і тротуарів), що перебувають в його господарському віданні та складання відповідних актів, приписів, пропозиції, повідомлень;
– організація технічного утримання, експлуатації та ремонту житлової чи нежитлової нерухомості;
– введення і супровід інформації про реєстраційний (паспортний) облік громадян;
– формування і ведення особової картки власника та квартиронаймача з переглядом і коректуванням всіх реєстраційних змін;
– контроль за підготовкою житлового фонду та об’єктів інженерної інфраструктури до сезонної експлуатації;
– робота з листами, зверненнями підприємств, організацій, установ та населення з питань, які належать до компетенції Підприємства;
4. Юридичний статус Підприємства
4.1. Підприємство є юридичною особою. Права і обов’язки юридичної особи Підприємство набуває з дня його державної реєстрації.
4.2. Підприємство здійснює свою діяльність на основі і відповідно до чинного законодавства України, цього Статуту та рішень Долинської міської ради (надалі – Власника).
4.3. Підприємство веде самостійний баланс, має рахунки в установах банків, печатку зі своїм найменуванням.
4.4. Підприємство несе відповідальність за своїми зобов’язаннями в межах належного йому майна, крім майна переданого йому в господарське відання та по договору управління, згідно з чинним законодавством та відповідно до цього Статуту.
Підприємство не несе відповідальності за зобов’язаннями держави та Долинської міської ради.
Держава та Власник, в особі Долинської міської ради, не несе відповідальності за зобов’язаннями підприємства.
4.5. Підприємство має право укладати угоди, набувати майнові та особисті немайнові права, нести обов’язки, бути позивачем і відповідачем в суді, господарському суді.
5. Межі компетенції Власника
5.1. До виключної компетенції Власника належить:
– встановлення розміру статутного фонду;
– затвердження Статуту;
– визначення стратегії діяльності, через затвердження програми роботи підприємства;
– вирішення питань щодо реорганізації, ліквідації підприємства;
– затвердження структури підприємства;
– продаж, списання та відчуження в інший спосіб основних засобів відбувається за згодою Власника. Власник може делегувати повноваження, визначені цим пунктом, виконавчому комітету чи міському голові.
5.2. Участь Підприємства в асоціаціях, корпораціях, концернах та інших об’єднаннях здійснюється на підставі рішення власника, якщо це не суперечить антимонопольному законодавству та іншим нормативним актам України.
Створення будь-яких спільних товариств за участю Підприємства здійснюється за згодою Власника.
6. Майно Підприємства
6.1. Майно Підприємства становлять основні та оборотні фонди готівкові та безготівкові кошти, а також цінності, вартість яких відображається у самостійному балансі Підприємства.
6.2. Все майно Підприємства передане йому в господарське відання, або за договором управління Долинською міською радою є комунальною власністю територіальної громади м. Долина.
Майно, передане в господарське відання чи управління за договором управління, відокремлене від майна Підприємства на окремому балансі, і ведеться окремий облік такого майна.
6.3. Звернення стягнення на майно, передане в управління та в господарське відання, за вимогою кредитора без згоди Власника майна не допускається.
6.4. Джерелами формування майна Підприємства є:
– грошові та матеріальні внески Власника, а також доходи від інших видів фінансово-господарської діяльності;
– доходи від цінних паперів;
– кредити банків та інших кредиторів;
– безоплатні або благодійні внески, пожертвування організацій, підприємств і громадян;
– трансферти з міського бюджету на реалізацію програм та цілей підприємства, підвищення рівня та якості надання житлово-комунальних послуг населенню;
– капітальні вкладення, дотації і субвенції з бюджетів;
– інше майно чи кошти, набуті на підставах, не заборонених законодавством.
6.5. Відчуження майна Підприємства здійснюється за погодженням з Долинською міською радою у порядку, що встановлений чинним законодавством. Одержані в результаті відчуження зазначеного майна кошти спрямовуються до бюджету міста Долини, або за рішенням Власника інвестуються на розвиток Підприємства.
6.6. Продаж товарів та послуг, що виробляються чи надаються Підприємством здійснюються без погодження з Власником.
