Про виконання програми благоустрою міста Долини на 2012 рік

Про виконання програми благоустрою міста Долини на 2012 рік

РІШЕННЯ

Від 04.04.2013. № 1038-29/2013
м. Долина

Про виконання програми благоустрою
міста Долини на 2012 рік


Заслухавши та обговоривши звіт про виконання програми благоустрою міста Долини на 2012 рік та керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», міська рада

В И Р І Ш И Л А:

1. Затвердити звіт про виконання програми благоустрою міста Долини на 2012 рік (додаток 1) з врахуванням аналітичної записки відділу економіки міської ради (додаток 2).

2. Роботу КП «Комунгосп» по виконанню Програми вважати задовільною.

3. Провести незалежну аудиторську перевірку діяльності комунального підприємства «Комунгосп».

4. Рішення міської ради від 18.01.2012. № 525-15/2012 «Про програму благоустрою міста Долини на 2012 рік» вважати таким втратило чинність.



Міський голова Володимир Гаразд




Додаток 1 рішення міської ради

від 04.04.2013. № 1038-29/2013

ЗВІТ

про виконання програми благоустрою міста Долини на 2012 рік


Діяльність КП «Комунгосп» в 2012 році була спрямована на виконання Програми благоустрою міста Долини на 2012 рік, затвердженої рішенням міської ради від 18.01.2012. № 525-15/2012 та ефективне використання бюджетних коштів, що були надані у вигляді асигнувань для виконання кошторису і фінансування заходів, пов’язаних з реалізацією Програми.
Зазначеним рішенням було вирішено профінансувати заходи Програми за рахунок коштів загального фонду міського бюджету на 2012 рік в сумі 6781070,00 грн. з можливим фінансуванням решти заходів за рахунок перевиконання доходної частини міського бюджету.
Фактично для виконання Програми підприємству було надано 7008201,63 грн. бюджетних асигнувань, які були використані відповідно до затвердженого і погодженого плану використання бюджетних коштів за напрямками, передбаченими Програмою. Також для фінансування заходів благоустрою були залучені власні доходи КП «Комунгосп», одержані підприємством від діяльності та надання послуг населенню, підприємствам й організаціям. Всього на поточні рахунки КП «Комунгосп» надійшло за 2012 рік 1449786,00 грн., які теж були використані для покриття видатків, пов’язаних з благоустроєм міста Долини. Інформація про надходження коштів та їх використання за статтями витрат подана в Таблиці 1.

Таблиця 1

з/п

Стаття

Сума, грн.

Надходження

1

Фінансування з міського бюджету

7008201,63

2

Власні кошти КП «Комунгосп»

1449786,00

Разом

8457987,63

Використання

1

Заробітна плата з нарахуваннями

4988928,10

2

Витрати на паливо-мастильні матеріали

1871551,66

3

Витрати на запасні частини

277976,53

4

Витрати на матеріали

856213,18

5

Інші витрати (надання послуг підрядних організацій)

409111,95

6

Погашення боргів минулого року

200635,00

Разом

8604416,41

Витрати понесені понад передбачене фінансування на виконання Програми благоустрою м. Долина на 2012 рік

146428,78

Витрати понесені на виконання Програми по відповідних підпрограмах:


Таблиця 2

з/п

Назва

підпрограми

Сума, грн.

1

Вивезення будівельних, великогабаритних відходів та стихійних сміттєзвалищ за допомогою самоскидів

640810,33

2

Утримання міських вулиць, тротуарів, парків, скверів та інших об’єктів благоустрою

2019653,15

3

Утримання мережі відведення дощових і талих вод та підтримання проїзних частин доріг в зимовий час в належному стані

1068075,83

4

Видалення аварійних дерев та покіс трави по газонах і парках міста

564088,11

5

Утримання мережі вуличного освітлення

951277,65

6

Утримання міських кладовищ та вивезення з них ТПВ

121298,81

7

Освоєння відпочинкової зони «Парк-став»

206245,58

8

Ремонт сміттєвих площадок

37432,89

9

Управління та організаційне забезпечення виконання програми

867376,77

10

Вивезення ТПВ

1927522,31

Разом:

8403781,41



1. Підпрограма “Вивезення будівельних, великогабаритних відходів та стихійних сміттєзвалищ за допомогою самоскидів”
За звітній період проведено вивезення 8052 м³ будівельних, великогабаритних відходів з сміттєвих майданчиків міста за допомогою самоскидів, з їх навантаженням екскаваторами підприємства. На виконання даних робіт понесено наступні витрати:

Таблиця 3

з/п

Стаття видатків

Сума, грн.

1

Заробітна плата та нарахування

205762,49

2

Паливо-мастильні матеріали

250478,47

3

Запасні частини

39474,46

4

Матеріали

3744,42

5

Інші витрати (надання послуг підрядних організацій )

141350,48

Разом

640810,33





2. Підпрограма “Утримання міських вулиць, тротуарів, парків, скверів та інших об’єктів благоустрою”
Протягом 2012 року щоденно проводиться прибирання вулиць міста, парків, скверів від сміття та вивезення вуличного змету. Два рази в рік здійснюється побілка бордюр, поребриків та дерев вздовж проїзних частин вулиць міста. Також двічі на рік проведено побілку огорож сміттєвих майданчиків на території міста.
При потребі проводилося прибирання територій довкола сміттєвих майданчиків, регулярно відчищаються бордюри, тротуарна плитка та території автобусних зупинок.
Пофарбовано стійки дорожніх знаків, дошки оголошень.
Протягом звітного періоду працівниками підприємства забезпечувалося виконання різних заходів до святкування Дня міста згідно розпоряджень міського голови.
В 2012 році проведено ремонт 32 лавкам по вул. Чорновола, Грушевського, пр. Незалежності, Нафтовиків, Антоновича, майдані Січових Стрільців, території міського парку та додатково встановлено 2 лавки по вул. Нафтовиків, дві по вул. Антоновича, сім в дворі будинків № 10-14 по пр. Незалежності, вісім лавок на території міського парку. Протягом року здійснювалося фарбування всіх лавок.
Протягом минулого року вздовж вулиць міста та на території парків і скверів виготовлено та встановлено 27 урн.
Встановлювалося і демонтовувалося до Дня міста банери з привітанням по вул. Обліски, Грушевського, Шептицького, Міцкевича, Незалежності.
Протягом звітного періоду встановлено дитячий майданчик по вул. Стуса. Розпочато роботи по облаштуванню спортивного майданчика на території міського парку. Облаштовано дитячий майданчик на пр. Незалежності.
В 2012 році встановлено шлагбаум по вул. Бандери та проведено виставлення фундаментних блоків для унеможливлення проїзду в недозволених місцях по вул. Бандери та Обліски. Проведено демонтаж та вивезення залізобетонних конструкцій з території колишньої котельні по вул. Чорновола. Демонтовано рекламні щити вздовж вул. Міцкевича, біля міського озера.
Проведено ліквідацію самовільної забудови по вул. Обліски, завезено 96 м³ глини.
На виконання рішення виконкому Долинської міської ради демонтовано ритуальну споруду на території кладовища по вул. Хмельницького.
Для зняття загрози життю і здоров’ю громадян міста проведено демонтаж перекриття двох будівель на території військового містечка та сіль заводу, які прийшли в аварійний стан.
Встановлено скотомогильник по вул. Заводській.
В 2012 році протягом часу святкування новорічних та різдвяних свят проводилося утримання чотирьох новорічних ялинок.
Окремо слід відзначити, виконання підприємством робіт по об’єктах благоустрою за рахунок коштів на виконання депутатських повноважень, на суму 89400, 00 грн. В основному дані кошти використовувалися на придбання матеріалів.
На виконання даних робіт понесено наступні витрати:

Таблиця 4

з/п

Стаття видатків

Сума, грн.

