РІШЕННЯ
Від 17.02.2014. № 1436-42/2014
м. Долина
Про програму розвитку туризму і
діяльності Туристично-інформаційного
центру «Бойківщина» на 2014 рік
З метою стимулювання та координації туристичних процесів району, управління ними, популяризації існуючого та створення нового туристичного продукту для наповнення програми перебування туристів та забезпечення послідовного зростання темпів розвитку туризму в місті Долина та районі, керуючись ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», міська рада
В И Р І Ш И Л А:
1. Затвердити Програму розвитку туризму і діяльності Туристично-інформаційного центру «Бойківщина» на 2014 рік (додається).
2. Виконавцем Програми визначити Туристично-інформаційний центр «Бойківщина».
3. Фінансовому відділу міської ради, виходячи з можливостей доходної частини міського бюджету на 2014 рік, передбачити кошти на виконання заходів Програми.
4. Інформацію про хід виконання даної Програми заслухати на сесії міської ради в ІV кварталі 2014 року.
5. Контроль за виконанням даного рішення покласти на комісію міської ради з питань туризму.
Секретар міської ради Віктор Гошилик
Затверджено:
рішенням міської ради
від 17.02,2014. №1436-15/2014
ПРОГРАМА
розвитку туризму і діяльності Туристично-інформаційного центру «Бойківщина» на 2014 рік
І. Вступ
Опис ситуації та туристична інфраструктура в районі.
Туристична галузь є стратегічним напрямком розвитку, важливим чинником динамічного збільшення надходжень до бюджету, істотного позитивного впливу на стан справ у багатьох галузях економіки району (транспорт, торгівля, зв’язок, будівництво, сільське господарство тощо). Туризм сприяє підвищенню зайнятості населення, розвитку ринкових відносин, міжнародному співробітництву. Об’єктивно район має всі передумови для інтенсивного розвитку внутрішнього та міжнародного (в’їзного) туризму.
Долинщина має потенціал для розвитку туристичної галузі, а саме: зручне економіко-географічне розташування, наявність пам’яток історії, архітектури та культури, м’який континентальний клімат, значні рекреаційні ресурси. Деякі з них використовуються за туристичним призначенням, та більшість залишаються невідомими туристу.
Не зважаючи на вигідне географічне розташування та унікальну історико-культурну спадщину, Долина не є повноцінним учасником на державній туристичній арені. Найбільш стримуючим фактором, що негативно впливає на збільшення потоку туристів у місто та район, є недостатній розвиток туристичної інфраструктури, включно з питанням реконструкції та будівництва закладів розміщення туристів, ремонту автошляхів, облаштування місць короткочасного відпочинку туристів, недостатня кількість сучасних закладів комплексного обслуговування туристів: готелів, кемпінгів, тощо.
Виконання Програми дасть змогу утримувати позитивний імідж Долинщини, сприяти створенню конкурентоспроможних туристичних продуктів на основі високоякісної, унікальної та різноманітної пропозиції завдяки багатству природної та історико-культурної спадщини. Завдяки збільшенню кількості туристів – відвідувачів свят, фестивалів та інших заходів – активізується діяльність закладів рекреаційно-відпочинкового характеру, що у свою чергу збільшить надходження до місцевого бюджету. Продумана рекламна кампанія та організаційна схема заходів на базі підприємницьких пропозицій стимулюватиме попит на регіональний туризм.
Розвиток туризму базуватиметься на раціональному використанні територіального поєднання природних умов, ресурсів та історичних, архітектурних пам’яток краю. Провадження туристичної індустрії в районі здійснюватиметься на засадах ефективної співпраці влади, бізнесу та громадськості в напрямку формування оригінальних туристичних продуктів, розробки та впровадження туристичних проектів із відповідним фінансовим забезпеченням.
Виходячи з наявності загальновизнаних можливостей для розвитку туризму, зумовлених унікальними природними, історико-культурними, етнографічними особливостями, в районі є чимало різних видів туризму, які мають потребу в координації та фінансовій підтримці для свого розвитку. До таких можна віднести: пішохідний, водний, велосипедний, оздоровчий, сільський, зелений, культурно-пізнавальний, екскурсійний туризм.
ІІ. Мета і завдання Програми
Програма розроблена відповідно до чинного законодавства України і враховує основні вимоги закону України «Про туризм».
Актуальність розробки Програми зумовлена необхідністю прийняття дієвих заходів з прискорення економічного та соціального розвитку району за рахунок зручного географічного положення та ефективного використання туристичних ресурсів.
Мета Програми – удосконалення туристичної галузі району, оптимізація використання туристичних ресурсів, створення конкурентоспроможного туристичного продукту на національному та міжнародному туристичних ринках, здатного максимально задовольнити туристичні потреби мешканців району та його гостей, створення сприятливих умов для залучення інвестицій, забезпечення умов для повноцінного функціонування суб’єктів туристичної діяльності, ефективного використання природного, історико-культурного та туристсько-рекреаційного потенціалу, підвищення якості та асортименту туристичних послуг.