6.7. Підприємство за згодою Власника має право здавати в оренду (суборенду, користування) відповідно до чинного законодавства підприємствам, організаціям та установам, а також громадянам устаткування, транспортні засоби, нерухомість, майно, інвентар та інші матеріальні цінності, що підприємству належать на праві користування, а також списувати за згодою Власника їх з балансу у порядку, встановленому законодавством.
6.8. Підприємство здійснює користування землею і іншими природними ресурсами відповідно до мети своєї діяльності та чинного законодавства, рішень Власника.
6.9. Збитки, завдані Підприємству в результаті порушення його майнових прав громадянами, юридичними особами і державними органами, відшкодовуються Підприємству за рішенням суду.
6.10. Статутний фонд Підприємства становить 2000 гривень.
6.11. За рішенням Власника Статутний фонд Підприємства може збільшуватись або зменшуватись з додержанням порядку, що передбачений діючим законодавством України.
6.12. Статутний фонд Підприємства може формуватись за рахунок будь-яких матеріальних цінностей, нерухомості, майнових та немайнових прав, грошових коштів, цінних паперів тощо.
7. Права та обов’язки Підприємства
7.1. Права Підприємства:
– самостійно планувати свою діяльність, визначати стратегію та основні напрямки свого розвитку відповідно до програми роботи Підприємства затвердженої Власником, кон’юнктури ринку, робіт, послуг та економічної ситуації;
– укладати цивільні та господарські договори, виконувати роботи, надавати послуги за встановленими цінами або на договірній основі;
– від свого імені вчиняти будь-які правочини, набувати майнових та особистих немайнових прав, нести обов’язки в межах статутного фонду, бути позивачем та відповідачем у господарському, адміністративному або третейському суді;
– отримувати безкоштовно від Власника та його виконавчих органів інформаційні та довідкові дані й звітні документи, необхідні для виконання своїх завдань;
– управляти об’єктами у сфері житлово-комунальних послуг, що перебувають в його господарському віданні, забезпечувати їх належне утримання та ефективну експлуатацію;
– контролювати забезпечення населення житлово-комунальними послугами необхідних рівня та якості;
– здійснювати іншу господарську діяльність у порядку, визначеному законом;
– звертатися до суду з вимогами (позовами) про звернення стягнення на майно осіб, які відмовляються оплачувати рахунки за споживання житлово-комунальних послуг або відшкодовувати завдані збитки майну, що перебуває в нього у господарському віданні (на балансі);
– контролювати виконання умов договорів про надання житлово-комунальних послуг (які стосуються утримання нерухомості) суб’єктів таких відносин в межах території міста;
– звертатися до органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування та до суду в межах повноважень, визначених законом та договором, для забезпечення належного виконання умов договорів управителями, виробниками, виконавцями та споживачами житлово-комунальних послуг;
– визначати порядок утримання, експлуатації та ремонту ввіреного Підприємству майна;
– використовувати кошти на виконання капітального та поточного ремонтів;
– доступу в приміщення, будинків і споруд при ліквідації аварій, усунення неполадок санітарно-технічного та інженерного обладнання, його встановлення і заміни, проведення технічних та профілактичних оглядів тощо в порядку, визначеному законом і договором;
– придбавати або орендувати необоротні та оборотні активи за рахунок фінансових ресурсів, які має Підприємство, кредитів, позик та інших джерел фінансування за погодження з Власником;
– розраховувати та встановлювати форми та системи оплати праці, чисельність працівників, структуру та штатний розпис в межах, визначених Власником чи уповноваженого ним органом;
– за згодою Власника створювати філії та відділення з правом відкриття поточних (розрахункових) та інших рахунків, а також проводити їх реорганізацію та ліквідацію;
– набувати інших прав, передбачених чинним законодавством.
7.2. Обов’язки Підприємства.
7.2.1. При визначенні стратегії та напрямків господарської діяльності Підприємство керується рішеннями Долинської міської ради та її виконавчого комітету, затвердженими щорічними програмами роботи.
