Про програму розвитку туризму і діяльності Туристично-інформаційного центру «Бойківщина» на 2013 рік

Про програму розвитку туризму і діяльності Туристично-інформаційного центру «Бойківщина» на 2013 рік

РІШЕННЯ

Від 10.01.2013. № 956-27/2013
м. Долина

Про програму розвитку туризму і
діяльності Туристично-інформаційного
центру «Бойківщина» на 2013 рік

З метою стимулювання та координація туристичних процесів району, управління ними, популяризація існуючого та створення нового туристичного продукту для наповнення програми перебування туристів та забезпечення послідовного зростання темпів розвитку туризму в місті Долина та районі, керуючись ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», міська рада

В И Р І Ш И Л А:

1. Затвердити Програму розвитку туризму і діяльності Туристично-інформаційного центру «Бойківщина» на 2013 рік (додається).

2. Виконавцем Програми визначити Туристично-інформаційний центр «Бойківщина».

3. Фінансовому відділу міської ради, виходячи з можливостей доходної частини міського бюджету на 2013 рік, передбачити кошти на виконання заходів Програми.

4. Інформацію про хід виконання даної Програми заслухати на сесії міської ради в ІV кварталі 2013 року.

5. Контроль за виконанням даного рішення покласти на комісію міської ради з питань туризму.

Міський голова Володимир Гаразд


Затверджено:

рішенням міської ради

від 10.01.2013. № 956-27/2013

ПРОГРАМА

розвитку туризму і діяльності Туристично-інформаційного центру «Бойківщина» на 2013 рік

І. Вступ

1. Опис ситуації.

В розвитку туристичної індустрії кожного регіону важливу роль відіграє регіональна та місцева політика, байдужість і недосконалість якої призводить до зниження темпів розвитку регіону. Недалекоглядність в цьому питанні може привести до того, що регіони із значним туристичним потенціалом на фоні сусідів, які динамічно розвиваються, залишаються на незмінному рівні розвитку.


2. Туристична інфраструктура району.

Завдяки своєму розташуванню Долинський район має надзвичайно значний рекреаційно-туристичний потенціал, що надає області значні можливості для розвитку туризму. Цьому сприяють як і різноманітність природних факторів, так і наявність пам’яток історії та культури. Нажаль туристична інфраструктура Долинщини порівняно слабо розвинута. Основний процес розвитку інфраструктури спостерігається в місті Долині та в селах Вишкові, Мислівці. На сьогодні заклади розміщення Долинського району, а це переважно санаторії, бази відпочинку і готелі, можуть прийняти близько однієї тисячі людей. Для району з таким потужним природно-ресурсним потенціалом це вкрай мало. Послуги харчування туристам пропонують ресторани та кафе, що є структурними одиницями готелів, а також ряд самостійних закладів громадського харчування. Танцювальна та розважальна програма пропонується трьома нічними клубами.


3. Туристичні ресурси та атракції.

Вивчивши туристичну привабливість Долинського району, можна сказати що ця територія має хороші природні умови для розвитку туризму. Адже половина території району розміщена в гірській місцевості, достатньо заліснена, з мальовничими краєвидами, горами різної висоти і крутизною схилів, що дає змогу використовувати природні ресурси району цілорічно. Слід також зауважити, що туристично-рекреаційні ресурси Долинського району представлені ще й лікувальними мінеральними водами, лікувальним грязями, кліматичними і водними ресурсами. Місто та район має значний потенціал історичних, культурних та природних об’єктів, розважальних заходів, що можуть бути цікавими. Деякі з них використовуються за туристичним призначенням, інші залишаються невідомими туристу.

До таких що використовуються відносимо:

  • Карпатський трамвай – чотирьох годинна подорож в гори старовинною вузькоколійкою в супроводі екскурсовода. Відвідання джерела типу «Нафтуся» в с. Новий Мізунь;
  • Гошівський монастир – один з духовно-релігійних центрів Західної України, у монастирі знаходиться копія чудодійної ікони Пресвятої Богородиці;
  • Долинський краєзнавчий музей Тетяни і Омеляна Антоновичів «Бойківщина» – зібрання матеріалів і предметів з етнографії та культури Бойківщини;
  • Музей Івана Франка в с. Лолин з експозицією предметів, пов’язаних з історією кохання письменника із дочкою місцевого священнослужителя Ольгою Рожкевич;
  • Розважальні заходи: фестиваль «Мізунська Звигода», зустріч бджолярів в Карпатах, святкування Дня міста Долини, Свято бойківського меду, Свято карпатського літа.


Ті що частково використовуються, чи зовсім не використовуються за туристичним призначенням:

  • Римо-католицький костел Найсвятішої Панни Марії в старій частині міста Долини, де богослужіння проводиться на польській мові;
  • Старовинна Церква Успіня Пресвятої Богородиці в с. Пацикові, яка збудована в кінці XVI століття;
  • Клавішо-духовий музичний інструмент – орган часів II світової війни в дерев’яній православній церкві села Підліски;
  • Пішохідні маршрути, в тому числі на озеро Синевір, на гору Яворина;
  • Кам’яна стіна в урочищі Бовкути с Розточки;
  • Звіро-форелєве господарство у заплаві ріки Ільма;
  • Річки Свіча та Мізунка – для влаштування водних видів відпочинку та спорту.

