Про Положення про порядок розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на території м. Долина

Про Положення про порядок розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на території м. Долина

РІШЕННЯ


Від 31.10.2012. № 849-24/2012
м. Долина

Про Положення про порядок розміщення тимчасових споруд
для провадження підприємницької діяльності на території м. Долина

З метою забезпечення реалізації вимог чинного законодавства з питань розміщення тимчасових споруд для підприємницької діяльності на території м. Долина, керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», міська рада

В И Р І Ш И Л А:


1. Затвердити Положення про порядок розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на території м. Долина.

2. Дане рішення набуває чинності з дня його оприлюднення у «Віснику міської ради» тижневика «Добра справа».



Міський голова Володимир Гаразд












Затверджено:

рішенням міської ради

від 31.10.2012. № 849-24/2012


Положення

про порядок розміщення тимчасових споруд

для провадження підприємницької діяльності на території м. Долина


1. Загальні положення

1.1. Положення про порядок розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на території м. Долина (надалі – Положення) розроблено з метою забезпечення реалізації вимог чинного законодавства з питань розміщення тимчасових споруд для підприємницької діяльності відповідно до вимог Земельного кодексу України, Податкового кодексу України, Цивільного кодексу України, Законів України «Про землеустрій», «Про регулювання містобудівної діяльності», Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затвердженого Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011р. за № 244.
Положення встановлює порядок розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на території м. Долина.
1.2. Тимчасова споруда торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності (далі – ТС) – одноповерхова споруда, що виготовляється з полегшених конструкцій з урахуванням основних вимог до споруд, визначених технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд, і встановлюється тимчасово, без улаштування фундаменту.
1.3. Терміни у цьому Положенні застосовуються у такому значенні:
– архітектурний тип ТС (далі – архітип) – зовнішній архітектурний вигляд ТС із розміщенням інформації про її власника (користувача), назви продукції та/або послуг, які надаються. При розташуванні ТС відповідно до схеми розміщення ТС застосовуються типові ТС;
– договір встановлення особистого строкового земельного сервітуту (далі договір Сервітуту) – договір, на підставі якого, встановлюються права та обов’язки суб’єкта господарювання користуватися чужою земельною ділянкою для розміщення ТС, на строковій платній основі;
– замовник – суб’єкт господарювання, який має намір розмістити ТС на підставі паспорта прив’язки ТС;
– земельна ділянка – це частина земної поверхні з установленими межами, певним місцем розташування в межах м. Долина;
– комплексна схема розміщення ТС – схема розміщення ТС на території м.Долина або його частині;
– особистий сервітут – право конкретно визначеного суб’єкта господарювання на обмежене платне користування земельною ділянкою або її частиною для розміщення ТС, яке виникає на підставі договору встановлення особистого строкового земельного сервітуту, укладеного в порядку, визначеному законодавством, та за типовою формою;
– паспорт прив’язки ТС – комплект документів, у яких визначено місце встановлення ТС на топографо-геодезичній основі М 1:500, схему благоустрою прилеглої території;
– пересувна ТС – споруда, яка не має закритого приміщення для тимчасового перебування людей, у якій може бути розміщене торговельне обладнання, низькотемпературний прилавок, лоток, ємність, торговельний автомат, інші пристрої для сезонної роздрібної торгівлі та іншої підприємницької діяльності;
– схема благоустрою ТС – схема, виконана замовником у довільній формі на топографо-геодезичній основі М 1:500 із зазначенням заходів щодо благоустрою та озеленення території, прилеглої до ТС (розташування квітників, під’їздів, урн, влаштування дорожнього покриття або мощення фігурними елементами мощення тощо);
– стаціонарна ТС – споруда, яка має закрите приміщення для тимчасового перебування людей і по зовнішньому контуру площу до 30 кв. м;
– типові ТС – види ТС, виконані за проектами повторного використання.

