РІШЕННЯ
Від 31.10.2013. № 1274-35/2013
м. Долина
Про нову редакцію Порядку залучення,
розрахунку розміру і використання коштів
пайової участі замовників у розвитку інфраструктури м. Долина
З метою забезпечення збалансованого економічного і соціального розвитку міста та залучення замовників до пайової участі у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури, на підставі законів України «Про регулювання містобудівної діяльності» та «Про запобігання впливу світової фінансової кризи на розвиток будівельної галузі та житлового будівництва», керуючись ст. 26, 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», міська рада
В И Р І Ш И Л А:
1.Затвердити в новій редакції Порядок залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі замовників у розвитку інфраструктури м. Долина (додається).
2.Визнати таким, що втратив чинність пункт 2 рішення міської від 22.12.2011. № 486-14/2011 «Про пайову участь замовників у розвитку інфраструктури м. Долина»
3.Рішення набирає чинності з дня його офіційного оприлюднення у «Віснику міської ради» тижневика «Добра справа».
Міський голова Володимир Гаразд
Додаток до рішення міської ради
від 31.10.2013. № 1274-35/2013
Порядок
залучення, розрахунку розміру і використання
пайової участі замовників у розвитку інфраструктури м. Долина
1. Загальні положення
1.1.Порядок розроблено на підставі законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про регулювання містобудівної діяльності» та «Про запобігання впливу світової фінансової кризи на розвиток будівельної галузі та житлового будівництва».
1.2.Терміни, застосовані у цьому Порядку, використовуються у значенні, встановленому Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності» та державними будівельними нормами:
замовник – фізична або юридична особа, яка має намір щодо забудови території (однієї чи декількох земельних ділянок) і подала в установленому законодавством порядку відповідну заяву;
житлове приміщення – опалюване приміщення, розташоване у надземному поверсі, призначене для цілорічного проживання і яке відповідає санітарно-епідеміологічним вимогам щодо мікроклімату і повітряного середовища, природного освітлення, допустимих рівнів нормованих параметрів відносно шуму, вібрації, ультразвуку та інфразвуку, електричних та електромагнітних полів та іонізуючого випромінювання;
інженерно-транспортна інфраструктура – комплекс інженерних, транспортних споруд і комунікацій;
реконструкція – перебудова будівлі з метою поліпшення умов проживання чи експлуатації, зміни загальної площі у зв’язку зі зміною геометричних розмірів, заміною окремих конструкцій, їх елементів, основних техніко-економічних показників;
перепланування – вид реконструкції, при виконанні робіт яких не передбачається втручання в несучі конструкції та/або інженерні системи та внаслідок яких може змінюватися кількість чи склад приміщень у будинках без зміни зовнішнього контуру об’єкта реконструкції;
прибудова – вид реконструкції, при якій збільшується площа забудови будівлі шляхом створення нових приміщень, що безпосередньо прилягають до зовнішніх стін будівлі;
надбудова – вид реконструкції, при якій збільшується площа будівлі шляхом улаштування над її верхнім поверхом одного або декількох додаткових поверхів;
нежитлове приміщення – приміщення, яке належить до житлового комплексу, але не відноситься до житлового фонду і є самостійним об’єктом цивільно-правових відносин;
соціальна інфраструктура – об’єкти соціального та культурно-побутового обслуговування населення, призначені для забезпечення стійкого розвитку та функціонування населеного пункту (установи освіти, охорони здоров’я, соціального забезпечення, спортивні та фізкультурно–оздоровчі установи, установи культури і мистецтва, установи житлово – комунального господарства).
об’єкт самочинного будівництва – житловий будинок, будівля, споруда, інше нерухоме майно, якщо вони збудовані або будуються на земельній ділянці, яка не була відведена для цієї мети, а також без відповідних дозвільних документів, передбачених законодавством, чи з істотними порушеннями будівельних норм і правил.
вартість будівництва – загальна кошторисна вартість будівництва об’єкта містобудування, визначена згідно з державними будівельними нормами, без урахування витрат з придбання та виділення земельної ділянки, звільнення будівельного майданчика від будівель, споруд та інженерних мереж, влаштування внутрішньо- та позамайданчикових інженерних мереж і споруд та транспортних комунікацій та повинна мати висновок Державної інвестиційної експертизи, якщо загальна кошторисна вартість будівництва становить 300 тисяч гривень і більше.
У разі відсутності загальної кошторисної вартості об’єкта, визначеної згідно з державними будівельними нормами, стандартами і правилами, застосовується загальна вартість об’єкта, що визначається множенням показника опосередкованої вартості спорудження 1 м. кв. житла, що діє на момент складання проекту договору на загальну площу, та доведена Мінрегіонбудом.