Можна перелічувати ще багато, оскільки цей перелік не вичерпний, адже туристичних ресурсів на Долинщині є дуже багато. Проблема незначного їх використання зумовлено відсутністю системного планування туристичних можливостей території. Це й гальмує формування комплексного туристичного продукту. На вирішення даної проблеми негативно впливають наступні обставини:

  • Низький рівень інвентаризації туристичних можливостей міста Долини та району, статистики з питань туризму та стратегічного планування його розвитку. Щоб створити туристичний продукт потрібно чітко передбачити туристичні можливості міста та району. Для цього потрібно постійно проводити збір та поновлення інформації, фотографічних матеріалів, контактної бази, статистичних даних туризму, паспортизації закладів туристичної інфраструктури, а також знати усі туристичні ресурси та атракції.
  • Суттєва різниця у розвитку різних видів туризму. Інтенсивність розвитку окремих видів туризму в місті Долина різко відрізняється. Окремі стабільно розвиваються, інші слабо, або практично відсутні, що гальмує цілісний розвиток туризму. До таких, що потребують першочергової стимуляції розвитку відносимо: спортивний, діловий, екскурсійний, туризм вихідного дня, рекреаційний.
  • Слабке інформаційне забезпечення. Системне промоціювання та інформаційне забезпечення міста Долини та району, як туристичної території практично не відбувається. Це спостерігається як на стадії залучення туристів так і в період їх програми перебування: недостатня інформація для внутрішнього та незрозуміла для іноземного туриста на сайтах в мережі Інтернет, немає налагодженої роботи з туристичними операторами та агентствами, обмежена кількість друкованої (карт, путівників, брошур) та сувенірної продукції, нестача інформаційних табличок, вказівників.

Для вирішення вище перерахованих проблем пропонується дана Програма.

ІІ. Мета і завдання Програми

Мета Програми – стимулювання та координація туристичних процесів району, управління ними, популяризація існуючого та створення нового туристичного продукту для наповнення програми перебування туристів та забезпечення послідовного зростання темпів розвитку туризму в місті Долині та районі.


Завдання:
1. Планування.
1.1. Системне оновлення фотографій та контактів бази даних туристичної інформації міста та району. Таке наповнення стане фундаментом для створення нових привабливих туристичних маршрутів і формування конкурентоспроможного туристичного продукту міста.
1.2. Налагодження двосторонньої співпраці з туристичними агентствами Львова та включення туристичних атракцій Долинщини в їх тури.
1.3. Налагодження взаємовідносин з Всеукраїнською Молодіжною Хостел Асоціацією та досягнення домовленості про включення туристичних принад краю в їх тури.
1.4. Поновлення карт на сіті-лайті.
1.5. Співпраця в роботі Комісії з питань туризму Долинської міської ради.

2. Збільшення кількості туристичних маршрутів.
2.1. Робочий візит в Польське місто Нова Сажина. Технологія: вивчення питання доцільності розвитку водного туризму та перейняти досвід спуску на кияках по гірських ріках у місцевого клубу, а також подальша співпраці з ним.
2.2. Вивчення можливостей, облаштування, маркування та промоція нової туристичної атракції «Скелі Довбуша – 2» в урочищі Сушина. Технологія: робота по створенню нових розважальних заходів, що можуть примножувати число туристів. Розробка сценарію, що буде прив’язаний до легенди місцевості, а також його інсценування.
2.3. Розвиток велосипедного туризму. Технологія: розробка та опис нових екскурсійних маршрутів та здійснення їх апробації із залученням широкого кола учасників-велосипедистів Долинського клубу «Велоком» та подальша тісна співпраця з ним. Маркування маршрутів. Розробка карти-схеми з описаними маршрутами та рекламою для розповсюдження туристам та туристичним організаціям.

3. Подієвий туризм.
3.1. Організація туристичної програми для учасників науково-практичної конференції для пасічників «Зустрічі бджолярів в Карпатах», 12-14 квітня 2013 р.
3.2. Організація V фестивалю «Свято бойківського меду» в серпні 2013 року.
3.3. Організація спортивних змагань «На теренах Долинщини», що проходитиме кілька днів, в поєднанні пішого, водного та велосипедного туризму, із залученням представників скаутської організації України «Пласт» з усіх регіонів області.
3.4. Організація флешмоб «Проспект» в рамках проведення «Днів енергії» в місті Долина.
3.5. В рамках святкування «Дня молоді» організувати водні змагання в м. Долина на території міського ставу серед районів області (відпочинкова та розважальна програма на водному плесі).

4. Промоціювання.
4.1. Створення повідомлень на радіо та інших ЗМІ.
4.2. Наповнення сторінки «Туристична інформація» на офіційному сайті Долинської міської ради.
4.3. Участь у туристичних виставках та форумах.
4.4. Підготовка до друку промоційних матеріалів.