1.4. Підставою для розміщення ТС є паспорт прив’язки ТС (Додаток 1 до Положення).
1.5. Для розміщення групи ТС (але не більше п’яти) розробляється єдиний паспорт прив’язки ТС з прив’язкою кожної окремої ТС з відображенням благоустрою прилеглої території та інженерного забезпечення (на топографо-геодезичній основі М 1:500).
1.6. При розміщенні ТС враховуються всі наявні планувальні обмеження, передбачені будівельними нормами, містобудівною документацією, санітарні та пожежні норми, правила безпеки руху транспорту та пішоходів, Правила благоустрою, забезпечення чистоти і порядку в м. Долина.
1.7. Розміщення ТС самовільно, без дотримання вимог даного Положення забороняється. У разі самовільного встановлення ТС така ТС підлягає демонтажу згідно відповідного Положення.
1.8. Розміщення ТС на території ринку, як торговельного об’єкта, визначається планувальною документацією території цього ринку або проектною документацією його споруди.
1.9. Розміщення ТС під час проведення ярмарок, державних та місцевих святкових, урочистих та інших масових заходів, на строк проведення таких заходів, здійснюється у порядку, встановленому Долинською міською радою.
1.10. Питання не врегульовані цим Положенням вирішуються згідно з чинним законодавством.

2. Порядок погодження можливості розміщення ТС

2.1. Замовник, який має намір встановити ТС, звертається до Долинської міської ради із заявою у довільній формі (Додаток 3 (рекомендований)) про можливість розміщення ТС та оформлення договору Сервітуту земельної ділянки (за відсутності у заявника державного акта на право власності на земельну ділянку, право постійного користування земельною ділянкою або договору оренди земельної ділянки). У заяві також зазначається бажане місце та строк розміщення ТС, її призначення і загальний опис (технічні характеристики: стаціонарна або пересувна ТС, розміри тощо).
2.2. Категорія земельної ділянки для розміщення ТС повинна відповідати функціональному призначенню ТС.
2.3. До заяви замовником додаються:
– копія свідоцтва про державну реєстрацію;
– копія свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість або єдиного податку;
– копія довідки ЄДРПОУ;
– копія державного акта на право власності на земельну ділянку, право постійного користування земельною ділянкою або договору оренди (за наявності);
– графічні матеріали із зазначенням бажаного місця розташування ТС, виконані замовником у довільній формі на топографо-геодезичній основі М 1:500 кресленнями контурів ТС з прив’язкою до місцевості;
– реквізити замовника (найменування, П.І.Б., адреса, контактна інформація).
2.4. Відповідність намірів щодо місця розташування ТС комплексній схемі розміщення ТС (у разі її наявності), будівельним нормам, містобудівній документації, визначається відділом містобудування та архітектури Долинської міської ради.
2.5. При відповідності намірів щодо місця розміщення ТС приймається відповідне рішення, а саме:
2.5.1 рішенням міської ради:
– погодження можливості місця розташування ТС;
– надання дозволу на розробку технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки для встановлення Сервітуту відносно земельної ділянки, на якій передбачається розміщення ТС (за відсутності у заявника державного акта на право власності на земельну ділянку, право постійного користування земельною ділянкою або договору оренди земельної ділянки);
– згода на оформлення паспорта прив’язки ТС.
2.5.2 рішенням виконавчого комітету:
– погодження можливості місця розташування ТС;
– термін розміщення ТС
– згода на оформлення паспорта прив’язки ТС.
2.6. Про відповідність намірів замовника щодо місця розташування ТС та прийняте з вказаного питання рішення замовнику повідомляється в установленому порядку. У випадку невідповідності намірів замовника щодо місця розміщення ТС у зазначений даним пунктом строк замовнику письмово надається аргументована відмова щодо реалізації намірів розміщення ТС.