1.3. Залучення до пайової участі у розвитку інфраструктури м. Долини є обов’язковим для всіх замовників, які мають намір здійснити нове будівництво, добудову та надбудову, технічне переоснащення та реконструкцію (далі — будівництво) існуючих будівель (споруд) житлово-громадського та виробничого призначення (крім тимчасових закладів торгівлі та сфери послуг), які підлягають прийняттю в експлуатацію в установленому чинним законодавством порядку. Перелік замовників, які звільняються від пайової участі у розвитку інфраструктури м. Долини, визначений Розділом 4 цього Порядку.
1.4.Пайова участь (внесок) у розвитку інфраструктури м. Долина полягає у перерахуванні замовником до міського бюджету коштів у розмірі та терміни визначені цим Порядком та Договором про пайову участь, для створення і розвитку інженерно – транспортної та соціальної інфраструктури до прийняття закінченого будівництвом об’єкта в експлуатацію.
1.5.Пайова участь сплачується замовником на підставі договору, який укладається між Долинською міською радою та замовником, не пізніше 15 робочих днів з дня реєстрації звернення замовника про його укладення, але до прийняття об’єкта будівництва в експлуатацію.
2. Порядок залучення замовників до пайової участі у розвитку інфраструктури м. Долини.
2.1. Замовник, який має намір здійснити будівництво об’єкта на території м. Долини, для отримання вимог по пайовій участі зобов’язаний звернутися з заявою до Долинської міської ради.
2.2. До заяви необхідно додати:
2.2.1 зведений кошторисний розрахунок вартості будівництва об’єкта містобудування, визначеної згідно з державними будівельними нормами (за наявності), та техніко-економічні показники;
2.2.2 правовстановлюючі документи замовника:
а) для юридичних осіб:
– комплект копій установчих документів, засвідчених печаткою та підписом уповноваженого представника замовника;
– виписку з ЄДР про реєстрацію юридичної особи;
– довідку з зазначенням реквізитів юридичної особи, найменування посади та П.І.Б. особи, яка відповідно до статуту чи іншого документу має право на укладення договорів від імені цієї юридичної особи;
б) для фізичних осіб:
– засвідчені підписом фізичної особи копії паспорта та довідки про присвоєння ІПН (за наявності);
в) для фізичних осіб — підприємців:
– виписку з ЄДР про реєстрацію ФОП;
2.2.3 експертний висновок державної інвестиційної експертизи (в разі необхідності);
2.2.4 копію технічного паспорта на існуючі будівлі, споруди, приміщення, квартири з визначенням їх співвласників, часток їх майна.
2.3. Для перевірки відомостей подаються оригінали документів, які після проведення розрахунку величини пайової участі повертаються замовнику. Для встановлення достовірності зведеного кошторисного розрахунку вартості будівництва об’єкта містобудування, виконавець має право направити проектно-кошторисну документацію на перевірку в управління капітального будівництва.
2.4. Лист-повідомлення замовника про обов’язок сплатити пайовий внесок.
2.4.1 лист-повідомлення замовника про обов’язок сплатити пайовий внесок є обов’язковим документом при наданні вихідних даних для проектування об’єкту будівництва,містобудівних умов та обмежень, у тому числі на земельних ділянках, які знаходяться у користуванні або власності замовника.
2.4.2 листом-повідомленням замовник бере на себе зобов’язання в подальшому при будівництві об’єктів містобудування взяти участь у створенні та розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Долина та вчасно звернутись із заявою та укласти договір про пайову участь.
3. Визначення та методика розрахунку розміру пайової участі.
3.1. Пайова участь у розвитку інфраструктури населеного пункту полягає у перерахуванні замовником до прийняття об’єкта будівництва в експлуатацію до міського бюджету м. Долина коштів для створення і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста. До вартості будівництва не враховуються витрати на придбання та виділення земельної ділянки, звільнення будівельного майданчика від будівель, споруд та інженерних мереж, влаштування внутрішніх і позамайданчикових інженерних мереж і споруд та транспортних комунікацій.
3.2. Для замовників, кошторисна вартість будівництва об’єктів яких визначена згідно з ДБН, стандартами та правилами, розмір пайової участі в залежності від розміщення об’єкта будівництва (реконструкції) на земельній ділянки у певній зоні економічної активності, встановлюється у відсотках на рівні:
Призначення |
Зона економічної активності |
||
І |
ІІ |
ІІІ |
|
Нежитлові будівлі та споруди |
10 |
8 |
5 |
Житлові будинки |
4 |
3 |
1,5 |
Загальна кошторисна вартість будівництва об’єкта, при її наявності повинна мати висновок Державної інвестиційної експертизи якщо загальна кошторисна вартість будівництва становить 300 тисяч гривень і більше.