ІІІ. Календарний план впровадження заходів Програми

№ з/п

Захід

Період

виконання

1

2

3

1

Оновлення бази даних туристичних об’єктів та атракцій, паспортизація закладів туристичної інфраструктури, завершення бази даних туристичних можливостей району.

протягом року

2

Доповнення та постійне оновлення сторінки «Туристична інформація» на офіційному сайті Долинської міської ради.

протягом року

3

Реклама всіх туристичних заходів, що відбуваються в місті та районі у вигляді повідомлень на радіо, інформації в газетах, статей в Інтернеті.

протягом року

4

Робочий візит в Польщу для вивчення питання доцільності розвитку водного туризму та перейняти досвід.

I-ІІ квартал

5

Апробація та маркування 4 екскурсійних маршрутів для велосипедистів. Підготовка до друку карти-схеми з описаним маршрутом та рекламою. Інформування всіх можливих туроператорів та турагентів України про їх наявність.

квітень, травень, червень

1

2

3

6

Налагодження двосторонньої співпраці з туристичними агентствами Львова.

жовтень, листопад

7

Підготовка та проведення велосипедного свята в м. Долина «Велопробіг», відкриття створених велосипедних маршрутів.

червень – вересень

8

Організація туристичної програми для учасників науково-практичної конференції пасічників «Зустрічі бджолярів в Карпатах», 12-14 квітня 2013 р. Анонсування заходу та інформаційне висвітлення в ЗМІ, в тому числі й туристичних.

січень – квітень

9

Оновлення постерів на сіті-лайті.

I квартал

10

Проведення флешмоб «Проспект» в рамках «Днів енергії» в місті Долина.

травень

11

Організація святкування «Дня молоді» із водними змаганнями на території міського ставу (відпочинкова та розважальна програма на водному плесі).

червень

12

Організація спортивних змагань «На теренах Долинщини», що проходитиме кілька днів, із залученням представників скаутської організації України «Пласт».

червень, липень

13

Організація V традиційного фестивалю «Свято бойківського меду».

липень, серпень

14

Створення тематичних передач на радіо, статей в газеті, повідомлень в мережі Інтернет.

протягом року

15

Участь в туристичних виставках та форумах.

протягом року

16

Налагодження взаємовідносин з Всеукраїнською Молодіжною Хостел Асоціацією та досягнення домовленості про включення туристичних принад краю в їх тури.

вересень, жовтень

17

Вивчення можливостей, облаштування, маркування та промоція нової туристичної атракції «Скелі Довбуша — 2» в урочищі Сушина.

протягом року

ІV. Результати виконання Програми

з/п

Результати

Показники

1

2

3

1. Проведені заходи
1.1. Туристично-розважальних 7
1.2. Експедиційних виїздів по збору інформації 9
1.3. Робочих нарад 10
2. Підготовлено до друку
2.1. Промоційна продукція «Свята бойківського меду»

1

2

3

2.2. Промоційна продукція для науково-практичної конференції для пасічників «Зустрічі бджолярів в Карпатах»
2.3. Інформаційна листівка «На теренах Долинщини»
2.4. Промоційна продукція для організації флешмоб «Проспект»
2.5. Промоційна продукція до «Дня молоді»
2.6. Карта-схема велосипедних маршрутів
2.7. Друк карт на сіті-лайт
2.8. Друк програми перебування туристів в сільській місцевості
3. Публікації, передачі
3.1. Тематичні статті в газеті «Добра справа» 12 шт.
3.2. Тематичні повідомлення на радіо «Хвиля Гір» 30 шт. * 3 хв. = 90 хв.
3.3. Інтернет-сторінка «Туристична інформація» на сайті Долинської міської ради 1
3.4. Тематичні повідомлення в мережі Інтернет 12 шт.
4. Розроблено маршрути
4.1. Екскурсії 2
4.2. Велосипедних маршрутів 4
5. Збільшено кількість туристів на % 10,00%


Виконання Програми дасть змогу створити якісний туристичний продукт здатний задовольнити туристів, отримати фінансову винагороду за обслуговування туристичних груп, забезпечити комплексний розвиток різних видів туризму, зміцнити імідж і підвищити рейтинг міста та району на регіональному і всеукраїнському рівні.

V. Бюджет

№ з/п

Статті витрат

Ставка,

0,75

Кількість

Загальна вартість, грн.

1

Оплата праці

1.1.

Заробітна плата в тому числі гірські 1885,00 12 міс. 22620,00

1.2.

Нарахування на заробітну плату 36,77% 693,11 12 міс. 8318,00

1.3.

Оплата за послуги банку: 46,8 12 міс. 562,00

Всього : 31500,00


Ресурси необхідні для виконання програми:
Для реалізації запланованих заходів необхідно:
Людський ресурс в кількості – 1 особа.
Фінанси в сумі: 31500,00 грн.

Документ опубліковано 10 січня 2013
Втратило чинність
Детальніше