3. Порядок отримання паспорта прив’язки ТС
3.1. Для затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки для встановлення Сервітуту (при необхідності) та оформлення паспорта прив’язки ТС замовник звертається до міської ради із додатковою заявою про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки для встановлення Сервітуту (при необхідності) та оформлення паспорта прив’язки ТС, до якої додає:
– рішення міської ради чи виконавчого комітету міської ради про згоду на виготовлення паспорта прив’язки ТС.
– технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки для встановлення Сервітуту виготовлену організацією, яка має ліцензію на здійснення землевпорядних робіт;
– схему розміщення ТС, виконану на топографо-геодезичній основі у масштабі 1:500 (Додаток 1 до Положення), яку виготовляє суб’єкт господарювання, що має ліцензію на виконання проектних робіт, або архітектор, який має відповідний кваліфікаційний сертифікат;
– ескізи фасадів ТС у кольорі М 1:50 (для стаціонарних ТС) (Додаток 1 до Положення), які виготовляє суб’єкт господарювання, що має ліцензію на виконання проектних робіт, або архітектор, який має відповідний кваліфікаційний сертифікат;
– схему благоустрою прилеглої території, складену замовником або суб’єктом підприємницької діяльності, який має відповідну ліцензію, архітектором, який має відповідний кваліфікаційний сертифікат;
– технічні умови щодо інженерного забезпечення (за наявності), отримані замовником у юридичних осіб, які є власниками відповідних елементів інженерної інфраструктури або забезпечують їх експлуатацію.
Схема розміщення, ескізи фасадів ТС, схема благоустрою прилеглої території погоджуються відділом містобудування та архітектури Долинської міської ради.
3.2. За результатами розгляду заяви та матеріалів, вказаних у п. 3.1. Положення, Долинська міська рада приймає рішення про:
– затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки для встановлення Сервітуту, термін укладення та визначення умов договору Сервітуту (термін, оплату та інші умови користування земельною ділянкою (її частиною) для розміщення ТС);
– дозвіл на розміщення ТС;
– термін розміщення ТС.
Паспорт прив’язки ТС оформляється відділом містобудування та архітектури міської ради протягом десяти робочих днів після укладення договору Сервітуту (додаток 4) та його державної реєстрації.
3.3. При наявності у заявника державного акта на право власності на земельну ділянку, право постійного користування земельною ділянкою або договору оренди земельної ділянки рішення міської ради не приймається, відділом містобудування та архітектури міської ради протягом десяти робочих днів з дня подання заяви оформляється паспорт прив’язки ТС.
3.4. Реєстрація договору Сервітуту відносно земельної ділянки, на якій передбачається розміщення ТС проводиться відповідно до діючого законодавства.
3.5. Час, витрачений на укладення та реєстрацію договору Сервітуту, підготовку та подачу до міської ради схеми розміщення ТС, ескізів фасадів ТС та отримання технічних умов щодо інженерного забезпечення (за наявності), схеми благоустрою прилеглої території, не входить в строк розгляду, прийняття рішення та підготовки паспорта прив’язки ТС.
3.6. Для підготовки паспорта прив’язки ТС містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки не надаються.
3.7. Паспорт прив’язки ТС оформляється за формою, наведеною у Додатку 1 до Положення.
3.8. Паспорт прив’язки включає:
– схему розміщення ТС, виконану на топографо-геодезичній основі у масштабі 1:500, а також схему благоустрою прилеглої території;
– ескізи фасадів ТС у кольорі М 1: 50 (для стаціонарних ТС);
– технічні умови щодо інженерного забезпечення ТС, отримані замовником у юридичних осіб, які є власниками відповідних елементів інженерної інфраструктури або забезпечують їх експлуатацію;
– реквізити замовника (найменування, П.І.Б., адреса, контактна інформація).
3.9. Паспорт прив’язки підписується начальником відділу містобудування та архітектури міської ради.
3.10. Паспорт прив’язки ТС не оформляється за умов:
– подання неповного пакета документів, визначених пунктом 3.1 цього Положення;
– подання недостовірних відомостей, зазначених у пункті 3.1 цього Положення.
Неоформлення паспорта прив’язки з інших підстав не допускається. Про відмову у оформленні паспорту прив’язки письмово повідомляється заявнику протягом десяти робочих днів з дня подання заяви.