1

Заробітна плата та нарахування

1575548,21

2

Паливо-мастильні матеріали

220654,54

3

Запасні частини

43321,91

4

Матеріали

178235,63

5

Інші витрати (надання послуг підрядних організацій )

1892,86

Разом

2019653,15



3. Підпрограма “Утримання мережі відведення дощових і талих вод та підтримання проїзних частин доріг в зимовий час в належному стані”
Підприємством протягом всього зимового періоду проводиться прогортання снігу та підсипання протиожеледною сумішшю проїзних частин вулиць міста, місцями проводилося навантаження та вивезення снігу. Для цього завчасно заготовлюється необхідна кількість протиожиледної суміші – 510 тонн. Перед початком зимового періоду вздовж вулиць міста встановлюються ящики з протиожиледною сумішшю, з яких здійснюється підсипання тротуарів та при крайній необхідності і проїзних частин вулиць міста двірниками підприємства. По закінченні зимового періоду, з вулиць міста вивозиться залишки протиожиледної суміші та ящиків для неї.
КП «Комунгосп» утримувалося в належному стані дощова каналізація по вулицях міста. Періодично, при потребі, виконувалося її прочищення, промивалися труби, очищалися колодязі від намулу. Протягом 2012 року відремонтовано 33 решітки колодязів та підбетоновані 18 горловин даних колодязів. Дані роботи в основному проводилися по вул. Грушевського, Нафтовиків, Чорновола, Оболонській, пр. Незалежності, Пушкіна, Антоновича.
Після випадання сильних опадів, працівниками підприємства проводилося об’їзд та прочищення русел річок і потічків, особливо в районах пішохідних та автомобільних мостів по вул. Міцкевича, Південній, Зелені, Шептицького, Франка, Оболонській.
Кожного року здійснювалося прочищення придорожніх канав об лаштованих бетонними лотками по вул. Миру, Шевченка, Чайковського. В 2012 році проведено чистку придорожніх канав по вул. Винниченка, Південній, Франка, Дністровській. В 2012 році весною і перед святкуванням Дня міста поновлюється дорожня розмітка по вул. Нафтовиків, пр. Незалежності, Бандери, Чорновола, Грушевського, Пушкіна, Антоновича, Шептицького, Шевченка. Цього року проведено ремонт дорожнього покриття по вул. Зелена, Нова, Верховинця, Винниченка, Південній, проведено ремонт тротуару в дворі будинку № 20 по вул. Обліски, будинку № 7 по пр. Незалежності, будинку № 3 по вул. Бандери, будинку № 13 по пр. Незалежності та заїзду до ЗОШ № 7.
Регулярно здійснюється ремонт дорожніх знаків та встановлення нових на вимогу РВ УДАІ та виконання рішень виконкому міської ради. Так в 2012 році відремонтовано 20 та встановлено 35 нових дорожніх знаків. Окремо слід відзначити встановлення 64 дорожні знаки по вул. Грушевського та Шевченка відповідно до проекту по облаштуванню велосипедної доріжки та земляні і бетонні роботи по встановленню стійок під світлофор.
На виконання даних робіт понесено наступні витрати:

Таблиця 5

з/п

Стаття видатків

Сума, грн.

1

Заробітна плата та нарахування

596444,02

2

Паливо-мастильні матеріали

248354,60

3

Запасні частини

43382,32

4

Матеріали

179894,90

5

Інші витрати (надання послуг підрядних організацій )

0,00

Разом

1068075,83



4. Підпрограма “Видалення аварійних дерев та покіс трави по газонах і парках міста”
Протягом 2012 року неодноразово виконано покіс, згрібання, навантаження та вивезення трави з газонів, територій парків, скверів та інших територій закріплених за підприємством.
Цього року видалено 119 аварійне дерево, а саме: по вул. Чкалова – 2, Хмельницького – 1, Івасюка – 5, Антоновича – 3, Шептицького – 8, Пачовського – 9, Оболонській – 4, Чернишевського – 1, Стуса – 6, Грушевського – 8, Привокзальна – 3, Шептицького – 17, Антоновича (дитяча лікарня) – 26, Коновальця – 2, Шептицького (парк) 23, Обліски – 1. Сформовано крони з обрізкою гілок дерев по вул. Нафтовиків, Котляревського, Шептицького, Бандери, Коновальця, а також обрізано живопліт по вул. Довбуша, Обліски.
На виконання даних робіт понесено наступні витрати:

Таблиця 6

з/п

Стаття видатків

Сума, грн.

1

Заробітна плата та нарахування

264302,86

2

Паливо-мастильні матеріали

214774,61

3

Запасні частини

33515,34

4

Матеріали

34672,22

5

Розхідні матеріали для ремонту мотокіс, бензопил

16823,08

6

Інші витрати (надання послуг підрядних організацій )

0,00

Разом

564088,11



5. Підпрограма “Утримання мережі вуличного освітлення”
На даний час мережа вуличного освітлення в м. Долина налічує близько 3,8 тис. світлоточок та 46,9 км ЛЕП.
Службою вуличного освітлення протягом року проводилися профілактично-ремонті роботи практично по всіх вулицях міста, де об лаштоване вуличне освітлення. При зміні тривалості світлового дня перепрограмовувалися таймери на всіх трансформаторних підстанціях, періодично, відповідно розробленого графіка, виконувалися профілактичні роботи на даних ТП.
Слід зазначити, що працівники служби вуличного освітлення активно залучалися до підготовки різних урочистостей з нагоди святкувань Дня міста, Нового року, Дня створення УПА, Дня пам’яті жертв голодомору 1932-33рр. та багато інших, в частині забезпечення подання напруги для озвучення святкувань. За звітній період проведено ремонт 345 світильникам та замінено 454 лампи.
Цього року підприємством проведено заміну лічильника на підстанції вуличного освітлення в дворі будинку №4 по пр. Незалежності. Проведено заміну 15 кулеподібних світильників, пошкоджених вандалами, та відновлено викрадену кабельну ЛЕП вуличного освітлення біля пам’ятника Т.Г.Шевченка.
Додатково встановлено 5 опори з 16 світильниками вздовж тротуару по вул. Обліски. Проведено монтаж вуличного освітлення по вул. Крушельницької, змонтовано 4 світлоточки, 160 м/п кабелю. Змонтовано вуличне освітлення на сполученні вул. Панаса Мирного та Івасюка – 4 світлоточки. Підключено до ЛЕП приміщення в міському парку. Проведено заміну 230 м/п ЛЕП вуличного освітлення по вул. Шевченка-Привокзальній. Додатково встановлено вісім опор та відповідно світильників вуличного освітлення на території міського парку.
Також за звітній період встановлено 4 світлоточки в дворі будинку №4 по вул. Молодіжна, 30 світлоточки вздовж тротуарної доріжки навколо міського озера, 4 світлоточки по вул. Обліски, Івасюка – світлоточки, Привокзальна – 3 світлоточки, Бандери – 4 світлоточки, Поповича – 3 світлоточки, Пушкіна – 6 світлоточок, Антоновича – 2 світлоточки, Шептицького – 2 світлоточки, Красінського – 2 світлоточки, незалежності, 8а -4 світлоточки, Довбуша – 2 світлоточки. Проведено підключення 9 світлоточок в сквері між будинками № 1-3 по вул. Грушевського.
Проведено фарбування опор вуличного освітлення по вул. Грушевського, Пушкіна, пр. Незалежності.
На виконання даних робіт понесено наступні витрати:

Таблиця 7

з/п

Стаття видатків

Сума, грн.

1

Заробітна плата та нарахування

339198,31

2

Паливо-мастильні матеріали

62046,38

3

Запасні частини

16454,33

4

Матеріали

343342,70

5

Інші витрати (надання послуг підрядних організацій)

190235,92

Разом

951277,65



6. Підпрограма “Утримання міських кладовищ та вивезення з них ТПВ”
Протягом 2012 року з міських кладовищ вивезено 1092 м³ ТПВ. На кладовищі по вул. Південні проводилася вирубка чагарнику, збирання та вивезення деревини з минулорічних порізок. На кладовищі по вул. Хмельницького проводився покіс трави, відчищання та побілка бордюр, прибирання території.

Таблиця 8

з/п

Стаття видатків

Сума, грн.

