РІШЕННЯ
Від 23.02.2012. № 545-16/2012
м. Долина
Про програму розвитку туризму і
діяльності Туристично-інформаційного
центру «Бойківщина» на 2012 рік
З метою стимулювання та координація туристичних процесів району, управління ними, популяризація існуючого та створення нового туристичного продукту для наповнення програми перебування туристів та забезпечення послідовного зростання темпів розвитку туризму в місті Долина та районі, керуючись ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», міська рада
В И Р І Ш И Л А:
1. Затвердити Програму розвитку туризму і діяльності Туристично-інформаційного центру «Бойківщина» на 2012 рік (додається).
2. Виконавцем Програми визначити Туристично-інформаційний центр «Бойківщина».
3. Фінансовому відділу міської ради, забезпечити фінансування заходів Програми виходячи з призначень міського бюджету на 2012 рік.
4. Інформацію про хід виконання даної Програми заслухати на сесії міської ради в ІV кварталі 2012 року.
5. Контроль за виконанням даного рішення покласти на комісію міської ради з питань туризму.
Міський голова Володимир Гаразд
Затверджено:
рішенням міської ради
від 23.02.2012. № 545-16/2012
ПРОГРАМА
розвитку туризму і діяльності Туристично-інформаційного центру «Бойківщина» на 2012 рік
І. Вступ
1. Опис ситуації.
Важливу роль в розвитку туристичної індустрії кожного регіону відіграє регіональна та місцева політика, недосконалість якої призводить до зниження темпів розвитку регіону. Недалекоглядність місцевої влади може привести до того, що регіони із значним туристичних потенціалом на фоні сусідів, які динамічно розвиваються, залишаються на незмінному рівні розвитку.
2. Туристична інфраструктура району.
Туристична інфраструктура району порівняно слабо розвинута. В основному процес розвитку інфраструктури спостерігається в місті Долині та в селах Вишкові, Мислівці. В загальному, потужності закладів розміщення міста та Долинського району становлять близько 1000 ліжко-місць. Послуги харчування туристам пропонують ресторани та кафе, що є структурними одиницями готелів, а також ряд самостійних закладів громадського харчування. Танцювальна та розважальна програма пропонується трьома нічними клубами.
3. Туристичні ресурси та атракції.
Місто Долина та район має значний потенціал історичних, культурних та природних об’єктів, розважальних заходів які можуть бути цікавими. Деякі з них використовуються за туристичним призначенням, інші залишаються невідомими туристу.
До таких що використовуються відносимо:
1. Карпатський трамвай.
2. Гошівський монастир.
3. Долинський краєзнавчий музей Тетяни і Омеляна Антоновичів «Бойківщина».
4. Музей Івана Франка в с. Лолин.
5. Розважальні заходи: фестиваль «Мізунська Звигода», святкування Дня міста Долини, Свято бойківського меду.
Ті що частково використовуються, чи зовсім не використовуються за туристичним призначенням:
1. Римо-католицький костел Найсвятішої Панни Марії.
- Старовинна Церква Успіня Пресвятої Богородиці в с. Пацикові.
- Клавішо-духовий музичний інструмент – орган часів II світової війни в дерев’яній православній церкві села Підліски.
- Кам’яна стіна в урочищі Бовкути в с Розточки.
Цей перелік не вичерпний, адже туристичних ресурсів на Долинщині є вдосталь. Проблема незначного їх використання зумовлено відсутністю системного планування туристичних можливостей території. Це й гальмує формування комплексного туристичного продукту. На вирішення даної проблеми негативно впливають наступні обставини:
1. Недостатній рівень інвентаризації туристичних можливостей міста Долини та району, статистики з питань туризму та стратегічного планування його розвитку.
Створення туристичного продукту передбачає чітку обізнаність щодо туристичних можливостей міста та району, що включала б інформаційні та фотографічні матеріали, контактну базу, статистичні дані туризму, паспортизацію закладів туристичної інфраструктури, туристичні ресурси та атракції.
2. Нерівномірний розвиток різних видів туризму.
Інтенсивність розвитку окремих видів туризму в місті Долина різко відрізняється. Окремі стабільно розвиваються, інші слабо, або практично відсутні, що гальмує цілісний розвиток туризму. До таких, що потребують першочергової стимуляції розвитку відносимо: екскурсійний, туризм вихідного дня, рекреаційний, спортивний та корпоративний.
