Про програму підтримки діяльності Долинської ОДПІ на 2012 – 2013 роки

Про програму підтримки діяльності Долинської ОДПІ на 2012 – 2013 роки

РІШЕННЯ

Від 26.09.2012. № 790-23/2012
м. Долина

Про програму підтримки діяльності
Долинської ОДПІ на 2012 – 2013 роки


Заслухавши інформацію про програму підтримки діяльності Долинської ОДПІ на 2012 – 2013 роки та керуючись ст.26 Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», міська рада

В И Р І Ш И Л А:


1. Затвердити програму підтримки діяльності Долинської ОДПІ на 2012 – 2013 роки (додається).

2. Фінансовому відділу міської ради, виходячи із можливостей, міського бюджету передбачити кошти на фінансування заходів Програми.

3. Рекомендувати Долинської об’єднаній державній податковій інспекції, забезпечити виконання заходів Програми.

4. Долинській ОДПІ звітувати про хід виконання заходів Програми в І кварталі 2013 року та про виконання в І кварталі 2014 року.

5. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію міської ради з питань планування, бюджету майна та власності.


Міський голова Володимир Гаразд

Затверджено:

рішенням міської ради

від 26.09.2012. № 790-26/2012

програма

підтримки діяльності Долинської ОДПІ на 2012 – 2013 роки.

  1. 1. Загальні положення

Підставою для розробки програми є Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні та Бюджетний кодекс України.
Програма включає ряд заходів спрямованих на реалізацію державної політики щодо пріоритетних напрямів створення сучасної інформаційної інфраструктури Долинської ОДПІ та спрямована на удосконалення механізму справляння податків, запобігання порушень законодавства у сфері оподаткування, уникнення втрат податків, що справляються до місцевого бюджету. Удосконалення форм та методів адміністрування податків та платежів до місцевого бюджету повинно відбуватися водночас з розширенням масово-роз’яснювальної роботи з платниками податків, яку сьогодні неможливо уявити без активного співробітництва із засобами масової інформації.
Податкова служба сьогодні переходить до нових європейських стандартів в роботі. Для удосконалення порядку надання адміністративних послуг та підвищення їх якості по всій Україні відкриваються центри обслуговування платників податків.
Діяльність працівників державної податкової служби базується на різних формах офіційного спілкування із платниками податків – тобто широкими масами населення. Передусім важливими є питання сплати податку на доходи фізичних осіб, декларування доходів громадян та подання податкової звітності в електронному вигляді.
Враховуючи місцеву специфіку і фінансовий стан традиційно профільних галузей і підприємств, пріоритетом є розвиток малого і середнього бізнесу. Його легалізація, створення ефективних податкових умов діяльності – шлях до розширення бази оподаткування та збільшення надходжень до бюджету.
Необхідно відзначити, що більшість платників податків усвідомлюють громадянський обов’язок щодо сплати податків і прагнуть до співпраці з податковою службою, адже є очевидним те, що саме її модернізація і є тим інструментом держави, що забезпечує дотримання чинного податкового законодавства.
Удосконалення діяльності податкової служби включає такі основні елементи:
– введення нових податкових технологій і процедур;
– навчання податкових працівників і платників податків;
– підвищення рівня інформатизації податкової служби.
Вирішення потребують наступні проблеми:
– забезпечення ефективного обліку юридичних та фізичних осіб;
– досягнення повнішого обліку бази оподаткування;
– забезпечення контролю за додержанням податкової дисципліни;
– відбір платників податків для документальних перевірок і планування контрольної роботи;
– обробка банківської інформації;
– розвиток статистичної звітності, розробка засобів економічного аналізу та прогнозування;
– організація функціональної та інформаційної взаємодії податкових органів з іншими державними установами.