7.2.2. Підприємство зобов’язується:
– забезпечити реалізацію господарських та фінансових планів встановлених Власником та даним Статутом;
– забезпечити умови для своєчасного проведення технічного обслуговування капітального і поточного ремонтів нерухомості відповідно до встановлених стандартів, нормативів, норм та правил;
– забезпечити належні експлуатацію та утримання майна, що перебуває на його балансі( господарському віданні)
– здійснювати контроль за технічним станом будинків та інженерної інфраструктури, які знаходяться в його господарському віданні (балансі, оренді, управлінні, власності, чи утриманні) уповноважувати своїх представників та створювати комісії з цією метою;
– здійснювати контроль за підготовкою житлового фонду та інженерної інфраструктури до сезонної експлуатації;
– забезпечує ефективне використання коштів, майна та ресурсів Власника переданих Підприємству;
– забезпечує своєчасну сплату податків та інших відрахувань згідно з чинним законодавством;
– забезпечує організацію будівництва, реконструкції, а також капітального ремонту довіреного Підприємству майна;
– забезпечує своєчасне освоєння нових виробничих потужностей та якнайшвидше введення в дію придбаного обладнання;
– створює належні умови для високопродуктивної праці, забезпечує додержання законодавства про працю, правил та норм охорони праці, техніки безпеки, соціального страхування;
– здійснює заходи по вдосконаленню організації заробітної плати працівників з метою посилення їх матеріальної зацікавленості як в результатах особистої праці кожного працівника, так і в загальних підсумках роботи Підприємства в цілому;
– забезпечує проведення щорічної інвентаризації за участі представників власника, регулярної звітності.
7.3. Підприємство здійснює бухгалтерський, управлінський, оперативний облік та веде статистичну звітність згідно з чинним законодавством та надає регулярну, у встановлені терміни, відповідну звітність Власнику.
Керівник Підприємства та головний бухгалтер несуть персональну відповідальність за додержання порядку ведення і достовірність обліку та статистичної звітності на підприємстві.
7.4. Фінансово-господарська діяльність підприємства в частині бюджетного фінансування, здійснюється відповідно до рішень міської ради.
7.5. Комплексна перевірка фінансово-господарської діяльності підприємства може здійснюватися з ініціативи Власника та інших уповноважених органів і проводитись не менше одного разу на два роки.
8. Управління Підприємством і самоврядування трудового колективу
8.1. Управління Підприємством здійснює директор (надалі керівник).
8.2. Призначення керівника здійснюється міським головою шляхом укладення з ним контракту. Головний бухгалтер приймається на роботу керівником, за погодженням з міським головою.
8.3. Підприємство самостійно вирішує питання своєї діяльності, за винятком тих, що віднесені Статутом до компетенції Власника.
8.3.1. Керівник Підприємства:
– здійснює поточне (оперативне) керівництво підприємством, організує його виробничо-господарську, соціально-побутову та іншу діяльність, забезпечує виконання завдань підприємства, передбачених законодавством, актами органів міської ради та цим Статутом;
– несе повну відповідальність за господарський стан та діяльність Підприємства;
– обирає форми і системи оплати праці, встановлює працівникам конкретні розміри тарифних ставок, відрядних розцінок, посадових окладів, премій, винагород, надбавок і доплат на умовах, передбачених чинним законодавством, колективним договором і в межах, штатного розпису Підприємства;
– діє без довіреності від імені Підприємства, представляє його в усіх установах та організаціях;
– розпоряджається майном закріпленим за підприємством з дозволу Власника відповідно до чинного законодавства та цього Статуту;
– укладає договори, видає доручення, відкриває в установах банків рахунки;
– несе відповідальність за формування та виконання фінансових планів;
– несе відповідальність за організацію бухгалтерського обліку та забезпечує фіксування фактів здійснення всіх господарських операцій;
– визначає облікову політику Підприємства;
– обирає форму бухгалтерського обліку, розробляє систему і форми внутрішньогосподарського обміну, звітності і контролю господарських операцій;
– створює необхідні умови для правильного ведення бухгалтерського обліку;
– забезпечує подання в установленому порядку місячну, квартальну та річну фінансову звітність підприємства у відповідні органи та Долинській міській раді ;
– керівник забезпечує складання в установленому порядку річного фінансового та господарського плану підприємства та подає його на затвердження міській раді.