3.3. Розмір пайової участі визначається за формулою:
ПУ = 0,01 × ЗКВБ × ПС, де
ПУ – розмір пайової участі, грн.;
ЗКВБ – загальна кошторисна вартість будівництва, грн.;
ПС – процентна ставка, визначена згідно з п. 3.2. Порядку;
3.4. Для замовників, кошторисна вартість будівництва об’єктів яких не визначена згідно з ДБН, стандартами і правилами, розмір загальної кошторисної вартості будівництва визначається множенням показника опосередкованої вартості спорудження 1 м2 житла в Івано-Франківській обл. (з урахуванням ПДВ) на загальну площу.
3.5. При переплануванні об’єктів замовники будівництва сплачують на розвиток інженерно-транспортної інфраструктури міста:
– 500 грн – якщо загальна площа не перевищує 100 м2;
– 1000 грн – якщо загальна площа не перевищує 200 м2;
– 1500 грн – якщо загальна площа не перевищує 300 м2;
– 2000 грн – якщо загальна площа не перевищує 400 м2;
– 2500 грн – якщо загальна площа не перевищує 500 м2 ;
– 5 000 грн – якщо загальна площа складає 500 м2 і більше.
3.6. У разі здійснення житлового будівництва враховується загальна площа житла, при нежитловому будівництві враховується загальна площа будівлі; у разі здійснення добудови враховується тільки площа тієї частини об’єкта, що добудовується.
3.7. У випадку будівництва об’єкта забудови з житловими та нежитловими приміщеннями, розмір та величина пайової участі має визначатись пропорційно з урахуванням вартості таких приміщень з врахуванням пункту 3.2 Порядку.
3.8. Для фізичних осіб, які потребують покращення житлових умов згідно вимог Житлового Кодексу України та здійснюють добудову, надбудову або залучення додаткової житлової площі до власного житла, що в результаті приведе до покращення житлових умов, застосовувати 1% від загальної кошторисної вартості, визначеної згідно з державними будівельними нормами, стандартами і правилами залученої площі.
3.9.Для осіб, які здійснили самочинне будівництво на території міста при визначенні розміру пайової участі застосовується процентна ставка в розмірі 10 відсотків для нежитлових будівель і споруд та 4 відсотки для житлових будинків.
3.10.Якщо технічними умовами передбачається необхідність будівництва замовником інженерних мереж або об’єктів інженерної інфраструктури (крім мереж, призначених для передачі та розподілу електричної енергії, трубопроводів, призначених для розподілу природного газу, транспортування нафти та природного газу) поза межами його земельної ділянки, розмір пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту зменшується на суму їх кошторисної вартості, а такі інженерні мережі та/або об’єкти передаються виключно у комунальну власність територіальної громади міста Долина, після погодження профільною комісією міської ради.
Вартість таких робіт повинна бути погоджена експлуатуючими організаціями.
3.11. Відділу містобудування та архітектури забороняється видавати замовникам будівництва довідку про поштову адресу без одержання довідки відповідальних осіб міської ради про укладення договору на сплату пайової участі та відсутність зобов’язань по ньому.
3.12. Строк визначення розміру пайової участі замовника не повинен перевищувати 10 робочих днів з дня реєстрації звернення замовника, за умови наявності документів, передбачених цим Порядку. Договір про пайову участь у розвитку інфраструктури населеного пункту укладається не пізніше ніж через 15 робочих днів з дня реєстрації звернення замовника про його укладення, але до прийняття об’єкта будівництва в експлуатацію.
3.13. Істотними умовами Договору є:
– розмір пайової участі;
– строк і графік сплати коштів пайової участі;
– відповідальність сторін.
Невід’ємною частиною Договору є розрахунок величини пайової участі у розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста.
Договір набирає чинності з дня його реєстрації.
3.14. Кошти пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту сплачуються в повному обсязі до прийняття об’єкта будівництва в експлуатацію єдиним платежем або частинами за графіком, що визначається договором.
3.15. Перший платіж у розмірі 50 % суми пайового внеску сплачується в 30-ти денний термін з моменту укладення договору.
У випадку якщо сума першого платежу є значною, рішенням сесії міської ради, за зверненням забудовника, вона може бути відтермінована на термін визначений рішенням.
По закінченню даного терміну, в разі не поступлення коштів на рахунок міської ради такі кошти підлягають стягненню в судовому порядку.
