РІШЕННЯ
Від 15.02.2016. № 127-5/2016
м. Долина
Про програму розвитку електронного
урядування м. Долина на 2016 рік
Заслухавши інформацію про програму розвитку електронного урядування м. Долина на 2016 рік та керуючись ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», міська рада
В И Р І Ш И Л А:
1.Затвердити програму розвитку електронного урядування м. Долина на 2016 рік (додається).
2.Фінансовому відділу міської ради, виходячи з можливостей доходної частини міського бюджету на 2016 рік, профінансувати виконання заходів Програми.
3. Про виконання Програми заслухати у І кварталі 2017 року.
4. Контроль за виконанням даного рішення покласти на керуючу справами виконкому Світлану Сапетну.
Міський голова Володимир Гаразд
Затверджено:
рішенням міської ради
від 15.02.2016. № 127-5/2016
ПРОГРАМА
розвитку електронного урядування м. Долина на 2016 рік
1. Загальні положення.
Впродовж трьох років Долинська міська рада є членом Асоціації «Міста електронного урядування в Україні», що підтверджує її наміри та готовність до розвитку електронної демократії.
В грудні 2013 року було прийнято Концепцію електронного урядування в м. Долина, якою визначено політику міської ради в галузі розробки, ведення і використання інформаційних ресурсів, принципи побудови єдиного інформаційного простору і стратегію інформаційно-аналітичного забезпечення для вирішення потреб територіальної громади, а також передбачено впровадження принципів електронного урядування для забезпечення можливості кожного члена територіальної громади брати участь у формуванні та реалізації місцевої політики, прийнятті рішень органами влади.
З січня 2014 року при міському голові працює рада з питань розвитку електронного урядування.
За цей час міською радою було запроваджено ряд електронних сервісів та дано розвиток електронній демократії.
Зокрема вдосконалено офіційний сайт міської ради, де на високому рівні та систематично ведеться робота з інформаційного висвітлення діяльності міської ради, її виконавчого комітету та комунальних підприємств і установ, а також питань, що становлять інтерес для громади міста.
Четвертий рік успішно працює програма електронної реєстрації дітей до поступлення в ДНЗ. Понад три роки працює система електронного документообігу в міській раді. В минулому році до цієї системи було підключено КП «УКМ».
Працюють програми «Оренда комунального майна» та електронний каталог предметів, що є у фондах музею «Бойківщина».
З метою оперативного інформування заявників про розгляд їхнього звернення використовується SMS повідомлення.
На початку 2015 року місто Долина приєдналося до всеукраїнської веб-платформи «Відкрите місто», реалізованої Міжнародною благодійною організацією «Фонд Східна Європа» та стало 16 містом, яке підписало угоду з впровадження даного електронного сервісу. Даний інструмент співпраці влади і громади швидко завоював популярність серед мешканців міста. За допомогою «Відкритого міста» на сайті http://opencity.in.ua. громадяни можуть в любий зручний для них час повідомити про проблему на території міста, завантажити фото та вибрати категорію, до якої відноситься дана проблема. Система автоматично направляє повідомлення у службу, до відома якої належить дане питання та на контроль до відповідального працівника міської ради. Таким чином ряд проблем у місті можна вирішити в максимально короткі терміни або врахувати побажання мешканців при прийнятті відповідних рішень. Також на даній платформі є рубрика «корисна інформація», яка є вигідною як для громадян міста так і для туристів. Нещодавно меню даного сервісу доповнено рубрикою «корисні об’єкти», де є вичерпна інформація про всі дитячі та спортивні майданчики в місті, місця для парковки автомобілів та вільний WI-FI, а також додано інформацію про дільничних інспекторів поліції та їх контакти.
В рамках проекту «Підтримка електронного врядування в Україні», що реалізовується Академією е-урядування Естонії та Шведським агентством міжнародного розвитку (SIDA) Долина отримала новий електронний продукт – мобільний додаток «Долина для туристів». Він є особливо важливим в напрямку розвитку туристичної галузі. Для популяризації міста, комфортного відпочинку туристів мобільний додаток містить всю необхідну для туристів інформацію про місто та розроблений трьома мовами: українською, англійською та польською. Мобільний додаток можна завантажити безпосередньо із сайту міської ради або за допомогою Qr коду.
Наступним корисним для громади міста став такий інструмент як «візуалізація бюджету». Окрім того, що на сайті міської ради в меню «Бюджет» публікуються всі бюджетні рішення, програма «Візуалізація бюджету» дає можливість легко та доступно за допомогою інфографіки ознайомитися із всіма доходами та видатками бюджету.
В кінці минулого року встановлено відео апаратури у сесійній залі для прямої трансляції сесійних засідань в реальному часі. Придбано програмне забезпечення для роботи Контактного-центру та проводиться тестування спільної роботи з КП «Комунгосп», КП «УКМ», ВУВКГ та РЕМ.
