Знято з контролю від 10.01.2013. № 966-27/2013
РІШЕННЯ
Від 18.01.2012. № 514-15/2012
м. Долина
Про програму підтримки діяльності
об’єднань співвласників багатоквартирних
будинків (ОСББ) у м. Долина на 2012 рік
З метою ефективного управління та обслуговування житлового фонду у місті Долина, сприяння запровадження ринкових відносин в житлово-комунальній сфері і покращення якості надання житлово-комунальних послуг та керуючись Законом України «Про Загальнодержавну програму реформування і розвитку житлово-комунального господарства на 2009-2014 роки» та Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», міська рада
В И Р І Ш И Л А:
1. Затвердити Програму підтримки діяльності об’єднань співвласників багатоквартирних будинків (ОСББ) у м. Долина на 2012 рік (додається).
2. Громадській організації “Центр підтримки та розвитку реформ” забезпечити виконання заходів Програми.
3. Фінансовому відділу міської ради виходячи з можливостей доходної частини міського бюджету профінансувати виконання заходів Програми.
4. Інформацію про хід виконання даної Програми заслухати на сесії міської ради в ІV кварталі 2012 року.
5. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію міської ради з питань планування, бюджету, майна та власності.
Міський голова Володимир Гаразд
Затверджено:
рішенням міської ради
від 18.01.2012. № 514-15/2012
ПРОГРАМА
підтримки діяльності об’єднань співвласників багатоквартирних будинків (ОСББ) у м. Долина на 2012 рік
І. Загальні положення
Протягом 2008-2011рр. у м. Долина проводились різноманітні заходи щодо підтримки створення і діяльності об’єднань співвласників багатоквартирних будинків (ОСББ). Однак, незважаючи на це, проблема стану житлово-комунального господарства міста є досить актуальною. Впродовж кількох останніх років Долинська міська рада активно стимулювала процес створення і розвитку об’єднань співвласників. Внаслідок чого відсоток ОСББ суттєво зріс, проте на рівні всього житлового фонду міста все ж таки залишається досить низький.
У 2010-2011 роках основні зусилля були направлені на підвищення кваліфікаційного рівня керівників об’єднань, проведення капітальних ремонтів та на створення сталої платформи для ефективного господарювання ОСББ. Станом на кінець 2011 року у місті створено 27 об’єднань співвласників. Опрацювавши низку інформації, провівши кілька соціологічних досліджень було проведено аналіз стану процесу реформування ЖКГ у місті Долині. Було виявлено факт, що без стимулюючого фактору, інформаційно-роз’яснювальної підтримки та юридичної допомоги на початковій стадії діяльності ОСББ, населення міста не готове об’єднуватись у товариство співвласників. Мешканці міста потребують не тільки матеріальної підтримки з боку місцевої влади у вигляді капітальних покращень, а й психологічної та консультаційної допомоги.
Беручи до уваги загальнодержавну програму реформування і розвитку житлово-комунального господарства на 2009-2014 роки, пріоритети обласного управління ЖКГ в напрямку збільшення загальної кількості ОСББ, необхідно продовжити роботу щодо підтримки розвитку мережі ОСББ у місті Долині.
Підтримка розвитку ОСББ сприятиме формуванню ефективного власника житла, покращить процес управління у житловому фонді, створить конкурентне середовище на ринку житлово-комунальних послуг та покращить якість їх надання.
ІІ. Мета Програми
Основною метою Програми є підвищення ефективності управління житловим фондом, покращення якості надання житлово-комунальних послуг через інформування і залучення мешканців до утворення об’єднань співвласників (ОСББ) та формування сприятливих умов для їх діяльності.
Програма спрямована на подолання стереотипу мешканця-споживача багатоповерхового будинку, який не відчуває себе власником житла та не може вплинути на обсяг і якість отриманих комунальних послуг, оплачених з його кишені.
ІІІ. Основні завдання Програми
- 1. Створення сприятливих умов для активного формування і розвитку об’єднань співвласників багатоквартирних будинків.
- 2. Підвищення позитивного іміджу ОСББ та досягнення максимальної поінформованості населення міста про форму обслуговування багатоквартирних будинків – ОСББ.
- 3. Стимулювання створення нових та підтримка діяльності існуючих ОСББ.
- 4. Підвищення кваліфікаційного рівня посадових осіб міської ради, працівників комунальних підприємств міста, ініціативних груп та керівників об’єднань співвласників багатоквартирних будинків з питань реформування і розвитку житлово-комунального господарства.
- 5. Створення та розповсюдження інформаційних матеріалів (буклетів, посібників, радіо-реклами, інформації у друкованих ЗМІ, плакатів, банерів тощо) щодо створення і діяльності ОСББ та реформування ЖКГ. Обмін досвідом і вивчення кращих практик міст України, які досягли успіхів у цьому напрямку.