3.16. Залишкова сума пайового внеску в розмірі 50 % сплачується до введення об’єкта містобудування в експлуатацію.
3.17. У разі порушення умов договору замовник будівництва сплачує суму боргу з врахуванням офіційно встановленого індексу інфляції, 3% річних від суми заборгованості, а також пеню у розмірі подвійної облікової ставки НБУ, що діє у період, за який нараховується пеня, від суми заборгованості за кожен день прострочення платежу.
3.18. У разі якщо після укладення договору відбувається зміна замовника будівництва, то рішення про зміну замовника приймається після укладення нового договору із новим замовником у порядку, передбаченому Порядком, з врахуванням сум пайового внеску, сплачених попереднім замовником. Сплачені попереднім замовником суми пайового внеску не повертаються.
4. Об’єкти будівництва, замовники яких до пайової участі не залучаються.
4.1. До пайової участі у розвитку інфраструктури м. Долини не залучаються замовники у разі будівництва:
4.1.1 об’єктів будь-якого призначення на замовлення державних органів або органів місцевого самоврядування за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів;
4.1.2 будівель навчальних закладів, закладів культури, фізичної культури і спорту, медичного і оздоровчого призначення;
4.1.3 будинків житлового фонду соціального призначення та доступного житла;
4.1.4 індивідуальних (садибних) житлових будинків, садових, дачних будинків загальною площею до 300 м2 (включно), господарських споруд, розташованих на відповідних земельних ділянках;
4.1.5 об’єктів комплексної забудови територій, що здійснюється за результатами інвестиційних конкурсів або аукціонів;
4.1.6 об’єктів будівництва за умови спорудження на цій земельній ділянці об’єктів соціальної інфраструктури;
4.1.7 об’єктів, що споруджуються замість тих, що пошкоджені або зруйновані внаслідок надзвичайних ситуацій техногенного або природного характеру;
4.1.8 об’єктів інженерної, транспортної інфраструктури, об’єктів енергетики, зв’язку та дорожнього господарства (крім об’єктів дорожнього сервісу);
4.1.9 об’єктів у межах індустріальних парків на замовлення ініціаторів створення індустріальних парків, керуючих компаній індустріальних парків, учасників індустріальних парків.
4.2.Встановлення пільгового розміру пайової участі в розмірі 1 гривні для об’єктів виробничого призначення (крім виробництва товарів підакцизної групи) може здійснюватися за окремим рішенням сесії міської ради, за попереднім розглядом на профільній постійній комісії міської ради.
4.3.Звільнення від сплати пайової участі власників земельних ділянок на яких розташовані дво -, три -, чотириквартирні житлові будинки від сплати пайової участі при реконструкції, добудові, перебудові таких будинків та будівництві господарських споруд може здійснюватися за окремим рішенням сесії міської ради, після попереднього розгляду профільною постійною комісією міської ради.
5. Прикінцеві положення
5.1.Даний Порядок діє в частині, що не суперечить чинному законодавству. Питання, не врегульовані даним Порядком, регулюються згідно з нормами чинного законодавства.
5.2.У випадку внесення змін до актів чинного законодавства, відповідні зміни і доповнення вносяться до цього Порядку відповідно до вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».
5.3.Спори, пов’язані з пайовою участю замовника у розвитку інфраструктури м. Долини, вирішуються у судовому порядку.
5.4.Зміни у законодавстві, що спричиняють зміну або відміну документів дозвільного характеру, не є підставою для несплати замовником пайового внеску, визначеного відповідно до Порядку.
5.5.Всі рішення, дії або бездіяльність органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб, фізичних та юридичних осіб, пов’язані із залученням пайових внесків, можуть бути оскаржені відповідно до чинного законодавства.
5.6. Дія цього Порядку поширюється на всіх суб’єктів господарювання, які отримали містобудівні умови і обмеження та будівельні паспорти.
5.7. В разі необхідності внесення змін до договору про сплату пайової участі, пов’язаних зі зміною розміру пайового внеску, його розтермінуванням та ін. такі питання попередньо вносяться на розгляд профільної постійної комісії міської ради, яка приймає відповідне рішення щодо внесення змін.
5.8.Замовники об’єктів будівництва можуть відтермінувати та розтермінувати сплату пайової участі (враховуючи заборгованість, термін сплати якої настав, крім штрафних санкцій). Дане звернення попередньо розглядається профільною комісією міської ради.
Підставою для відтермінування та розтермінування таких платежів та відрахувань є письмова заява замовника будівництва. Заява має містити інформацію про суму та термін відстрочення сплати відповідних платежів та відрахувань.