Про звернення міської ради

Про звернення міської ради

РІШЕННЯ

Від 26.05.2016. № 271-9/2016

м. Долина

Про звернення міської ради

Виражаючи інтереси територіальної громади міста та керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», міська рада

В И Р І Ш И Л А:

1.Схвалити текст звернення міської ради до Кабінету Міністрів України, Верховної Ради України та Асоціації міст України (додається).

2.Дане звернення опублікувати у Віснику міської ради та на офіційному інтернет-сайті.

Міський голова Володимир Гаразд

Голові Верховної Ради України

Парубію А.В.

Головам депутатських фракцій і груп Верховної Ради України

Прем’єр-міністру України

Гройсману В.Б.

Голові Асоціації міст України

Кличку В.В.

Виконавчому директору

Асоціації міст України

Пітцику М.В.

ЗВЕРНЕННЯ

Проблеми поширення серед населення України шкідливих звичок у формі вживання алкоголю, тютюнопаління та наркоманії є одним із найбільших викликів сучасного етапу розвитку нашого суспільства. Не секрет, що шкідливі звички негативно позначаються на здоров’ї нації, тривалості життя у зв’язку із виникненням на їх фоні численних захворювань. Значним є вплив наслідків шкідливих звичок і на стан громадського порядку, адже велика кількість злочинів, правопорушень чи трагедій стаються з вини осіб, що перебувають у стані алкогольного чи наркотичного сп’яніння.

Існуюча державна політика у сфері протидії поширенню шкідливих звичок сьогодні декларує боротьбу із цими явищами. Проте, як показує практика, заходів на загальнодержавному рівні недостатньо щоб дієво протидіяти поширенню шкідливих звичок. Для більш ефективної організації даної роботи сьогодні необхідно вибудувати дієву вертикаль, в якій заходи загальнодержавної політики доповнювались би зусиллями на місцевому рівні безпосередньо в кожній громаді.

Однак, діюча на сьогодні в державі законодавча база не дозволяє органам місцевого самоврядування дієво впливати на таку важливу сферу як торгівля алкогольними та тютюновими виробами на території міст, селищ та сіл. До прикладу, непоодинокими є випадки, коли ОМС приймали відповідні місцеві регуляторні акти щодо часового обмеження торгівлі алкогольними напоями, попередньо провівши широке громадське обговорення цього питання. Проте, посилаючись на норми діючого лояльного законодавства, окремі заклади торгівлі ігнорували такі акти, а подекуди і домагались їх скасування в судовому порядку.

Іншою кричущою проблемою сфери торгівлі алкоголем і тютюном в Україні сьогодні є його продаж неповнолітнім особам. Мало того, що в цій сфері сьогодні відсутні дієві методи контролю з боку правоохоронних органів, але й відповідальність за виявлені такі факти є недостатньо жорсткою. До прикладу, на території м. Долина вже непоодинокими були випадки позбавлення ліцензії суб’єктів підприємницької діяльності, у торгових закладах яких були зафіксовані систематичні правопорушення щодо продажу алкоголю та сигарет неповнолітнім особам. Тим не менш, ці торгові заклади продовжили торгівлю цими товарами, скориставшись законодавчою можливістю банально отримати ліцензію на продаж в тій же торговій точці через іншого СПД.

Слід зауважити, що в світлі проведення бюджетної децентралізації, одним з найвагоміших джерел наповнення місцевих бюджетів на сьогодні розглядається акцизний податок на роздрібну торгівлю алкогольними та тютюновими виробами на території населених пунктів. Проте, на сьогодні місцеві бюджети на практиці недоотримують значні обсяги даного податку через неможливість здійснення контролю за обсягами реалізації зазначених підакцизних товарів у роздрібній мережі. Зокрема, непоодинокими є випадки реалізації алкоголю і тютюну закладами торгівлі (особливо дрібними магазинами та розташованими у тимчасових спорудах) без відповідного обліку, видачі товарних чеків та відповідно – сплати акцизного податку. Обсяг такого тіньового ринку в державі має величезні обсяги. А органи місцевого самоврядування та контролюючі органи позбавлені можливості оперативного контролювати та притягувати до відповідальності за такі правопорушення.

З огляду на вищенаведене, на сьогодні в державі назріла нагальна потреба проведення змін існуючої законодавчої та нормативно-правової бази, що в свою чергу сприятиме вирішенню озвученого кола проблем.

Зокрема, виходячи з досвіду територіальної громади міста Долини у сфері боротьби з поширенням шкідливих звичок, просимо розглянути можливість внесення наступних змін до законодавчих та нормативно-правових актів, що регулюють роздрібну торгівлю алкогольними та тютюновими виробами на території України:

1.Надати можливість органам місцевого самоврядування приймати місцеві регуляторні акти щодо введення часових та географічних обмежень на торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами у роздрібній торговій мережі.

2.Посилити передбачену відповідальність для осіб та СПД, що вчинили правопорушення продаж алкогольних та тютюнових виробів неповнолітнім особам.

3.Передбачити відповідальність за виявлені систематичні порушення у формі продажу алкогольних і тютюнових виробів неповнолітнім особам у формі позбавлення ліцензії відповідного СПД та забороною на визначений період отримання нової ліцензії в торговому закладі (за визначеною адресою), що допустив порушення.

4.Посилити відповідальність СПД за вчинення правопорушень у вигляді реалізації необлікованих підакцизних товарів, їх продажу без видачі товарних чеків. А також надати відповідні права контролюючим органам та ОМС на проведення позапланових перевірок, контрольних закупок тощо, з метою виявлення таких порушень.

5.Встановити заборону на продаж алкогольних виробів в тимчасових спорудах

Прийнято на дев’ятій сесії

Долинської міської ради

26 травня 2016 р.

Документ опубліковано 26 травня 2016
Чинний
Детальніше