1

Заробітна плата та нарахування

60943,80

2

Паливо-мастильні матеріали

11410,95

3

Запасні частини

1241,74

4

Матеріали

4782,35

5

Інші витрати (надання послуг підрядних організацій )

42919,97

Разом

121298,81



7. Підпрограма “Освоєння відпочинкової зони «Парк-став»”
В цьому році придбано та запущено в міське озеро 1 тонну коропа та 0,5 тонни толстолоба. Проводиться підгодівля риби та вапнування водного плеса в міському ставі. Виготовлено та встановлено причал для посадки-висадки в байдарки дітей, що займаються даним видом спорту. Встановлено два стенди, з інформацією про заборону купання і перебування на льоді біля озера по вул. Кармелюка та 3 інформаційні стенди з правилами риболовлі на території біля міського ставу. Облаштуванню приміщення в міському парку для сторожів.
Придбано та встановлено в міському парку 2 біотуалети та, для більшої зручності, додатково встановлено ще один біотуалет, який був в наявності в підприємстві. Регулярно проводиться відкачування нечистот та прибирання в даних біотуалетах.
На виконання даних робіт понесено наступні витрати:

Таблиця 9

з/п

Стаття видатків

Сума, грн.

1

Заробітна плата та нарахування

190969,36

2

Паливо-мастильні матеріали

0,00

3

Запасні частини

0,00

4

Матеріали

15276,22

5

Інші витрати (надання послуг підрядних організацій )

0,00

Разом

206245,58



8. Підпрограма “Ремонт сміттєвих площадок”
В цьому році облаштовано сміттєві майданчики по вул. Чайковського, Данила Галицького – 2 шт., Грушевського 18 та 26, виготовлено і встановлено спеціальні місця для збору макулатури по вул. Оболонській, Хмельницького 13, Грушевського 19, пр. Незалежності, 23. Також при потребі здійснювався ремонт огородження сміттєвих майданчиків біля будинку № 17 по вул. Незалежності, по вул. Бандери, проводилося підсипання покриття майданчиків по вул. Грушевського, 11, Винниченка, Верховинця.
На виконання даних робіт понесено наступні витрати:



Таблиця 10

з/п

Стаття видатків

Сума, грн.

1

Заробітна плата та нарахування

27538,51

2

Паливо-мастильні матеріали

6417,97

3

Запасні частини

1498,36

4

Матеріали

1978,05

5

Інші витрати (надання послуг підрядних організацій )

0,00

Разом

37432,89



9. Підпрограма “Управління і організаційне забезпечення виконання програми”
Для управління, координації діяльності всіх служб і підрозділів та організаційного забезпечення виконання програми було понесено наступні витрати:

Таблиця 11

з/п

Стаття видатків

Сума, грн.

1

Заробітна плата та нарахування

801872,31

2

Паливо-мастильні матеріали

0,00

3

Запасні частини

0,00

4

Матеріали

65342,40

5

Інші витрати (надання послуг підрядних організацій )

162,06

Разом

867376,77



10. Підпрограма “Вивезення, захоронення і роздільний збір ТПВ та викачка рідких нечистот з громадських туалетів”
На виконання функцій по санітарні очистці міста в 2012 році з сміттєвих майданчиків вивезено 43477 м³ твердих побутових відходів. Підприємство регулярно обслуговує два громадські туалети та проводить прибирання і вивезення сміття з кладовищ міста. Виконуються роботи по впровадженню роздільного збору побутових відходів. Відкачано 887 м³ рідких нечистот, з них з громадського туалету 221 м³.
Для приведення технології захоронення побутових відходів у відповідність проекту на полігоні ТПВ для м. Долина в 2012 році виконано наступний ряд робіт: встановлено шлагбаум, репери та щит на в’їзді з інформацією: (назва полігону побутових відходів, рік введення полігону в експлуатацію, найменування суб’єкта господарювання що здійснює експлуатацію, режим роботи полігону, вид відходів що приймаються на полігон, тариф на надання послуг із захоронення побутових відходів, найменування структури, що забезпечує охорону полігона побутових відходів), встановлено спостережну вишку та облаштовано дезінфекційну яму, укладено угоду з Долинським центром профдезінфекції та виконано роботи по дезінфекції та дезінсекцію території полігону ТПВ та контейнерних майданчиків по м. Долина, встановлено колодязь для збору фільтрату, придбано радіометр-дозиметр РКС-01 для вимірювання потужності амбієнтного еквівалента дози гамма- та рентгенівського випромінювання, встановлено вентиляційний канал, проводиться прочистка обвідної канави, обваловка полігону побутових відходів та ізоляція ущільнених відходів шаром ґрунту товщиною 0,25 м. На полігоні ТПВ забезпечено електропостачання за допомогою генератора TIGER 5000 V, працівників забезпечено зв’язком.
На виконання даних робіт понесено наступні витрати:

Таблиця 12

з/п

Стаття видатків

Сума, грн.

1

Заробітна плата та нарахування

926348,23

2

Паливо-мастильні матеріали

857414,14

3

Запасні частини

99088,08

4

Матеріали (в т.ч. витрати на охорону праці)

12121,21

5

Інші витрати (надання послуг підрядних організацій )

32550,65

Разом

1927522,31





Начальник КП «Комунгосп» Володимир Винник

Додаток 2 рішення міської ради

від 04.04.2013. № 1038-29/2013

АНАЛІТИЧНА ЗАПИСКА

до звіту про виконання програми благоустрою м. Долини за 2012 рік

1. Вступ

Аналізуючи суми видатків, які щорічно виділялись з міського бюджету міста Долина на фінансування роботи КП «Комунгосп» в рамках виконання щорічних програм благоустрою, можна констатувати, що станом на 2012 рік ці асигнування були близько в 2,3 рази більшими в порівнянні з базовим 2007 роком. Саме в той час Долинською міською радою вперше було запроваджено практику розробки та затвердження програм благоустрою, які є основою для фінансування діяльності КП «Комунгосп». Було здійснено перехід від фінансування за принципом «рядок в бюджеті» до більш широкого – програмного, який покликаний давати відповіді на запитання про принципи розподілу видатків по окремих статтях та видах діяльності, сприяти оптимізації процесів планування та використання бюджетних коштів. Цей підхід свого часу, безперечно, забезпечив якісні перетворення в роботі комунального підприємства, завдяки чому було віднайдено внутрішні резерви для фінансування значних щорічних обсягів робіт, спрямованих на покращення благоустрою міста: будівництво мереж вуличного освітлення, встановлення лавок та урн, забезпечення ритмічної роботи з вивезення ТПВ та багато іншого. Щорічно об’єми виробничих завдань в сфері благоустрою для КП «Комунгосп» тільки зростали, що викликало необхідність в розширенні його штатної структури, парку техніки та механізації тощо. На сучасному етапі КП «Комунгосп» є великим за структурою та обсягом завдань підприємством, штатна структура якого на кінець 2012 року перевищувала 130 працівників, а парк техніки налічував 25 автотранспортних засобів.
Саме вищезазначені фактори і стали основною причиною такого кардинального зростання обсягів фінансування програм благоустрою, які спостерігались протягом 2007-2012 років до нинішнього рівня в понад 8,6 млн. грн., з яких більша частина – кошти міського бюджету (понад 7 млн. грн.). До слова, ця цифра є абсолютно непорівнянною з видатками інших схожих на Долину міст районного значення в Івано-Франківській області. В тому ж, практично ідентичному за кількістю населення, м. Надвірна бюджетні асигнування у на утримання ККП дорівнюють менше ніж 4 млн. грн.
В той же час, враховуючи обставини пов’язані з дефіцитом коштів в міському бюджеті м. Долина, сьогодні як ніколи назріло питання максимальної оптимізації всіх можливих видатків, зокрема тих які займають найбільшу питому вагу в його структурі. А такими безперечно є видатки на фінансування КП «Комунгосп». До того ж, критичні зауваження щодо можливих фактів неефективного використання коштів на КП «Комунгосп» останні роки часто лунали від депутатів міської ради на засіданнях сесій, постійних комісій тощо. Застарів за ці роки і той шаблон викладу інформації, який до 2012 року використовувався при розробці програм благоустрою.
Гостро назріла необхідність змін, які було вирішено провести в календарному проміжку від другої половини 2012 року – до прийняття програми благоустрою міста Долини на 2013 рік. З цією метою, до переліку обов’язків відділу економіки міської ради було додано завдання аналізу та моніторингу фінансово-господарської діяльності комунальних підприємств (зокрема КП «Комунгосп), введено додаткову штатну одиницю.
Протягом другої половини 2012 року тривав процес збору інформації про принципи планування та обліку на підприємстві, аналіз виробничих процесів тощо. Підсумком роботи став розроблений, за дорученням міського голови, розширений аналітичний звіт, в якому було акцентовано увагу на цілому ряді проблем в існуючому стані справ на КП «Комунгосп», зокрема:
– відсутність практики ведення бухгалтерського обліку по підпрограмах діяльності, а також невисока якість цього самого обліку;
– відсутність якісного управлінського обліку та відображення в оперативній звітності підприємства обсягів використання матеріальних, технічних та людських ресурсів на виконання окремих завдань і робіт;
– відсутність стандартизації окремих господарських процесів, що веде до неможливості оцінити потребу в ресурсах необхідних для їх виконання;
– подекуди низький рівень ефективності окремих господарських процесів, що призводить до неефективного витрачання фінансових та матеріально-технічних ресурсів в процесі їх виконання;
– недостатня відповідність штатної структури КП «Комунгосп» статутним меті та завданням підприємства;
– слабка робота підприємства над збільшенням власних доходів тощо.
Виявлення наведених факторів та проведений аналіз роботи підприємства, із застосуванням методів оперативних замірів окремих показників, в комплексі посприяли розумінню з боку міської ради того, що в діяльності КП «Комунгосп» наявний цілий ряд можливостей достатньо суттєвої оптимізації бюджетного фінансування, без шкоди для обсягів робіт з благоустрою міста. Реалізація цих резервів, в свою чергу, можлива за умови переходу до більш деталізованого планового документу (програми благоустрою на 2013 рік), а також через ведення постійного моніторингу та контролю за фінансово-господарською діяльністю КП «Комунгосп».
Перехід на новий формат планування та роботи в рамках виконання програми благоустрою на 2013 рік в комплексі з проведенням на КП «Комунгосп» розширеного професійного аудиту (ревізії), здатні вже в найближчому часі дати результати у формі підвищення ефективності роботи підприємства та раціоналізації витрачання бюджетних коштів.