Черговим кроком у сфері е-врядування стали електронні петиції. Долина скористалася напрацюваннями в рамках програми “Електронне урядування задля підзвітності влади та участі громади”, що фінансується Швейцарською Конфедерацією та виконується Фондом Східна Європа. Так, Долина перша в Івано-Франківській області приєдналося до єдиної системи місцевих петицій (http://e-dem.in.ua). На сьогодні до неї долучилося 14 міст України. Ця система є вже готовим технічним рішенням для виконання норм законодавства України щодо електронних петицій та відповідає його вимогам.
2. Доцільність розроблення Програми.
Доцільністю розроблення програми розвитку електронного урядування є:
– виконання завдань Концепції електронного урядування в м. Долина, затвердженої рішенням міської ради від 24.12.2013. № 1359-39/2013;
– недостатнє оснащення програмно-технічними засобами працівників міської ради та підпорядкованих підприємств і установ для впровадження електронного урядування, в тому числі електронного документообігу, недостатній рівень технічного стану інформаційно-комп’ютерних засобів;
– подальший розвиток існуючих електронних сервісів;
– запровадження електронних адміністративних послуг.
3. Мета Програми.
Метою програми є виконання ряду заходів, спрямованих на створення умов для досягнення європейських стандартів якості послуг, відкритості та прозорості діяльності міської ради, її виконавчих органів, комунальних підприємств та установ.
Впровадження електронного урядування передбачає створення якісно нових форм організації діяльності міської ради, її взаємодії з громадянами та суб’єктами господарювання через запровадження прозорості роботи міської ради, швидкості та ефективності у наданні послуг, використання інформаційно-комунікаційних технологій та створення можливостей для посилення впливу громадськості на прийняття рішень органами місцевої влади.
Основними завданнями Програми є:
– запровадження системи електронного документообігу в підпорядкованих підприємствах і установах;
-забезпечення населення можливістю отримання послуг в електронному форматі, за винятком тих, що потребують різного роду документів не створених міською радою;
– забезпечення надійної матеріально комунікаційно-комп’ютерної бази всіх складових е-урядування та вжиття заходів для безперебійного їх функціонування;
-поліпшення внутрішньої роботи працівників міської ради та підпорядкованих підприємств і установ через модернізацію технічного оснащення та створення умов для використання технологій для внутрішньої роботи (безперебійна робота мережі Інтернет на всіх робочих місцях, мережеві програмні комплекси тощо).
Пріоритетними напрямками розвитку електронного урядування є:
-адміністративний напрямок;
-житлово-комунальний напрямок;
– напрямок містобудування;
-туристичний напрямок.
4. Фінансування Програми.
Фінансування заходів Програми здійснюється за рахунок коштів міського бюджету виходячи з реальних фінансових можливостей.
Додатково можливе залучення у встановленому чинним законодавством України порядку інших коштів, у тому числі грантів тощо.
5. Очікувані результати виконання Програми.
Очікуваними результатами виконання Програми є:
– вдосконалення системи електронного документообігу в міській раді та впровадження її в підпорядкованих підприємствах і установах, що дозволить скоротити витрати часу на створення, обробку та виконання документів, а також скоротити матеріальні витрати;
– розширення спектру послуг через мережу Інтернет;
– якісне обслуговування громадян;
– надання доступу до інформації людям з особливими потребами;
– підвищення прозорості та відповідальності міської влади;
– впровадження інформаційно-комунікаційних технологій у процес надання послуг населенню;
– повноцінна робота Контактного-центру.
6. Заходи Програми.
№ з/п |
Заходи |
Виконавці |
Джерела фінансування, грн |
|
міський бюджет |
інші |
|||
1 |
– придбання оргтехніки (сканери, принтери тощо) | апарат міськради |
25000 |
– |
– впровадження системи електронного документообігу в КП «Комунгосп», музеї «Бойківщина» та ДНЗ | керівники, установ підприємств |
1000 |
– |
|
– SMS повідомлення про готовність послуги | апарат міськради |
1500 |
|
|
2 |
Забезпечення роботи Контактного-центру | апарат міськради |
10000 |
|
3 |
Розробка та впровадження системи ГІС та мобільного додатку | апарат міськради |
|
Кошти по програмі співпраці з SIDA |
4 |
Придбання програмного забезпечення для забезпечення роботи відділу земельних ресурсів | апарат міськради |
20000 |
|
5 |
Вдосконалення програми «Моя оселя» та створення нових електронних сервісів | апарат міськради |
10000 |
|
6 |
Розширення системи відео нагляду, створення WI-FI зон з безкоштовним доступом до Інтернету на території міста | апарат міськради, КП «Комунгосп» |
40000 |
|
7 |
Забезпечення роботи системи електронного документообігу | Апарат міськради |
5000 |
|
8 |
Забезпечення прямої трансляції сесій міської ради в режимі он-лайн | Апарат міськради |
2500 |
|
|
Всього по Програмі |
105000 |
|