ІV. Основні заходи Програми
Для досягнення запланованої мети Програми необхідно виконати ряд наступних заходів.
1. Організація, діяльність та підтримка роботи центру допомоги ОСББ на основі підтримки діяльності громадської організації «Центр підтримки та розвитку реформ».
Даний етап включає організацію, координацію та проведення роботи по допомозі ОСББ. Передбачається:
– надання інформаційної допомоги громадянам, які бажають створити ОСББ та самостійно вести фінансово-господарську діяльність свого будинку;
– юридичне консультування громадян, ініціативних груп та ОСББ (допомога в розробці Статутів, рішень зборів чи правління об’єднань та ін.);
– надання правової допомоги існуючим ОСББ в судах;
– допомагати та сприяти у формуванні тарифу на утримання будинків і прибудинкових територій (проводити роз’яснювальні збори і засідання правління, допомагати в розрахунку тощо);
– інша, не заборонена законом, діяльність, спрямована на зростання кількості ОСББ у місті та покращення діяльності існуючих.
2. Проведення інформаційно-просвітницької кампанії з інформування громадськості про ОСББ та діяльність Програми.
На даному етапі планується підготовка та організація висвітлення результатів Програми і позитивної роботи ОСББ для залучення максимальної кількості громадян в процес реформування житлово-комунального господарства міста. Планується проведення таких заходів:
- розміщення агітаційних та інформаційно-виховних публікацій в друкованих ЗМІ, інформації у мережі Інтернет та на місцевому радіо;
- розробка і трансляція рекламно-тематичних роликів про ОСББ на місцевому радіо;
- проведення дворових зустрічей із жителями багатоквартирних будинків;
3. Проведення навчань та ознайомчих візитів. Планується організувати та провести навчальний семінар або оглядовий візит для керівників створених і діючих об’єднань співвласників.
З метою підготовки спеціалістів для ОСББ, підвищення знань та вмінь керівників об’єднань планується організувати та провести навчальний семінар з питань управління та ведення фінансово-господарської діяльності. Працівники Центру мають суттєвий досвід у такій діяльності, адже уже протягом кількох років залучають усі можливі ресурси, а також фахівців з інших регіонів України та організовують семінари з метою підготовки спеціалістів для ОСББ з питань управління та ведення фінансово-господарської діяльності, розробляють та тиражують методичні матеріали та інформаційні бюлетені, які спрямовані на допомогу керівнику ОСББ.
4. Відшкодування витрат на створення ОСББ, внаслідок державної реєстрації. Для створення об’єднання співвласників необхідно провести певні юридичні процедури, що вимагають коштів: завірення підписів у нотаріуса, резервування назв, отримання дозволів і довідок, розробка дизайну та виготовлення печаток і штампів, відкриття рахунків тощо. Реєстрація одного ОСББ складає орієнтовно 1 000,00 грн. На початковій стадії створення ОСББ у ініціативних груп та активних громад не має спільних коштів для цих процедур. Крім того, перші витрати суттєво впливають на думку населення і створюють психологічний бар’єр щодо створення ОСББ. З цією метою необхідно компенсувати витрати на офіційну реєстрацію ОСББ. У 2012 році планується створити не менше 5 (п’яти) ОСББ.
5. Сприяти в закріпленні або у наданні в користування (за зверненням ОСББ) земельні ділянки – прибудинкові території.
Виконавці: ГО “Центр підтримки та розвитку реформ” та відділ земельних ресурсів Долинської міської ради.
На даному етапі планується закріпити за ОСББ прибудинкову територію для її подальшого обслуговування.
6. Надавати пріоритет ОСББ в першочерговості проведення капітальних ремонтів житлових будинків.
Виконавці: Долинська міська рада.
Для інтенсивної динаміки створення ОСББ необхідно чітко притримуватись кроків, які цьому сприяють. Одним із таких кроків є капітальний ремонт будинків. З цією метою у 2012 році пропонується надавати пріоритет капітальних ремонтів будинкам, де створено ОСББ.
7. Сприяння передачі багатоквартирних житлових комплексів в належне самостійне управління (на баланс) ОСББ. На даному етапі планується вивчити середньостатистичну ціну даного питання. Провести аналіз наявної технічної документації, а у випадку її наявності передати бажаючі будинки в самостійне управління (на баланс) ОСББ.
8. Розробити алгоритм надання юридичної допомоги об’єднанням співвласників в рамках часткового співфінансування ОСББ та муніципалітету. Даний захід передбачає створення механізму (тобто плавний, безболісний перехід), за допомогою якого витрати на утримання юриста частково будуть покривати ОСББ. Планується зробити до кінця року.
9. У разі необхідності розробляти відповідні положення, приймати рішення, що полегшують господарювання в ОСББ.