Радикальним кроком удосконалення управління податковою службою є зміна традиційних технологій і процедур діяльності податкової служби, які полягають у повній комп’ютеризації усіх управлінських процесів і обробки даних, наданих платниками та ефективному співробітництві з ними.
Зазначені заходи потребують відповідного фінансування.
У випадку обмеження фінансових ресурсів діяльність податкової служби може мати істотні негативні тенденції, зокрема, модернізація податкової служби може обмежитися лише посиленням контролю за загальнодержавними податками; виникнуть певні ускладнення в реорганізації роботи з фізичними особами та із справлянням місцевих податків і зборів; скоротяться можливості підготовки висококваліфікованого персоналу; певною мірою будуть згорнуті роботи в напрямі розширення взаємодії податкових органів з іншими організаціями, що відповідно стримає розвиток системи електронної обробки даних.

2. Аналіз бюджетних надходжень

Головне завдання податкової служби – максимальне наповнення бюджетів всіх рівнів, шляхом застосування ефективних методів адміністрування податкових платежів, направлених на запобігання ухилення від сплати податків та мінімізації податкових зобов’язань, пошуку резервів додаткових надходжень.
Долинська ОДПІ постійно моніторить показники розвитку економіки регіону, відслідковує всі зміни та тенденції, які відбуваються в економічних процесах, та намагається своєчасно на них реагувати.
Станом на 01.01.2012 р. на податковому обліку в Долинській ОДПІ перебувають 939 юридичних осіб – суб’єктів господарської діяльності та 2803 фізичних осіб – підприємців.
Впродовж 2011 року в результаті дієвої співпраці з платниками податків Долинською ОДПІ забезпечено збір платежів до бюджету міста Долина, що контролюються органами державної податкової служби, в сумі 27,0 млн. гривень. Досягнутий рівень надходжень на 5,5 млн. грн. (на 25,7%) більше, ніж за 2010 рік.
Податку на доходи фізичних осіб у 2011 році сплачено 13,4 млн. грн. або на 1,7 млн. грн. більше, ніж за 2010 рік. Плати за землю сплачено 11,2 млн. грн., або на 0,1 млн. грн. більше. Єдиного податку для суб’єктів малого підприємництва сплачено 1,1 млн. грн., на 0,1 млн. грн. більше рівня попереднього року.
Головною ознакою податкового процесу є спрямованість інспекції на налагодження партнерських відносин з платниками податків, якісне їх обслуговування, створення сприятливих умов громадянам та господарським суб’єктам для виконання конституційного обов’язку перед державою та суспільством щодо подання декларацій та сплати податків.