– виконує рішення сесії та виконкому міської ради, розпорядження міського голови прийняті (видані) у відповідності до статутних завдань та в межах чинного законодавства;
– зобов’язується забезпечити виконання показників ефективності діяльності підприємства, використання комунального майна згідно з нормативами та вимогами встановленими рішеннями Власника.
8.3.2. Головний бухгалтер підприємства:
– забезпечує реалізацію облікової політики підприємства;
– забезпечує ведення бухгалтерського та інших видів обліку відповідно де законодавства та внутрішніх положень Підприємства;
– забезпечує своєчасне складання фінансової звітності та подання її відповідним органам, керівнику Підприємства та Власнику;
– несе персональну відповідальність за достовірність даних фінансової звітності.
8.4. Штатна структура підприємства затверджується Власником, а штатний розпис міським головою. Працівники Підприємства призначаються на посаду і звільняються з посади керівником Підприємства, крім головного бухгалтера, кандидатура якого при прийнятті на роботу, погоджується з міським головою.
8.5. Повноваження трудового колективу Підприємства реалізуються загальними зборами (конференцією) через їх виборні органи. Для представництва інтересів трудового колективу на загальних зборах (конференції) трудовий колектив може обирати органи колективного самоврядування, до складу яких не може обиратися керівник Підприємства.
8.6. Рішення з соціально-економічних питань, що стосуються діяльності Підприємства, виробляються і приймаються його Органами управління за участю трудового колективу та уповноважених ним органів і відображаються у колективному договорі. Колективним договором також регулюються питання охорони праці, виробничі та трудові відносини трудового колективу з адміністрацією Підприємства.
8.7. Право укладення колективного договору від імені Власника надається керівнику Підприємства, а від імені трудового колективу – уповноваженому ним органу.
9. Господарська та соціальна діяльність Підприємства
9.1. Основним узагальнюючим показником результатів господарської діяльності Підприємства є ефективна беззбиткова робота для потреб міської громади.
9.2. Відносини Підприємства з іншими підприємствами, організаціями і громадянами в усіх сферах виробничої діяльності здійснюються відповідно до чинного законодавства.
9.3. Питання соціального розвитку, включаючи поліпшення умов праці, життя та здоров’я, гарантії обов’язкового медичного страхування членів трудового колективу та їх сімей вирішуються трудовим колективом за погодженням Власником, якщо інше не передбачене законодавством.
9.4. Аудит фінансової діяльності Підприємства здійснюється за ініціативою Власника.
10. Ліквідація і реорганізація Підприємства
10.1. Реорганізація (злиття, приєднання, поділ, виділення, перетворення) Підприємства здійснюється за рішенням Власника згідно з чинним законодавством.
10.2. Ліквідація Підприємства здійснюється за рішенням Власника ліквідаційною комісією, або в судовому порядку. До складу ліквідаційної комісії входять представники Власника. Порядок і строки проведення ліквідації, а також строк для заяви претензій кредиторам визначаються органом управління майном.
В разі банкрутства Підприємства його ліквідація проводиться згідно із Законом України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом”.
10.3. З моменту призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження по управлінню Підприємством. Ліквідаційна комісія складає ліквідаційний баланс Підприємства і подає його органу, який призначив ліквідаційну комісію. Кредитори та інші юридичні особи, які перебувають у договірних відносинах з Підприємством, яке ліквідується, повідомляються про його ліквідацію у письмовій формі.
10.4. При реорганізації і ліквідації Підприємства працівникам, які звільняються, гарантується додержання їх прав та інтересів відповідно до трудового законодавства України.
10.5. При ліквідації Підприємства всі документи, строк зберігання яких не закінчився, передаються в архів, а при реорганізації залишаються у правонаступників, якщо інше не передбачено рішеннями міської ради.