3. Слабке інформаційне забезпечення.
Системне промоціювання та інформаційне забезпечення міста Долини та району, як туристичної території практично не відбувається. Це спостерігається як на стадії залучення туристів так і в період їх програми перебування: недостатня інформація для внутрішнього та незрозуміла для іноземного туриста на сайтах в мережі Інтернет, немає налагодженої роботи з туристичними операторами та агентствами, обмежена кількість друкованої (карт, путівників, брошур) та сувенірної продукції, нестача інформаційних табличок, вказівників, відсутність туристично-інформаційних кіосків.
Для вирішення вище перерахованих проблем пропонується дана Програма.
ІІ. Мета і завдання Програми
Мета Програми – стимулювання та координація туристичних процесів району, управління ними, популяризація існуючого та створення нового туристичного продукту для наповнення програми перебування туристів та забезпечення послідовного зростання темпів розвитку туризму в місті Долині та районі.
Завдання:
1. Планування.
1.1. Оновлення бази даних туристичної інформації міста, наповнення її фотографічними матеріалами та контактною інформацією, використання її як підґрунтя для створення привабливих туристичних маршрутів для формування конкурентноспроможного туристичного продукту міста.
1.2. Активна участь в роботі Комісії з питань туризму Долинської міської ради.
1.3. Вивчення питання доцільності встановлення туристично-інформаційних кіосків в м. Долина.
2. Збільшення кількості туристичних маршрутів.
2.1. Систематизація усіх існуючих та створення нових екскурсійних маршрутів. Налагодження комунікації з туроператорами внутрішнього туристичного ринку України та включення цих маршрутів в їх тури.
2.2. Розвиток велосипедного туризму. Технологія: створення та опис велосипедного маршруту з стартом та фінішем в місті Долина. Здійснити опис маршруту та його апробацію з залученням широкого кола учасників-велосипедистів.
2.3. Перекласти найбільш цікаві туристичні маршрути містом та районом на польську, російську, німецьку та англійську мови із залученням волонтерів та розмістити їх на сторінці «Туристична інформація» сайту міської ради та на сайтах міст-побратимів Долини.
3. Подієвий туризм.
3.1. Організація IV традиційного фестивалю «Свято бойківського меду» 26 серпня 2012 року.
3.2. Організація туристичної програми для учасників науково-практичної конференції для пасічників «Зустрічі бджолярів в Карпатах», 27-29 квітня 2012 р.
3.3. Організація свята «Велотур по Долинщині» (відкриття велосипедного маршруту) 12 травня 2012 року.
3.4. Організація туристичної програми для учасників «Міжнародного турніру серед юнаків з фрі-файту «Кубок Карпат», 1-3 червня 2012 р.
3.5. Організація «Велоквесту» в рамках проведення «Днів енергії» в місті Долина.
3.6. Інформаційне забезпечення конференції-медіаподорожі Долинської ЦРБ «Українська гостинна садиба» в рамках програми «Бібліоміст».
3.7. Організація туристичної виставки в місті Долина.
4. Промоціювання.
4.1. Створення тематичних повідомлень на радіо та інших ЗМІ.
4.2. Створення та наповнення сторінки «Туристична інформація» на офіційному сайті Долинської міської ради.
4.3. Участь у туристичних виставках.
4.4. Підготовка до друку промоційних матеріалів.