2. Аналітична частина

2.1. Підпрограма «Вивезення будівельних, великогабаритних відходів та стихійних сміттєзвалищ за допомогою самоскидів»
Головним і єдиним завданням аналізованої підпрограми є забезпечення своєчасної ліквідації та вивезення з території міста великогабаритних відходів та ліквідація стихійних сміттєзвалищ.

Згідно із звітом за 2012 рік КП «Комунгосп» було вивезено 8052м3 будівельних, великогабаритних відходів. Проте якщо судити про обсяг вивозу, що випливає з представлених на розгляд документів оперативної звітності та бухгалтерського обліку КП «Комунгосп» (реєстри, путівки та інші документи в яких чітко вказано те, що відбувалось вивезення відходів), він є більш ніж втричі меншим – всього 2346м3.
Тобто, фактично документами первинного обліку підтверджується здійснення в 2012 році вивозу лишень 29,2% від обсягу великогабаритних відходів задекларованого в звіті. А іншими словами, це означає, що під питанням є взагалі як такий факт вивезення решти 5706м3, що становить 70,8% загального обсягу. А як стає зрозуміло з поданого підприємством звіту, саме обсяг вивезених відходів, а точніше кількість рейсів здійснених технікою з цією метою, є ключовим фактором для списання видатків на підпрограму.

Основною статтею витрат даної підпрограми є паливно-мастильні матеріали, на придбання яких в 2012 році було витрачено 250478,47 грн.. Відштовхуючись же від тези про відсутність можливості впевнено сказати про те, чи було взагалі вивезено не відображені в документах обліку 5706 м3 великогабаритних відходів (70,8%), можна аналогічно поставити під сумнів доцільність витрачання відповідної суми коштів на придбання ПММ:

250 478,47 х 70,8% = 177 338,76 грн.

Аналізуючи причини таких розбіжностей в облікових та звітних цифрах, можна припустити, що на етапі формування звіту підприємство прагнучи обґрунтувати фактично понесені видатки на паливо і запчастини, свідомо відобразило замість фактичних обсягів вивозу максимально можливі, з таким розрахунком, що кожна одиниця техніки практичного кожного дня ніби то робила по одному, а подекуди і по декілька рейсів з повним завантаженням кузова відходами. Проте, судячи з документів обліку, техніка в цей час виконувала іншу роботу. Яку саме роботу – встановити важко.

Якщо перевести декларований обсяг звітних вивезених великогабаритних відходів в порівняльну площину, то розмір цього уявного сміття по габаритах має дорівнювати приблизно середньому 3-поверховому будинку (65х12х10м).

А щоб переконатись в тому, якими є на практиці обсяги утворення великогабаритних і будівельних відходів в місті, згідно доручення міського голови, протягом лютого-березня 2013р. на КП «Комунгосп» було запроваджено практику попереднього актування цих відходів відповідальними посадовими особами міської ради, перед здійсненням вивезення. Так, за 12 днів (28.02-11.03.2013р.), всього було 4 дні з 12, в які здійснювалось актування та вивезення великогабаритних та будівельних відходів, а також ліквідація стихійних сміттєзвалищ, причому в наступних обсягах:

Вид відходів, м3

28.02

04.03

06.03

11.03

Великогабаритні

5,8

3,8

1,5

1,5

Будівельні

6,1

5,7

2

1,7

Макулатура

2

1,5

0

0

Побутові

0

7,2

3

0,8

Стихійні

0

0

0

0

РАЗОМ

13,9

18,2

6,5

4

Середній обсяг відходів на день

10,65


Таким чином, навіть якщо припустити, що вивезення відходів здійснювалось би кожного робочого дня, включно з суботами протягом календарного року, загальний обсяг вивезення становив би:

304 дні х 10,65 = 3238м3

Очевидно, що дана сума є значно ближчою до тої, яка показана в путівках і товарно-транспортних накладних підприємства (2346м3), ніж до тої – більш ніж втричі більшої, яку КП «Комунгосп» подає у звіті.

Більше того, значні сумніви щодо доцільності та ефективності використання коштів по підпрограмі містяться в статті видатків «інші витрати», адже мало того, що в підприємства відсутнє відображення в облікових документах 70,8% декларованого в звіті обсягу вивозу відходів, так воно ще й для цих цілей в 2012 році використовувало транспорт залучених підрядних організацій, перерахувавши за це кошти в сумі 130831,62 грн.!
То невже окрім задекларованих 8052м3 відходів вивезених транспортом КП «Комунгосп», з міста було вивезено ще й певну немалу кількість великогабаритного сміття, для чого необхідно було залучати підрядну техніку?

Таким чином, виходячи з вищенаведеного по даній підпрограмі під питанням доцільності та ефективності витрачання всього перебувають кошти в сумі 308170,38 грн., або більша половина звітного обсягу фактичних видатків 2012 року!

2.2. Підпрограма «Утримання міських вулиць, тротуарів, парків, скверів та інших об’єктів благоустрою»
Виконання підпрограми утримання об’єктів благоустрою міста безперечно є запорукою його охайності та чистоти. Задекларовані в звіті обсяги проведеної роботи з першого погляду ніби то змушують схилитись до думки про надзвичайно велику ефективність роботи.
Проте, даючи оцінку цій роботі, не слід забувати те, якою ціною вона була зроблена, а в даному випадку вона коштувала місту понад 2 млн. грн.! І чи достатніми є ті результати, з огляду на затрачені кошти, щоб сказати що вони повністю влаштовують територіальну громаду міста?