3.11. Паспорт прив’язки видається на безоплатній основі.
3.12. Паспорт прив’язки підлягає реєстрації в журналі реєстрації паспортів прив’язки або електронному журналі, з подальшим внесенням інформації про ТС до містобудівного кадастру.
3.13. Строк дії паспорта прив’язки повинен відповідати терміну прийнятому рішенням міської ради чи виконавчого комітету передбачених пунктами 3.2 чи 2.5.2 даного Положення відповідно.
3.14. Продовження строку дії паспорта прив’язки здійснюється за заявою замовника шляхом прийняття відповідного рішення міською радою з подальшим зазначенням у паспорті прив’язки ТС нової дати, підписів та печатки.
3.15. До заяви про продовження додаються наступні документи:
– копія документу про право власності чи користування земельною ділянкою або копія договору Сервітуту для розміщення ТС;
– копія попереднього дозволу (рішення) на розміщення ТС;
– копія паспорту прив’язки ТС;
– фотофіксація ТС на час подання документів;
– копія договору на вивезення твердих побутових відходів.
3.16. У разі змін, які відбулися у містобудівній документації на місцевому рівні, будівельних нормах, розташуванні існуючих будівель і споруд, інженерних мереж або з ініціативи суб’єкта господарювання, паспорт прив’язки може переоформлюватись на строк дії цього паспорта прив’язки або на новий, визначений міською радою чи виконавчим комітетом, строк.
3.17. Паспорт прив’язки виготовляється у двох примірниках. Один примірник зберігається у замовника ТС, другий – у Долинській міській раді.
3.18. Дія паспорта прив’язки призупиняється за таких умов:
– необхідність проведення планових ремонтних робіт на земельній ділянці, на якій розміщена ТС, – з обов’язковим попередженням власника ТС за 1 місяць;
– необхідність проведення аварійних ремонтних робіт на земельній ділянці, на якій розміщена ТС, – без попередження.
3.19. У разі проведення власником (балансоутримувачем) планових ремонтних робіт або аварійних ремонтних робіт на інженерних мережах, виконавчий комітет міської ради за зверненням власника (балансутримувача) інженерних мереж щодо необхідності перенесення ТС, які потрапляють в зону проведення ремонтних робіт, визначає тимчасове місце для перенесення та розміщення ТС.
До звернення власника (балансоутримувача) інженерних мереж щодо необхідності перенесення ТС, які потрапляють в зону проведення планових ремонтних робіт, додається підтвердження щодо повідомлення власника ТС про необхідність перенесення ТС, у зв’язку з проведенням планових ремонтних робіт.
Перенесення ТС здійснюється в порядку та на умовах визначених рішенням виконавчого комітету з даного питання, договором Сервітуту, погодженням власника (балансоутримувача) інженерних мереж, наданого при вирішенні питання щодо розміщення ТС на інженерних мережах або в їх охоронних зонах.
Строк на який може бути перенесено ТС не може перевищувати один місяць з дати прийняття рішення виконавчим комітетом міської ради про призупинення дії паспорта прив’язки.
На період до надання замовнику тимчасового місця розташування ТС така ТС розташовується в межах місця проведення ремонтних робіт.
3.20. Підставами для відновлення дії паспорта прив’язки ТС є завершення планових або аварійних ремонтних робіт.
3.21. Дія паспорта прив’язки ТС анулюється за таких умов:
– недотримання вимог паспорта прив’язки при її встановленні;
– невстановлення ТС протягом 6 місяців з дати отримання паспорта прив’язки;
– надання недостовірних відомостей у документах, зазначених у пункті 3.1 цього Порядку, під час підготовки паспорта прив’язки ТС.
3.22. У разі закінчення строку дії, анулювання паспорта прив’язки, самовільного встановлення ТС така ТС підлягає демонтажу.
3.23. У разі коли власник ТС має намір змінити її естетичний вигляд, він звертається до міської ради з письмовою заявою щодо внесення змін до паспорта прив’язки у частині ескізів фасадів. До заяви додаються нові ескізи фасадів ТС. Відділ містобудування та архітектури Долинської міської ради розглядає нові ескізи фасадів ТС і протягом десяти робочих днів, з дня подання заяви, та за відсутності обґрунтованих заперечень, погоджує внесення змін до паспорту прив’язки ТС.
3.24. Документація щодо встановлення ТС, видана до набрання чинності цим Положенням, дійсна до закінчення її терміну дії.
4. Принципи розміщення ТС

