РІШЕННЯ
Від 19.05.2015. № 2020-61/2015
м. Долина
Про підтримку резолюції
Беручи до уваги пропозиції висловлені учасниками круглого столу «Нафтогазова Долинщина: проблеми та перспективи», проведеного в місті Долина Івано-Франківської області в рамках міжнародної науково-технічної конференції «Нафтогазова енергетика-2015», керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», міська рада
В И Р І Ш И Л А:
1.Підтримати резолюцію круглого столу «Нафтогазова Долинщина: проблеми та перспективи», проведеного в місті Долина Івано-Франківської області в рамках міжнародної науково-технічної конференції «Нафтогазова енергетика-2015» (додається).
2.Резолюцію надіслати для розгляду відповідно до компетенції: Прем’єр-Міністру України Яценюку А.П., Міністру енергетики та вугільної промисловості України Демчишину В.В., Міністру екології та природних ресурсів України Шевченку І.А., Голові правління НАК «Нафтогаз України» Коболєву А.В., Голові правління ПАТ «Укрнафта».
3. Звернутись за підтримкою даної Резолюції до органів місцевого самоврядування України на території яких провадиться діяльність підприємств нафтогазового комплексу.
Міський голова Володимир Гаразд
Додаток до рішення міської ради
від 19.05.2015. № 2020-61/2015
Міжнародна науково-технічна конференція
«Нафтогазова енергетика-2015»
Круглий стіл «Нафтогазова Долинщина: проблеми та перспективи»
Місто Долина 21 квітня 2015 року
РЕЗОЛЮЦІЯ
Круглий стіл «Нафтогазова Долинщина: проблеми та перспективи», що відбувся 21 квітня 2015 року в місті Долина в рамках міжнародної науково-технічної конференції «Нафтогазова енергетика-2015» об’єднав в конструктивній дискусії провідних вітчизняних науковців, ветеранів нафтогазового комплексу, представників місцевої влади, керівництво та провідних фахівців місцевих нафтогазових підприємств.
За підсумками роботи круглого столу, його учасники вважають за необхідне акцентувати увагу на необхідності впровадження керівництвом держави та ПАТ «Укрнафта» наступних рекомендацій з метою збереження та розвитку нафтогазового комплексу у масштабах Долинського району Івано-Франківської області, західного регіону та держави в цілому:
1.Лібералізувати внутрішній ринок. Має бути скасовано субсидіювання окремих його учасників, а ціни на нафту і тарифи на газ вирівняні і наближені до економічно обґрунтованого рівня. Видобувним компаніям не повинні висувати вимоги щодо поставок енергоносіїв тим чи іншим категоріям споживачів чи за неринковою ціною. Слід забезпечити повну свободу експорту. Інвестори повинні отримати вільний доступ до транспортних мереж і сховищ.
2.Змінити базу оподаткування, що існує натепер (вартість видобутих вуглеводнів, що визначається за спеціальними правилами), що перешкоджає конкуренції та робить нерентабельною діяльність підприємств, що розробляють менш цінні запаси.
3.Об’єктивно оцінити запаси і ресурси вуглеводнів на основі єдиних науково-методологічних підходів; визначити реальну промислову цінність оцінених запасів.
4. Провести інвентаризацію фонду діючих і законсервованих свердловин з оприлюдненням їх власників, даних про дебіти та інші характеристики на спеціальному on-line ресурсі. Припинити незаконний і легалізувати неврахований видобуток вуглеводнів.
5.Переглянути державну політику у сфері освоєння родовищ в напрямку створення прозорих, зрозумілих і однакових для всіх «правил гри», зняття бюрократичних бар’єрів, реалізації ліцензій на відкритих аукціонах, захисту прав власності на видобуті ресурси, позбавлення чиновників можливості припинення цих прав на свій розсуд, забезпечення державного контролю над використанням ліцензійних ділянок інвесторами.
6.Диференціювати рентні платежі в залежності від складності видобутку та виснаженості родовищ. Чітко встановити терміни та визначення в цій сфері. Конкретизувати податковий механізм стимулювання розробки важковидобувних вуглеводнів, затвердивши Порядок визначення додаткових обсягів вуглеводневої сировини. Законодавчо реформувати принципи участі видобувних підприємств у соціально-економічному розвитку територій – передбачити обов’язкове відрахування щонайменше 2% рентних платежів до бюджетів об’єднаних громад в яких проводиться видобуток, як альтернативу діючій вкрай недосконалій і непрозорій системі добровільних угод з ОДА.