Дана підпрограма також безпосереднім чином пов’язана з попередньою аналізованою – вивезення великогабаритних відходів, а також з роботою із вивезення ТПВ взагалі. Основним виконавцем завдань підпрограми є структурний підрозділ КП «Комунгосп» – служба благоустрою, яка складалась з 45 штатних одиниць. Загальні видатки на заробітну плату по підпрограмі є надзвичайно великими і становлять понад 1,57 млн. грн. Виходячи з цих обсягів задіяних трудових ресурсів та фінансів витрачених на оплату їх праці, слідує абсолютно обґрунтована вимога максимально якісного виконання цим підрозділом своїх обов’язків. А вони полягають далеко не лише в задекларованих у звіті роботах з щоденного прибирання територій, встановлення та ремонту лавочок, сміттєвих урн тощо.

Вже тривалий час Долинська міська рада висловлює вимоги та претензії до роботи служби, яка чомусь не бажає активно займатись профілактичною та моніторинговою роботою за благоустроєм міста. Так, за 2012 рік, всупереч дорученням та вимогам з боку міської ради, КП «Комунгосп» було коректно складено всього 8 протоколів про адміністративне правопорушення на осіб та суб’єктів, що порушують санітарне благополуччя чи правила благоустрою міста. Більше того, переважну частину цих протоколів – 7 шт. склав головний інженер підприємства. Інший 1 протокол – також не робота служби благоустрою, адже його склав юрист КП «Комунгосп». Аналогічно, не достатньо активно ведеться робота з видання приписів про усунення порушень у сфері благоустрою. І викликано це очевидно не тим, що в Долині спостерігається небувалий порядок в сфері дотримання правил благоустрою.
Наслідком цієї слабкої роботи в великій мірі є наявність в місті стихійних сміттєзвалищ, за створення яких до відповідальності за 2012 рік не було притягнуто жодної особи! І з їх ліквідацією КП «Комунгосп» з року в рік бореться, витрачаючи на це сотні тисяч гривень бюджетних коштів.

Для здійснення належної моніторингової та інспекційної роботи в КП «Комунгосп» є всі необхідні ресурси. На підприємстві працюють 30 прибиральниць вулиць, які своїми очима кожного дня бачать кожен закуток міста і нерідко стають свідками порушень правил благоустрою. 10 працівників підприємства наділені виконавчим комітетом міської ради повноваженнями складати протоколи про адміністративні правопорушення, в тому числі завдяки оперативній інформації, яку їм можуть передавати ті ж прибиральниці вулиць, водії сміттєвозів та інші працівники. З метою підвищення їх компетентності в питаннях складання протоколів міською радою проводились відповідні навчання. Відсутні і будь-які проблеми з наявністю на підприємстві транспорту, для того щоб оперативно виїхати на місце скоєння правопорушення і навіть застати порушника «на гарячому». Більше того, ті ж стихійні сміттєзвалища, виходячи з даних обліку вивезення великогабаритних відходів КП «Комунгосп», в більшості випадків утворюються в одних і тих же місцях, завдяки чому жодних проблем не має складати для підприємства відслідкувати порушників та притягнути їх до відповідальності. Проте, на практиці все чомусь зовсім не так.

Іншою проблемою в роботі над даною підпрограмою є фактор слабкого рівня ведення обліку на підприємстві, що в першу чергу стосується списання матеріалів в процесі робіт. Прикладів цього можна привести дуже багато, взявши до уваги документи первинного обліку на списання матеріалів по КП «Комунгосп». Подекуди матеріали на величезні суми списувались актом за підсумками місяця роботи (або іншого тривалого календарного періоду), коли вже майже неможливо визначити куди насправді було використано той чи інший запас. Наприклад, по багатьох позиціях списання матеріалів можна знайти не конкретизовані підстави «на благоустрій», або ж інші схожі підстави.

Аналогічно на слабкому рівні відбувається на підприємстві і облік виконаних робіт. В другій половині 2012 року, маючи на меті запровадити на КП «Комунгосп» бодай якісь форми звітності по планах роботи служб на день та про проведені роботи, було видано розпорядження міського голови від 07.06.2012 №52 «Про запровадження звітності про результати фінансово-господарської діяльності КП «Комунгосп». Ним було встановлено обов’язок для підприємства подавати до відділу економіки міської ради щоденні та щотижневі звіти, а також плани роботи встановлених форм. Проте, ентузіазму у підприємства робити це вистачило ненадовго, і на кінець 2012 року, всупереч розпорядженню міського голови, робота перестала здійснюватись. Зупинилась навіть практика ведення на підприємстві внутрішньої звітності служб про виконані роботи протягом дня, з поясненням ніби то «великих додаткових письмових навантажень» на майстрів, які вони не в стані були витримати. Звісно ж, писати звіти про роботу в кінці місяця і згадувати що ж і де яка служба робила в конкретний день є важко, і може зайняти цілий робочий день. Проте, робити це щоденно, ще й у такій простій, майже довільній, формі – не складає ніяких труднощів і може займати щонайбільше кілька десятків хвилин наприкінці робочого дня. Проте, чомусь практика ведення такої звітності на КП «Комунгосп» в 2012 році була самовільно зупинена, з мовчазної згоди керівництва підприємства, що призвело сьогодні до неможливості встановити обґрунтованість багатьох цифр видатків по Програмі.

Ситуація зі звітною сумою витрачених коштів на паливно-мастильні матеріали є аналогічною до попередньої підпрограми, та очевидно є розрахованою виходячи з максимально можливої кількості годин роботи кожної одиниці техніки. Знову ж таки, реальні обсяги роботи техніки визначити важко, так як в більшості путівок вказується лише денний пробіг з описом маршруту «по місту», або «по дільницях».

2.3. Підпрограма «Утримання мережі відведення дощових і талих вод та підтримання проїзних частин доріг в зимовий час в належному стані»
Проблемою роботи в рамках даної підпрограми є той самий фактор, що і в попередніх – часта відсутність належних даних обліку по роботах і використаних матеріалах, а також по використанню та обсягах роботи техніки.

Безперечно, якщо говорити про якість роботи служби дорожньо-мостового господарства в контексті обслуговування доріг міста в зимовий період, можна відзначити її як задовільну. Проте, знову ж таки, подекуди неможливо визначити обсяги проведених робіт та затрачених на це матеріалів. Іншими словами, виходячи з цього не можна з впевненістю сказати чи працювала снігоприбиральна техніка та піскорозкидувач на території міста, чи ж ще й встигали працювати поза його межами (або ж для інших суб’єктів) за рахунок палива, придбаного за кошти міських платників податків.

Щодо доцільності роботи техніки поза межами міста, як такої, то в даному випадку слід проаналізувати обсяг фінансових вигод від такого роду діяльності для підприємства. За даними бухгалтерського обліку за весь 2012 рік на рахунки КП «Комунгосп» в якості плати за використання техніки надійшло всього близько 17,5 тис. грн., що становить 1,2% від загального обсягу власних доходів. То чи доцільно заради таких «прибутків» відправляти і без того не нову техніку підприємства для роботи в сусідніх селах, коли абсолютно не на 100% вирішені всі господарські завдання на території міста. Мабуть не правильно відряджати техніку для роботи з прогортання снігу в села допоки в місті ще є бодай одна не очищена найвіддаленіша вулиця, на якій проживають долиняни, за рахунок податків яких і фінансується в основному КП «Комунгосп». Якщо перевести порівняння в грошовий вимір, то до прикладу якщо за годину роботи техніки в селі КП «Комунгосп» буде перераховано 100 грн., то лише 10 грн. (рентабельність – 10%) буде чистим заробітком підприємства за годину відпрацьовану в селі, а решта 90 грн. – будуть покривати витрати палива, запчастин і заробітної плати згідно калькуляції.