ІІІ. Календарний план впровадження заходів Програми
№ з/п |
Захід |
Період виконання |
1 |
2 |
3 |
1. |
Створення бази даних туристичних можливостей міста. Наповнення її фотографічними матеріалами та контактною інформацією. |
I квартал |
1 |
2 |
3 |
2. |
Створення, наповнення та постійне оновлення сторінки «Туристична інформація» на офіційному сайті Долинської міської ради. |
протягом року |
3. |
Створення 4 екскурсійних маршрутів містом, інформування всіх можливих туроператорів та турагентів України про їх наявність. |
травень, червень |
4. |
Промоція всіх туристично привабливих заходів, що відбуваються в місті та районі у вигляді повідомлень на радіо, інформації в газетах, статтей в Інтернеті. |
протягом року |
5. |
Організація туристичної програми для учасників науково-практичної конференції для пасічників «Зустрічі бджолярів в Карпатах», 27-29 квітня 2012 р. Анонсування заходу та інформаційне висвітлення в ЗМІ, в тому числі й туристичних. |
січень, лютий березень, квітень |
6. |
Створення, апробація та опис велосипедного маршруту (м. Долина – с. Витвиця – с. Кальна – с. Кропивник – смт. Вигода – Долина). Підготовка до друку листівку з описаним маршрутом. |
квітень, травень |
7. |
Підготовка та проведення велосипедного свята в м. Долина «Велотур по Долинщині», відкриття створеного велосипедного маршруту. |
квітень, травень |
8. |
Оновлення постерів на сіті-лайті. |
травень |
9. |
Проведення велоквесту в рамках «Днів енергії» в місті Долина». |
травень |
10. |
Переклад 2 екскурсійних маршрутів по Долинщині на польську, російську, німецьку та англійську мови із залученням волонтерів. Розміщення цієї інформації на інтернет-сторінці «Туристична інформація» сайту міської ради та на сайтах міст-побратимів Долини. |
червень |
11. |
Організація туристичної програми для учасників «Міжнародного турніру серед юнаків з фрі-файту «Кубок Карпат», 1-3 червня 2012 р. |
квітень, травень, червень |
12. |
Організація IV традиційного фестивалю «Свято бойківського меду» |
липень, серпень |
13. |
Інформаційне забезпечення конференції-медіаподорожі Долинської ЦРБ «Українська гостинна садиба» в рамках програми «Бібліоміст». |
жовтень |
14. |
Вивчення питання доцільності встановлення туристично-інформаційних кіосків в місті Долина. |
протягом року |
15. |
Участь в туристичних виставках. |
протягом року |
16. |
Організація туристичної виставки в місті Долина. |
листопад, грудень |
ІV. Результати виконання Програми
№ з/п |
Результати |
Показники |
1. | Проведені заходи | |
1.1. | Туристично-розважальних | 4 |
1.2. | Туристично-інформаційні послуги в рамках заходів | 3 |
1.3. | Експедиційних виїздів по збору інформації | 10 |
1.4. | Робочих нарад | 10 |
2. | Підготовлено до друку | |
2.1. | Інформаційна листівка «Велосипедний маршрут по Долинщині» | |
2.2. | Промоціна продукція «Свята бойківського меду» | |
2.3. | Промоційна продукція для науково-практичної конференції для пасічників «Зустрічі бджолярів в Карпатах» | |
2.4. | Промоційна продукція для «Міжнародного турніру серед юнаків з фрі-файту «Кубок Карпат» | |
2.5. | Промоційна продукція для туристичної виставки | |
3. | Публікації, передачі | |
3.1. | Тематичні статті в газеті «Добра справа» | 12 шт. |
3.2. | Тематичні повідомлення на радіо «Хвиля Гір» | 30 шт. * 3 хв. = 90 хв. |
3.3. | Інтернет-сторінка «Туристична інформація» на сайті Долинської міської ради | 1 |
3.4. | Тематичні повідомлення в мережі Інтернет | 12 шт. |
4. | Розроблено маршрути | |
4.1. | Екскурсійних маршрутів польською мовою | 2 |
4.2. | Екскурсії | 4 |
4.3. | Велосипедних маршрутів | 1 |
5. | Збільшено кількість туристів на % | 10% |
Виконання Програми дасть змогу створити якісний туристичний продукт здатний задовольнити туристів, отримати фінансову винагороду за обслуговування туристичних груп, забезпечити комплексний розвиток різних видів туризму, зміцнити імідж і підвищити рейтинг міста та району на регіональному і всеукраїнському рівні.
V. Бюджет
№ з/п |
Статті витрат |
Ставка |
Кількість |
Загальна вартість, грн. |
1 |
Оплата праці |
|
|
|
1.1. |
Заробітна плата | 2000,00 | 12 міс. | 24000,00 |
1.2. |
Нарахування на заробітну плату 36,77% | 735,40 | 12 міс. | 8824,80 |
|
Всього : | 32824,80 |
Ресурси необхідні для виконання програми:
Для реалізації запланованих заходів необхідно:
Людський ресурс в кількості – 1 особа.
Фінанси в сумі: 32824, 80 грн.