4.1. Основні умови розміщення ТС наступні:
– розміщення ТС в м. Долина здійснюється у відповідності до комплексної схеми розміщення ТС (у разі її наявності). До затвердження комплексної схеми розміщення ТС відповідність намірів щодо місця розташування ТС визначається на підставі положень чинного законодавства, будівельних норм, діючої містобудівної документації, даного Положення з урахуванням санітарних та пожежних норм, правил безпеки руху транспорту та пішоходів, Правил благоустрою, забезпечення чистоти і порядку в м. Долина;
– ТС розміщуються за межею тротуару, пішохідних доріжок, алей на відстані не менше ніж 1 метр, але не ближче ніж 5 метрів до проїзної частини доріг і вулиць;
– ТС повинні представляти собою естетично цілісний комплекс складових елементів, в разі об’єднання декількох ТС повинна бути забезпечена цілісність композиційного та об’ємно-просторового вирішення;
– ТС не може мати фундамент і не може перевищувати за висотою 4 метрів;
– під час розміщення ТС як правило не допускається пошкодження або знищення зелених насаджень;
– розміщення ТС обмежується в охоронних зонах пам’ятників історії, культури і архітектури, в охоронних зонах забудови, призначених для капітального будівництва територіях, займаних зеленими насадженнями і у водозахисних зонах, на територіях, зайнятих інженерними мережами і в їх охоронних зонах, а також на тротуарах, проїздах і інших ділянках, де ускладнюється рух пішоходів і транспорту.