А якщо згадати той факт, що одним з головних замовників автопослуг підприємства (близько 10 тис. грн. – за послуги автовишок та вантажних автомобілів) було КП «ЖЕО» (згодом ТзОВ «Долина-сервіс»), то з тих 17,5 тис. грн. залишиться ще менше зароблених КП «Комунгосп» коштів доходу, як сумнівної плати за експлуатацію техніки. І взагалі, сумнівним є сам факт того, що за мінусом доходів від КП «ЖЕО», вся техніка підприємства «заробляла»:

(17,5 – 10) тис. грн. / 300 днів = 25 грн. / день

Переходячи до оцінки роботи служби ДМГ в теплий період року, хочеться відзначити ту ж саму проблему зі списанням матеріалів та пального.
Крім того, дана служба, попри рішення сесії від 26.05.2011. № 241-7/2011 про передачу КП «Комунгосп» прибудинкових доріг, протягом року так і не зробила дієвих кроків по інвентаризації та прийняттю даної інфраструктури в обслуговування. В результаті була фактично загальмована робота з реконструкції та відновлення цієї важливої інфраструктури. Аналогічна ситуація спостерігається і у сфері мереж ливневого водовідведення на прибудинкових територіях та в дворах міста. Серед головних недоліків роботи служби також і те, що всупереч вимогам законодавства, так і не розпочато проведення паспортизації доріг на території міста.

2.4. Підпрограма «Видалення аварійних дерев та покіс трави по газонах і парках міста»
В контексті оцінки якості роботи КП «Комунгосп» з сезонного покосу трав не можна не погодитись з тим, що ця робота є задовільною.
Проте, зважаючи, що міською радою, КП «ЖЕО» та ОСББ міста протягом року проводилась робота із закріплення визначених земельних ділянок в якості прибудинкових ділянок будинків, КП «Комунгосп» мав би з свого боку здійснювати заходи, або хоча б декларувати наміри, з приймання в обслуговування дворових територій поза прибудинковими. Але, такої ініціативи, на жаль, не спостерігалось.
Щодо організації роботи з покосу трав, також в якості позитиву можна виділити і те, що підприємство практикує залучення в процесі робіт не завантажених основною роботою працівників за сумісництвом. Проте, слід зазначити і негативний фактор відсутності затвердженого визначеного плану та періодичності проведення покосів. З цього випливає висновок, що планування та організація робіт здійснюється практично в стихійному режимі.
В облікових документах часто відсутні дані про обсяги проведених покосів (площі), а також про обсяги вивезеної трави та відходів від покосу.

2.5. Підпрограма «Утримання мережі вуличного освітлення»
Робота служби вуличного освітлення КП «Комунгосп» протягом 2007-2010 років була фактично однією з найпомітніших в сфері благоустрою міста. І не дивно, адже протягом цього часу було проведено великі обсяги робіт з відновлення зовнішнього освітлення на вулицях та в дворах. Надії на продовження таких же темпів роботи служби були основним очікуванням від її роботи з боку територіальної громади та депутатського корпусу.
Проте, на жаль, надії ці з року в рік останнім часом не виправдовуються, навіть попри те, що обсяги фінансування КП «Комунгосп» на виконання програм благоустрою жодного разу не скорочувались! А тому, причини такого різкого гальмування роботи об’єктивними назвати ніяк не можливо.
Фактично, служба за останні роки в якості основної роботи для себе чомусь визначила в основному утримання існуючої мережі вуличного освітлення. Практично відсутня системна робота з розширення того ж декоративного освітлення міста, майже не замінюються несправні та пошкоджені елементи по вулицях Грушевського та Незалежності.

Крім того, характерним для даної служби є аналогічний до інших підпрограм принцип списання палива на роботу техніки. Прослідкувати підтвердження цих витрат по путівках, звітах чи товарно-транспортних накладних через відсутність первинного обліку часто неможливо.
Не завжди відповідають звітним обсягам проведених робіт дані бухгалтерського обліку щодо списання матеріалів. До прикладу, виходячи з даних звіту встановлено 113 світильників, зі складу списано 94. З складу КП «Комунгосп» списано 25 опор освітлення, згідно з звітом встановлено 13.

2.6. Підпрограма «Утримання міських кладовищ і вивезення з них ТПВ»
В звіті зазначено, що підприємство за 2012 рік вивезло з території міського кладовища по вул. Хмельницького 1092м3 побутових відходів, проте, як свідчать бухгалтерські документи, КП «Комунгосп» в 2012 році так і не уклало угоду на вивіз ТПВ з підприємцем, який працює в сфері здійснення поховань на кладовищі, або з іншими суб’єктами що ведуть там роботи. Тобто, на практиці вивіз сміття з кладовища здійснювався на безкоштовній основі. Крім того, на будь-якого суб’єкта чи особу за рік не було складено жодного протоколу про адміністративні правопорушення за порушення правил благоустрою на території кладовища.

В контексті надання ритуальних послуг, підприємство протягом 2012 року не забезпечувало належного контролю за здійсненням поховань на території міського кладовища, не вівся облік поховань. В програмі благоустрою на 2013 рік цю ситуацію заплановано вирішити шляхом введення до структури КП «Комунгосп» відповідної штатної одиниці.
Крім того, в 2012 році КП «Комунгосп» так і не було подано жодних пропозицій по запровадженню діяльності з ритуального обслуговування (здійснення поховань) на території міського кладовища. Це призводить до фактичної монополізації ринку здійснення поховань в місті Долині.

2.7. Підпрограма «Освоєння відпочинкової зони «Парк-став»
В 2012 році з метою освоєння відпочинкових можливостей та благоустрою зони «Парк-став» в м. Долина було розроблено та затверджено відповідну підпрограму програми благоустрою. Штатна структура підприємства була доукомплектована 5-ма працівниками: 1 майстер та 4 сторожі. На протязі року, як видно зі звіту, на території зони було здійснено цілий ряд заходів.
Проте, слід також констатувати що високі очікування від діяльності служби на жаль не були виправдані. Зокрема, часом на слабкому рівні виконували свої посадові обов’язки сторожі, які недостатньо активно протидіяли браконьєрському вилову риби, несанкціонованому заїзду на територію парку автомобілів та іншим порушенням. Відсутня інформація про факти, коли з ініціативи сторожів було виявлено та притягнуто до відповідальності порушників в сфері благоустрою та громадського порядку.
Для організації можливості постійного моніторингу за водним плесом та територією парку, в міському бюджеті було передбачено кошти на встановлення системи відеонагляду, розроблено відповідний кошторис. Проте, з незрозумілих причин та зволікання керівництва КП «Комунгосп», ці роботи ще й досі не виконані, в тому числі і протягом першого кварталу 2013 року. Аналогічно, через затягування процедури закупівлі спортивних тренажерів, так і не було в 2012 році встановлено в парку спортивний майданчик.

2.8. Підпрограма «Управління і організаційне забезпечення виконання програми»
В даній підпрограмі, на відміну від попередніх під сумнів можна поставити саме статтю витрат на заробітну плату адміністративного персоналу КП «Комунгосп», на утримання якого в 2012 році було витрачено всього 801872,31 грн. В свою чергу основними завданнями даного підрозділу є саме ключові аспекти, які формують фінансово-господарську діяльність підприємства. Це і відповідальність за ту невисоку якість та інформативність бухгалтерського і управлінського обліку, за принципи списання матеріалів та обліку робіт, а також прийняття управлінських рішень що часто призводять до неефективного використання ресурсів та інші.
Крім того, варто звернути увагу на той факт, що сама цифра витрат на утримання адміністративного персоналу КП «Комунгосп» значно (більш ніж на 100 тис. грн.) перевищує заплановану Програмою на 2012 рік:

Назва посади

Фонд оплати праці за 2012 рік, грн.

Відхилення, грн. (%)

План по програмі

Фактичні витрати

1

2

3

4

начальник

82152

122227,48

+40075,48 (+48,8%)

головний інженер

81188,77

94711,26

+13522,49

(+16,7%)

заступник начальника

75776,18

79331,68

+3555,50

(+4,7%)

головний бухгалтер

75776,18

85565,16

+9788,98

(+12,9%)

бухгалтер

45195,08

49926,97

+4731,89

(+10,5%)

бухгалтер-касир

45195,08

47756,78

+2561,70

(+5,7%)

старший бухгалтер

59538,43

62689,26

+3150,83

(+5,3%)

економіст

64951,01

67189,49

+2238,48

(+3,4%)

юрист

46006,97

46953,15

+946,18

(+2,1%)

інженер з охорони праці

48713,26

58687,24

+9973,98

(+20,5%)

1

2

3

4

секретар

29769,21

40429,45

+10660,24

(+35,8%)

бухгалтер абонентської служби

45195,08

46404,39

+1209,31

(+2,7%)

РАЗОМ

699457,26

801872,31

+102415,05

(+14,6%)


Відповідальність за небажання, всупереч вимогам з боку міської ради та міського голови, запроваджувати роздільний бухгалтерський та управлінський облік на підприємстві лежить саме на керівництві КП «Комунгосп» А це в свою чергу, як видно з аналізу попередніх підпрограм веде до неможливості встановити реальні та обґрунтовані обсяги витрат на ті чи інші заходи і роботи.