З. Головна мета та основні завдання Програми

Головною метою Програми є збільшення ресурсної бази місцевого бюджету шляхом широкого використання інформаційних технологій. Перед податковою службою поставлені досить напружені завдання з виконання бюджетних призначень та практичної реалізації положень Податкового кодексу, які спрямовані в першу чергу на удосконалення адміністрування податків, зниження податкового навантаження на бізнес та створення стимулів для інноваційно – технологічного розвитку вітчизняної економіки.
Бюджетним розписом доходів на 2012 рік передбачено залучити до казни міста податків та платежів (адміністрування яких покладено, на податкові органи) 29,9 млн. грн., що на 4,8 млн. грн., або на 19,1 відс. вище рівня фактичних надходжень 2011 року. При цьому запланований обсяг сплати податку на доходи фізичних осіб збільшено на 4,6 млн. грн. (на 34,3 відсотка), плати за землю на 4 тис. грн. (на 0,04 відсотка) від фактичних поступлень минулого року.
З метою забезпечення виконання надходжень по податку з доходів фізичних осіб у 2012 році особливу увагу буде зосереджено на громадянах, які здійснювали операції купівлі продажу рухомого майна за ціною, що нижча оціночної вартості. В зв’язку з цим планується проаналізувати бази даних, які наявні в інспекції та визначити коло таких платників.
Програма спрямована на вирішення таких основних завдань:
1. Формування правових, організаційних, економічних, фінансових та методичних передумов розвитку податкової служби.
2. Застосування та розвиток сучасних інформаційних технологій у процесі оподаткування суб’єктів господарювання.
3. Формування системи інформаційних ресурсів:
3.1. Організація прес-конференцій, брифінгів, засідань “круглого столу”, сеансів телефонного зв’язку “гаряча лінія” задля роз’яснення податкового законодавства та доведення актуальних питань податкової тематики.
3.2. Взаємодія з представниками ЗМІ на постійній професійній основі.
3.3. Створення інформаційного банку даних, фототеки, аудіо-, відеотеки, які відображають суспільне значущу діяльність податкової служби.
3.4. Підготовка матеріалів та випуск власної друкованої продукції: брошур, буклетів, пам’яток та ін. з роз’яснення податкового законодавства. Створення та функціонування інформаційних стендів, на яких буде розміщена податкова інформація.
3.5. Створення мережі інформаційного забезпечення між податковою службою та органами державної влади та місцевого самоврядування. Державна податкова служба володіє надзвичайно великим масивом інформації про платників податків, про діяльність податкових органів та іншою конфіденційною інформацією, яка може бути використана в роботі інших державних установ.
4. Підвищення ефективності адміністрування податків та платежів на основі широкого використання інформаційних технологій.
5. Отримання споживачами оперативної, достовірної та повної інформації відповідно до ступеню доступу.
6. Оперативне виявлення та усунення негативних факторів, які впливають на рівень надходження платежів до бюджету та на результати діяльності Долинської ОДПІ.
7. Посилення спроможності статистичного аналізу.
8. Розробка функціональних вимог до інформаційної системи з метою автоматизації процедур адміністрування податків.
9. Організація кампанії декларування доходів громадян.
10. Оснащення робочих місць працівників податкової інспекції, які безпосередньо здійснюють обслуговування платників податків, сучасною комп’ютерною технікою. Застосування автоматизованої системи обробки інформації, наданої платниками, значною мірою сприяє вдосконаленню роботи податкових органів, у тому числі шляхом зменшення кількості перевірок.
11. Забезпечення швидкодіючими друкуючими пристроями для виготовлення свідоцтв, довідок, патентів та інших документів, які надаються платникам податків.
12. Заміна та прокладання нових швидкісних ліній для підключення комп’ютерної техніки до локальної обчислювальної мережі.
13. Заміна та встановлення додаткового мережевого обладнання.

4. Очікувані результати

Виконання Програми дасть змогу:
– збільшити та забезпечити стабільні надходження до дохідної частини місцевого бюджету у затверджених обсягах за рахунок модернізації роботи інспекції;
– забезпечити системність процесу оподаткування;
– підвищити ефективність діяльності Долинської ОДПІ шляхом широкого використання ресурсів;
– покращити рівень обслуговування громадян в Долинській ОДПІ;
– прискорити процес обслуговування платників податків;
– покращити оперативний контроль за сплатою податків;
– ефективніше запобігати порушенням законодавства в сфері оподаткування;
– застосовувати сучасні інформаційні технології з метою підвищення рівня інформаційної культури та загального освітнього рівня населення;
– прискорити впровадження подання звітності в електронному вигляді;
– застосувати сучасні засоби комунікації, які дадуть змогу спілкуватися з учасниками бюджетного процесу у реальному часі та сприятимуть організації оперативнішої і чіткої роботи податкової інспекції;
– підвищити оперативність та якість відповідей на звернення громадян.

Якісне обслуговування платників податків є одним з основних пріоритетів діяльності сучасної податкової служби, який визначає принципово новий — партнерський рівень відносин з суб’єктами господарювання, перехід від фіскальних до сервісних методів роботи. Центр обслуговування платників податків забезпечує більш зручні умови для платників податків під час відвідування податкової інспекції. Це дозволить в одному місці зосередити всі необхідні платникам послуги: реєстрація, видача дозвільних документів, надання листів та відповідей на звернення громадян, видача довідок при отриманні або зміні номеру картки фізичної особи.

5. Заходи по виконанню Програми

Назва заходу

Роки

Обсяги фінансування з міського бюджету

(тис. грн.)

Облаштування центру з обслуговування платників податків в Долинській ОДПІ, в т.ч.:
– придбання комп’ютерної техніки;
– придбання комп’ютерної техніки

2012

2013

15,00

15,00

Документ опубліковано 26 вересня 2012
Чинний
Детальніше