Виконавці: Долинська міська рада, ГО «Центр підтримки та розвитку реформ».
V. Фінансування заходів Програми
Джерелами фінансування Програми є субвенція державного, обласного та районного бюджетів, міський бюджет, кошти міжнародної технічної допомоги та інші джерела, які не заборонені законодавством.
Виконавцем Програми є громадська організація «Центр підтримки та розвитку реформ».
Для реалізації даних заходів необхідно забезпечити виконавця матеріальною базою – офісом, канцтоварами, оргтехнікою з доступом до мережі Інтернет та відповідним фахівцем – юрист-консультант.
Виконавець забезпечує інформаційно-роз’яснювальну роботу, виконує обробку й аналіз інформації про ОСББ, здійснює моніторинг преси для вивчення думки міської громади щодо реалізації даного проекту, залучає фахівців з інших регіонів України та організовуює семінари з метою підготовки спеціалістів для ОСББ з питань управління та ведення фінансово-господарської діяльності, розробляє та тиражує методичні матеріали та інформаційні бюлетені, які спрямовані на допомогу керівнику ОСББ, проводить висвітлення та інші заходи, передбачені Програмою.
Для виконання заходів Програми та досягнення позитивних результатів необхідне фінансування у загальній сумі 46 168,20 грн. Детальна інформація наведена у Таблиці.
Таблиця
Фінансування заходів Програми
№ з/п |
Стаття витрат |
Виконавці |
Сума коштів за рік (грн.) |
1 |
2 |
3 |
4 |
1. |
Організація, діяльність та підтримка роботи центру допомоги ОСББ |
ГО «Центр підтримки та розвитку реформ» |
41 168,20 |
– |
Оплата праці юрист-консультанта (оклад 2250,00 грн. ) в т.ч.: |
– заробітна плата 27 000,00
– нарахування на заробітну плату 10 168,20
– індексація – 400,00
37 568,20
–
Канцтовари (80 грн./міс. х 12 міс.)
960,00
–
Заправка оргтехніки (60 грн./міс. х 12 міс.)
720,00
1
2
3
4
–
Оплата послуг зв’язку та Інтернету (60,00 грн./міс. х 12 міс.)
720,00
–
Оренда обладнання та приміщення (100,00 грн./міс. х 12 міс.)
1 200,00
2.
Проведення інформаційно-просвітницької кампанії з інформування громадськості про ОСББ та діяльність Програми
0,0
–
Розміщення агітаційних та інформаційно-виховних публікацій в друкованих ЗМІ, інформації у мережі Інтернет та на місцевому радіо.
0,0
–
Розробка і трансляція рекламно-тематичних роликів про ОСББ на місцевому радіо.
0,0
–
Проведення дворових зустрічей із жителями багатоквартирних будинків.
0,0
4
Відшкодування витрат на створення ОСББ
(1 000,00 грн./ОСББ х 5 ОСББ)
5 000,00
ВСЬОГО
46 168,20
Фінансування заходів здійснювати на підставі наданих підтверджуючих документів про виконання робіт/послуг.
Фінансування інших заходів в межах підпрограми здійснюватиметься на підставі окремих поданих і погоджених кошторисів.
VІ. Очікувані результати Програми
Результатом Програми буде:
- Робота своєрідного Центру допомоги і консультування громадян, ініціативних груп по створенню об’єднань співвласників та існуючих ОСББ.
- Щоденна інформаційно-консультаційна юридична підтримка і допомога існуючих ОСББ у їхній діяльності.
- Зростання поінформованості громадян міста про переваги об’єднань співвласників житла, створених для утримання своїх помешкань.
- Проведення одного навчального семінару з питань управління та ведення фінансово-господарської діяльності в ОСББ або оглядового візиту з метою підготовки керівників для ОСББ, що дозволить покращити фаховий рівень надання комунальних послуг мешканцям багатоповерхових будинків та оптимізувати витрати на утримання будинків.
- Збільшення кількості ОСББ на 5 об’єднань, що дозволить органам влади у подальшому зменшити навантаження на бюджет міста з утримання житлово-комунального господарства, оптимізувати його роботу, надати поштовх у розвитку керуючим компаніям у житлово-комунальному секторі. Як наслідок покращаться умови розвитку ринку надання послуг у цій сфері. Фахове господарювання об’єднань співвласників квартир призведе до економії енергоресурсів, своєчасного ремонту багатоповерхових будинків, утримання їх в належному стані та покращення благоустрою прилеглої території.
- Закріплено за ОСББ прибудинкові території, що дозволить об’єднанням ефективно господарювати, підвищить їхній імідж та зменшить видатки міста на утримання і обслуговування дворових територій.
- Створені сприятливі умови для передачі багатоквартирних житлових комплексів в управління (на баланс) ОСББ.