4.2. Забороняється розміщення ТС:
– на штучних спорудах (естакади, мости, громадські будівлі, технічні споруди);
– на газонах, квітниках, дитячих майданчиках, на інженерних комунікаціях та в зонах їх охорони без погодження з власником, в арках будівель, на зупинках громадського транспорту, крім спеціалізованих кіосків з продажу періодичних видань, проїзних квитків та квитків на масово-видовищні заходи;
– біля фасадів адміністративних і культурних будівель, безпосередньо біля пам’ятників, фонтанів, клумб, скульптурних та інших елементів оздоблення будинків і декоративного благоустрою території;
– та в інших випадках визначених чинним законодавством.

5. Встановлення та експлуатація ТС

5.1. Встановлення ТС здійснюється відповідно до паспорта прив’язки.
5.2. Відхилення від паспорта прив’язки ТС не допускається.
5.3. Відновлення замовником благоустрою після будівельно-монтажних робіт є обов’язковим.
5.4. Після розміщення ТС замовник подає до виконавчого органу міської ради заяву за формою, наведеною у Додатку № 2 до цього Положення, у якій зазначає, що він виконав вимоги паспорта прив’язки.
5.5. ТС, які розміщені (встановлені) без дотримання вимог даного Положення вважаються самочинно розміщеними ТС і підлягають демонтажу, на підставі рішення виконавчого комітету Долинської міської ради, за кошти особи, що здійснила встановлення.
5.6. У разі закінчення строку дії, анулювання паспорта прив’язки така ТС підлягає демонтажу, на підставі рішення виконавчого комітету Долинської міської ради, за кошти особи, що здійснила встановлення.
5.7. Поряд з ТС може бути розміщено холодильне та інше обладнання необхідне для забезпечення санітарних заходів чи дотримання вимог санітарних норм. Площа, що займає таке обладнання, не може перевищувати 25% площі ТС, а обладнання має розміщуватись в межах земельної ділянки (згідно документа на землекористування). Розміщення зазначеного холодильного та іншого обладнання не потребує отримання будь-якого дозволу.
5.8. Дообладнання (переобладнання) приміщень усередині будинків та споруд здійснюється на частині їх площі залежно від функціонального призначення та бажаного місця розміщення ТС, а також на підставі договору оренди з власником (користувачем) приміщення будинку, споруди за погодженням з органами державного нагляду, необхідність отримання яких передбачено законами України, з дотриманням будівельних, санітарних та пожежних норм. При дообладнанні (переобладнанні) приміщень усередині будинків та споруд IV або V категорій складності розміщення таких приміщень здійснюється відповідно до комплексної схеми розміщення ТС.
5.9. Власники та користувачі ТС зобов’язані підтримувати належний експлуатаційний стан ТС та відповідного технологічного обладнання, що використовується разом з ТС.
5.10. Власники та користувачі ТС зобов’язані проводити відновлення зовнішнього вигляду ТС згідно з паспортом прив’язки ТС.
5.11. Власник та/або користувач ТС обов’язково повинен(ні):
– запобігати пошкодженню об’єктів благоустрою поблизу ТС;
– укласти договір на вивезення твердих побутових відходів;
– забезпечувати прибирання закріплених і прилеглих територій, забезпечувати догляду за газонами та зеленими насадженнями, якщо такі є на закріпленій території, своєчасне вивезення вмісту належних власникові ТС контейнерів та урн для сміття.
5.12. Благоустрій біля ТС здійснюється з урахуванням вимог використання цієї території відповідно до затвердженої містобудівної документації, Правил благоустрою, забезпечення чистоти і порядку в м. Долина, цього Положення, а також установлених державних стандартів, норм і правил.
5.13. До ТС має бути передбачений зручний під’їзд автотранспорту для розвантаження або навантаження товарів, що не створює перешкод для проходу пішоходів, посадки та висадки пасажирів міського пасажирського транспорту.
5.14. Власники та користувачі ТС зобов’язані проводити благоустрій закріпленої та прилеглої до ТС території протягом всього терміну дії паспорта прив’язки. До прилеглої території відноситься територія навколо ТС на відстані 10 метрів від кожної крайньої точки ТС, прохід (доріжка, тротуар тощо) спеціально створений для доступу до ТС. Закріплена територія ТС визначається Правилами благоустрою, забезпечення чистоти і порядку в м. Долина, відповідними рішеннями міської ради та її виконавчого комітету стосовно санітарного утримання території міста.
5.15. Режим роботи ТС встановлюється суб’єктом господарювання відповідно до законодавства.
5.16. На прилеглій до ТС території забороняється:
5.16.1. Складувати тару, матеріали, різні конструкції та відходи на дахах ТС і прилеглих територіях.
5.16.2. Закопувати будь-які будівельні відходи та складувати будівельні матеріали, конструкції, обладнання.
5.16.3. Розміщувати або звалювати не в спеціально відведених для цього місцях відходи, сміття, траву, гілки, деревину, листя та сніг.
5.16.4. Посипати тротуари, доріжки, прогулянкові стежки та інші тверді покриття хімічними препаратами, не дозволеними для такого використання.
5.16.5. Влаштовувати місця для відпочинку, встановлювати намети не в спеціально відведених місцях.
5.16.6. Викидати соляні суміші на території зелених насаджень під час зимового прибирання вулиць, доріжок тощо.
Додаток 1 до Положення про Порядок розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на території м. Долина

Додаток 2 до Положення про Порядок розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на території м. Долина
Додаток 3 до Положення про Порядок розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на території м. Долина
Додаток 4 до Положення про Порядок розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на території м. Долина

Документ опубліковано 31 жовтня 2012
Чинний
Детальніше