Окремо в цьому контексті хочеться виділити погану якість роботи з максимізації власних доходів підприємства. Фактично, найбільшу питому вагу в причинах зростання обсягів власних доходів КП «Комунгосп» за 2009-2012 роки займають тарифні рішеннями міської ради – затвердження обсягів річного накопичення ТПВ на 1 мешканця на рік та тарифів на вивіз ТПВ (2,2м3 на рік). В 2012 році підприємству додатково надійшло понад 60 тис. грн. від реалізації дров для потреб опалення дитячої лікарні, завдяки спільному проекту Долинської районної та міської рад. Натомість, різко впали обсяги доходів підприємства від реалізації вторинної сировини, відсортованої з ТПВ. Виходячи зі всього сказаного, можна зробити висновок, що КП «Комунгосп» вживає недостатніх мір до збільшення власних доходів підприємства.

Крім того, підприємство встановило для себе практику безконтрольного використання коштів власних доходів, що акумулюються поза межами казначейського рахунку, без будь-яких погоджень з боку міської ради.

І насамкінець, про відношення підприємства до максимізації власних доходів красномовно свідчить те, що враховуючи досягнутий факт доходів за 2012 рік в майже 1,5 млн. грн., в план доходів до проекту Програми благоустрою на 2013 рік керівництво КП «Комунгосп» чомусь заклало цифру всього в 1,2 млн. грн., бажаючи таким чином збільшити обсяг фінансування з міського бюджету, жодним чином не дбаючи про економію бюджету.

2.9. Підпрограма «Вивезення, захоронення і роздільний збір ТПВ та викачка рідких нечистот з громадських туалетів»
Велика частина видатків на підпрограму понесені на оплату паливно-мастильних матеріалів для роботи спецтехніки з вивозу ТПВ (6 одиниць). Згідно із звітом за рік вивезено 43477 м3 відходів. Обсяг вивезення визначається виходячи з кількості контейнерів, записаних у путівках.
Кількість рейсів, що декларує підприємство у звіті щоденно в середньому – 2. Таким чином, згідно поданої інформації слідує, що щодня 6 сміттєвозів КП «Комунгосп» виконують в сумі 11-12 повних ходок по маршрутах санітарного очищення з кінцевою точкою на полігоні ТПВ. Саме цим і пояснюється така значна сума зазначених звітних видатків на паливно-мастильні матеріали.
Прагнучи перевірити на практиці кількість щоденних ходок, спочатку відділом економіки міської ради було проведено контрольні заміри протягом робочих днів 7-8.02.2013р., дані якого про кількість реально здійснених рейсів було порівняно з тими, які підприємство відобразило в путівках.

АТ 9243 АК

Дата

По путівках

По факту

Різниця, л

К-сть рейсів

Обсяг затраченого палива, л

К-сть рейсів

Обсяг затраченого палива, л

Час на сміттє-звалище

Час з сміттє-звалища

7.02

2

59

1

30

11:18

13:47

29

8.02

2

69

1

30

12:01

15:16

39

АТ 9244 АК

7.02

2,6

65,3

1

30

12:39

14:00

35,3

8.02

2

60

1

30

11:51

13:45

30

АТ 9245 АК

7.02

2

48,1

1

24,1

12:21

14:19

24

8.02

2

45,1

1

22,6

11:48

14:48

22,5

АТ 9248 АК

7.02

8.02

2,5

63,3

2

60

11:00

12:06

3,3

13:10

14:12

АТ 9249 АК

7.02

2

61

2

60

11:01

12:07

1

13:44

14:50

8.02

2

59,8

1

30

11:54

14:29

29,8


Таким чином, за 2 аналізовані дні згідно путівок 5-ма сміттєвозами (1 перебував на ремонті) було здійснено 19,1 рейси (в середньому 9,55 на день), тоді як фактичні заміри кажуть, що майже вдвічі менше – 11 (5,5 на день).

Моніторинг роботи сміттєвозів було продовжено протягом 12-18.02.2013 згідно з розпорядженням міського голови, з безпосередню присутність на кожному автомобілі протягом цілого робочого дня працівника міської ради. Тижневі заміри показали, що для забезпечення якісного вивозу ТПВ щоденно потрібно в середньому 7 рейсів, з яких 6,5 – в місті, 0,5- робота по селах.

Номер автомобіля

Дні / кількість рейсів

вт.

12.02

ср.

13.02

чт.

14.02

пт.

15.02

сб.

16.02

пн.

18.02

АТ 9237 АК

2

2

2

1

1

1

АТ 9243 АК

0

0

0

0

1

1

АТ 9244 АК

2

2

2

1

1

2

АТ 9245 АК

2

2

2

2

1

2

АТ 9248 АК

2

2

0

0

0

0

АТ 9249 АК

2

0

1

1

1

2

РАЗОМ

10

8

7

5

5

8


Отже, якщо припустити, що замість 11-12 звітних рейсів увесь 2012 рік було необхідно 7-8 щодня, тоді постає питання про те чи були взагалі здійснені щоденно 4 інші рейси, і чому на них було списано паливо? Питома вага цих сумнівних рейсів в звітних становить 33%. А отже, сумнівною є аналогічна частка витрат на ПММ, що становить:

857414,14 х 33% = 282 946,66 грн.

Бажаючи запровадити більш дієвий оперативний контроль за рухом сміттєзбиральної техніки по місту, в міському бюджеті на 2012 рік було передбачено кошти на придбання систем GPS, які проте через зволікання КП «Комунгосп» до завершення року пролежали на рахунку підприємства, і в підсумку їх так і не було використано.
Окремою темою є вже згадана в попередній підпрограмі робота над залученням КП «Комунгосп» власних доходів. У даному випадку – за надання послуги з вивезення ТПВ. Доходи, отримані за вивіз ТПВ від населення залежать від кількох факторів: тарифу, кількості населення та заборгованості.
З 1 березня 2011 року тариф дорівнював 5,1 грн. в місяць з одного мешканця, з 2012 року тариф на вивезення та захоронення твердих побутових відходів від населення становить 5,4 грн. в місяць з 1 мешканця.
Заборгованість на кінець 2012 року – 216805 грн., щороку вона зростає, біля половини абонентів мають заборгованість (з 6253 абонентів 3740 мають заборгованість, 2103 – більше 3-х місяців). За 2012 рік нараховано 673797 грн. доходів за вивезення ТПВ, пільги – 56844,25 грн., субсидії – 47253,43 грн.
Кількість жителів, яким нараховується оплата за вивіз ТПВ відповідно до бухгалтерських даних становить 11673 особи. Фактично платять 11236 осіб. Проте, як відомо населення міста становить близько 20,3 тис. чол., а тому рівень охоплення населення нарахуванням оплати становить всього лишень 55,3%. Іншими словами можна сказати, що за послугу з вивезення сміття в місті сьогодні не сплачує щонайменше 9 тис. осіб, в наслідок чого міський бюджет повинен додатково дотувати КП «Комунгосп» на суму близько 48,6 тис. грн., що в рік дорівнює 583,2 тис. грн.

І слід сказати, що особливих зусиль для виправлення цієї ситуації підприємство не вживає, маючи при цьому в розпорядженні абонентську службу з 6 чол., кошторис утримання яких за 2012 рік становив близько 190 тис. грн., а результати роботи, судячи з наведеного, не витримують критики.