7.Координувати зусилля органів державної влади, спрямовані на розкриття потенціалу добувної промисловості України. Доцільно перейняти досвід провінції Британська Колумбія (Канада) зі створення Комісії з нафти і газу (BC Oil & Gas Commission), що є «єдиним вікном» для підготовки документації про виділення земельних ділянок, погодження маршрутів трубопроводів, використання водних, лісових ресурсів, видачі археологічних дозволів тощо.
8.Забезпечити можливість громадського моніторингу використання бюджетних коштів, що виділяються їх головному розпоряднику на відтворення мінерально-сировинної бази та формованим в основному з відрахувань нафтогазовидобувних підприємств.
9.Усунути обмеження щодо продовження терміну дії спеціальних дозволів на геологічне вивчення покладів нафти, природного газу, газового конденсату, зокрема на їх дослідно-промислову розробку (ДПР), ліквідувавши тимчасові обмеження для проектів ДПР шляхом внесення відповідних змін до проекту нового Кодексу про надра.
10. Усунути протиріччя, пов’язані з укладенням та реалізацією договорів про спільну діяльність у сфері надрокористування, зокрема, запровадивши принципово новий підхід до ліцензування – укладання договору на користування надрами, як це передбачено проектом Кодексу про надра.
11.Стимулювати інтенсифікацію геологорозвідувальних робіт (ГРР). З цією метою: забезпечити можливість отримання доходів від таких робіт шляхом продажу прав на розвідані родовища без додаткових погоджень; надати можливість списання витрат на ГРР, які не принесли результатів, на зменшення прибутку; передбачити можливість одноразового списання витрат на ГРР на витрати видобувних підприємств у першому році після початку промислової розробки; надати право на інвестиційні податкові кредити компаніям, які ведуть ГРР на свій ризик.
12. Забезпечити рівноправний і недискримінаційний доступ до трубопровідної системи і сховищ видобувних та розподільчих підприємств незалежно від їх форми власності. Забезпечити поділ функцій розподілу та постачання газу в регіональних підприємствах з газопостачання та газифікації.
13. Визначити основними напрямками діяльності видобувних підприємств з державною часткою власності:
-підвищення ефективності буріння свердловин та вдосконалення систем розробки родовищ, завдяки оновленню парку бурових верстатів; міжнародної сертифікації обладнання та персоналу; підвищення вимог до розробки проектно-кошторисної документації на будівництво свердловин тощо;
-інтенсифікацію видобутку газу та газового конденсату, завдяки впровадженню сучасних технологій гідророзриву; використанню колтюбінгових технологій; розробці родовищ нахиленими і горизонтальними свердловинами;
-прискорення освоєння покладів нафти, природного газу і газового конденсату завдяки дотриманню такого порядку робіт: об’ємна (3D) сейсмічна розвідка, створення та постійне коректування геолого-технологічної моделі родовища; інтенсивне розбурювання із застосуванням методів підвищення нафтогазовіддачі, починаючи з дослідно-промислової розробки; геолого-технологічну розробку родовища з оперативним коригуванням технологій видобутку;
-будівництво нових і реконструкція існуючих дотискних компресорних станцій, що дозволить забезпечити стабільний видобуток природного газу на свердловинах, що перебувають на завершальній стадії розробки, завдяки зниженню гирлових тисків.
14.Перейти від практики укладання договорів про спільну діяльність до підписання угод про розподіл продукції.
15. Створити сприятливі фінансово-економічні умови для підприємств, що планують видобуток нетрадиційних вуглеводнів. З цією метою:
– врахувати особливості робіт, необхідних для ефективного і безпечного освоєння нетрадиційних вуглеводнів, в Правилах розробки родовищ нафти і газу;
-тимчасово, на період розвідки і дослідно-промислової розробки встановити нульову ставку ренти на видобуток такої сировини;
– стимулювати впровадження інноваційних технологій освоєння вуглеводнів, віддаючи перевагу компаніям, що пропонують інвестування для всього циклу робіт: від пошуку і розвідки до промислової розробки;
– сприяти розвитку виробництва в Україні спеціальної техніки та обладнання.
Прийнято на засіданні круглого столу
«Нафтогазова Долинщина:
проблеми та перспективи»
в місті Долина, 21.04.2015 р.
Підтримано рішенням
Долинської міської ради
від 19.05.2015. № 2020-61/2015