Збитковою є існуюча робота КП «Комунгосп» по вивозу ТПВ з сіл, де нарахування плати відбувається чомусь за тарифом таким же або ж близьким до того, що діє на території міста Долина. Нагадаємо, що сьогодні тариф на вивіз ТПВ з 1 особи в місяць в Долині затверджений рішенням виконкому становить 5,4 грн. і є дотаційним для мешканців міста. Фактична собівартість послуги станом на момент затвердження тарифу на початку 2012 року становила близько 11 грн./чол. на місяць. На території міста різницю в тарифі для мешканців покриває міський бюджет. Але, виходячи зі звіту КП «Комунгосп», виявляється що не тільки в Долині, а ще як мінімум на території сіл Мала Тур’я та Новичка, де тарифи рівні 5,4 грн. та 5,1 грн. відповідно, а рівень оплати дуже далекий від 100%. А це можна назвати нічим іншим як нецільовим використанням бюджетних коштів з боку КП «Комунгосп».


3. Висновки та рекомендації

Таким чином, аналізуючи діяльність КП «Комунгосп» з реалізації програми благоустрою м. Долина на 2012 рік в контексті фінансово-господарських процесів, слід зазначити, що на підприємстві сьогодні присутній цілий ряд недоліків, які призводять до частої неможливості прослідкувати ефективність використання окремих ресурсів.

Причиною цього є те, що на КП «Комунгосп» відсутня якісна система управлінського обліку. Бухгалтерський же облік не ведеться в розрізі підпрограм, в супереч тому, що саме таким чином відбувається планування видатків по програмі благоустрою. Оскільки ж детальний бухгалтерський та управлінський облік не ведеться в розрізі підпрограм, відповідно і часто неможливо встановити реальні обсяги витрат фінансових, матеріальних та людських ресурсів по них. Тобто, іншими словами, практично більшість цифр по статтях витрат підпрограм поданого КП «Комунгосп» звіту викликають сумніви.

Виходячи з цієї ж проблеми важко, а подекуди й неможливо встановити і фактичні показники виконаних робіт підприємством, які є базовими для того щоб давати загальну оцінку реалізації кожної підпрограми в порівнянні з обсягами затрачених на неї коштів. Підтвердження цієї тези можна знайти в аналітичних коментарях по кожній з підпрограм даного звіту.

По деяких показниках роботи підприємства спостерігається відмінність між цифрами поданими в звіті та тими, які відображені в документах первинного обліку. Зокрема, яскравим є приклад по підпрограмі вивезення великогабаритних та будівельних відходів, згідно якої КП «Комунгосп» даним звітом звітує про обсяг вивозу більш ніж втричі більший за той, що відображений в облікових документах. Не говорячи вже про те, що важко погодитись з самим припущенням про обсяг утворення на території міста такої величезної кількості великогабаритних відходів в понад 8 тис. м3. І нарешті, ще важче збагнути доцільність того, що по даній підпрограмі, в додаток до вивозу великогабаритних відходів власною технікою, судячи зі звіту КП «Комунгосп» ще й сплатило понад 130 тис. грн. за послуги самоскидів для тих же цілей стороннім підрядним суб’єктам.

В продовження теми недостатньої якості управлінського та бухгалтерського обліку на КП «Комунгосп», слід також відзначити практику списання матеріалів та інших запасів, яка інколи відбувалася один раз на місяць (чи інший достатньо довгий календарний проміжок), без вказання конкретних напрямків використання. Схожа система списання спостерігається в випадку паливно-мастильних матеріалів, через написання в путівках не конкретизованих маршрутів: «по дільницях» або «по місту».
Піддаються сумнівам витрати підприємства по підпрограмі вивезення ТПВ. Виходячи з даних фактичних замірів роботи сміттєвозів, виявилось що для належного рівня вивезення ТПВ необхідно в середньому 7-8 рейсів, всупереч інформації КП «Комунгосп» яке декларує здійснення 11-12 рейсів на день. Це, а також принципи списання пального, що здійснюється по нормативах а не по фактичних показниках, дає підстави піддати сумніву доцільність використання пального на суму понад 280 тис. грн..
Проблемною в контексті дохідності є існуюча робота КП «Комунгосп» по вивезенню ТПВ із сіл. Зокрема, по деяких із них підприємство працює на умовах договорів з населенням за свідомо збитковим тарифом з надзвичайно низьким рівнем оплати.

Виникають питання до КП «Комунгосп» і в рамках контекстуальної частини даного звіту, зокрема до ефективності роботи його окремих служб. Зокрема, незадовільною є якість роботи з виявлення і попередження порушень в сфері благоустрою, в тому числі за створення стихійних сміттєзвалищ. Недостатньо ефективно над розширенням мережі вуличного освітлення працює енергетична служба підприємства. Підприємством протягом року, всупереч дорученням міської ради, не було проведено робіт з інвентаризації, прийняття баланс та в обслуговування прибудинкових доріг та мереж дощової каналізації, не проводиться паспортизація автомобільних доріг.
Неефективною та сумнівною з точки зору дохідності є робота КП «Комунгосп» за межами міста Долина. Насамперед, вона взагалі є необґрунтованою, оскільки в самому місті Долина вирішено далеко не всі господарські питання для того, щоб дозволяти використання техніки та людських ресурсів поза його межами. Крім того, через роботу на селах відбувається зношення комунальної техніки, витрати на ремонт якої або придбання нової потім неодмінно ляжуть на міський бюджет. І нарешті, за умови використання техніки та робочої сили поза межами міста практично неможливо відслідкувати реальні обсяги виконаних робіт та порівняти їх з отриманими за це коштами.
За надані автопослуги КП «Комунгосп» в 2012 році отримало коштів лише трохи більше 17,5 тис. грн. (1,2% від усіх доходів).

На завершення, слід також відмітити слабку роботу підприємства над залученням власних доходів. Зокрема по послузі вивезення ТПВ, що є основою дохідної частини КП «Комунгосп» рівень охоплення оплатою населення становить трохи більше половини мешканців міста. На схожому рівні є охоплення оплатою за вивіз сміття юридичних осіб. Абонентська база підприємства застаріла і давно не оновлюється. Темпи укладення нових договорів також є низькими. Спостерігається зростання обсягів заборгованості за послугу з вивезення ТПВ.

В якості вирішення зазначених проблем, найперше пропонується невідкладно провести на КП «Комунгосп» детальний професійний аудит (ревізію) фінансово-господарської діяльності, з метою виявлення ділянок роботи з неефективним використанням коштів та інших ресурсів, а також ліквідації передумов що їх спричинили.
Крім того, в контексті розробки програми благоустрою міста Долина на 2013 рік пропонується врахувати наступні рекомендації:
– провести детальний аналіз можливостей оптимізації структури КП «Комунгосп» та адаптувати її під визначені статутні цілі та завдання підприємства, з врахуванням не охоплених на сучасному етапі важливих для територіальної громади напрямків роботи;
– перейти на деталізовану систему планування роботи підприємства, основою якої є Програма, з вказанням загальних завдань та конкретних цілей кожного структурного підрозділу, на виконання якої розробляються оперативні щомісячні та тижневі плани роботи в розрізі кожного окремого структурного підрозділу;
– систему планування видатків по Програмі здійснити відповідно до фактичних показників роботи, даних контрольних замірів тощо;
– посилити оперативний контроль за фінансово-господарською діяльністю КП «Комунгосп» з боку міської ради шляхом запровадження постійної звітності по виконаних роботах та затрачених на це обсягах ресурсів;
– налагодити автоматизований високоякісний бухгалтерський та управлінський облік з врахуванням відповідності принципам планування видатків по Програмі, в тому числі з застосуванням спеціалізованих програмних засобів;
– провести інвентаризацію та стандартизацію всіх господарських процесів, що здійснюються КП «Комунгосп», з врахуванням сучасних методик сертифікації.

Аналітична записка підготовлена відділом економіки Долинської міської ради


Начальник відділу економіки Р. Михнич

Спеціаліст І категорії відділу економіки М. Кудибин

Заступник міського голови В. Смолій

Документ опубліковано 04 квітня 2013
Чинний
Детальніше