Основними завданнями Програми є:
• формування і просування туристичного іміджу району на внутрішньому та міжнародному ринках;
• промоція регіональних туристичних пропозицій на українському та закордонному туристичних ринках;
• створення сприятливих умов для залучення інвестицій;
• збільшення частки туризму в основних показниках економічного та соціального розвитку;
• сприяння створенню оптимального середовища розвитку туризму в районі;
• інвентаризація ресурсів, привабливих для використання у сфері туризму;
• створення конкурентоспроможного регіонального туристичного продукту;
• підвищення якості та асортименту туристичних послуг;
• забезпечення безпечних умов проведення спортивних заходів;
• проведення культурно-туристичних заходів, з метою забезпечення потреби населення у сфері культури, спорту, оздоровлення, активного відпочинку;
• розробка нових і розвитку наявних конкурентоспроможних туристичних пропозицій;
• розширення мережі туристично-екскурсійних маршрутів;
• розширення міжнародної співпраці у туристичній галузі.
Для розв’язання існуючих проблем необхідно:
ü розвивати співпрацю з підприємцями, які працюють у сфері туризму, надаючи туристам промо-інформацію щодо пропонованих послуг та товарів;
ü ініціювати формування туристичного простору високої привабливості шляхом розроблення та впровадження конкурентоспроможного регіонального туристичного продукту на основі вже наявних туристичних та рекреаційних ресурсів;
ü сприяти формуванню позитивного туристичного іміджу району, розвитку міжнародного співробітництва у сфері туризму;
ü покращити якість автомобільних доріг, що ведуть до основних туристичних маршрутів, сервісною та інформаційною структурою;
ü сприяти створенню умов для залучення інвестиційних потоків у розвиток туристичної галузі району;
ü впроваджувати нові туристичні маршрути і тематичні екскурсійні програми;
ü сприяти організації туристично-оздоровчої та екскурсійної роботи;
ü сприяти розвитку пішохідного, водного, велосипедного, оздоровчого, сільського, зеленого, культурно-пізнавального, екскурсійного туризму;
ü розробити та впровадити комплекс заходів щодо безпеки туристів під час виникнення надзвичайних ситуацій, небезпечних для життя, та при проведенні масових заходів;
ü регулярно виготовляти якісну рекламну продукцію та поширювати її на туристичному ринку;
ü сприяти формуванню взаємодії державних органів управління, суб’єктів малого та середнього підприємництва для забезпечення узгодженого розвитку, як окремих видів туризму, так і єдиного туристично-рекреаційного комплексу.
ІІІ. Календарний план впровадження заходів Програми
Пріоритетні завдання |
Заходи |
Термін виконання |
1 |
2 |
3 |
Розроблення бази даних |
||
Поповнення бази даних ТІЦу «Бойківщина» |
Інвентаризація, паспортизація туристичних ресурсів міста, формування та ведення відповідного реєстру, створення бази даних об’єктів туристичної інфраструктури міста. |
І квартал 2014 року |
|
Проведення опитування задля встановлення найбільш затребуваних рекреаційних заходів. |
І квартал 2014 року |
Розвиток існуючих та впровадження нових видів туристичної діяльності |
||
1 |
2 |
3 |
Пішохідний туризм |
Пішохідні екскурсії та походи до таких місць, як: Криївка Роберта, Карпатська кам’яна стіна, Озеро Росохан, Урочище Шандра, Гора Яйко-Ілемське. |
Червень – жовтень 2014 року |
Велосипедний туризм | Проведення велопробігів. Маркування нових велошляхів. |
Травень – серпень 2014 року |
Водний туризм
|
Каякінг. Проведення інструктажу з техніки безпеки спуску гірськими річками. Контролювання безпечного проведення заходів. |
Червень – вересень 2014 року |
Подієво-організаційний аспект |
||
Участь у проведенні фестивалів та подій | Бойківський фестиваль (промоція культури та творчості, побуту та ремесел бойківського населення). Фестиваль сатиричного фото. |
Серпень 2014 Жовтень 2014 |
Організація дозвілля |
||
Спільний перегляд фільмів на великому екрані. Тематичні вечори, вечірки. |
Травень – жовтень 2014 року |
|
Спортивно-розвиваюча діяльність |
||
Спортивні змагання | Проведення турніру з міні-футболу між командами школярів району під егідою Долинської міської ради. | |
Співпраця з організацією «Пласт» | Літній табір (орієнтування на місцевості, «школа виживання»). |
|
Рекламно-інформаційна діяльність. |
||
Інформаційна підтримка розвитку туризму |
Популяризація туризму через офіційний Інтернет сайт міста Долина в розділі «Туристична інформація» та створення сайту ТІЦу «Бойківщина». |
2014 рік |
|
Виготовлення відео ролику «Долинщина». |
|
|
Створення тематичних повідомлень на радіо, статей з популяризації внутрішнього туризму, історико-культурної спадщини, природно – рекреаційного потенціалу району у ЗМІ. |
2014 рік |
|
Створення інформаційних щитів та буклетів шляхом співфінансування: залучення коштів місцевого бюджету та підприємців. |
І-ІІ квартал 2014 року |
1 |
2 |
3 |
Менеджмент туристичної галузі |
||
Аналіз наявних туристичних ресурсів | Створення електронного та друкованого каталогу найпривабливіших туристично-рекреаційних зон Долинського району задля популяризації місцевого туризму. | І-ІІ квартал 2014 року |
Посилення партнерських зв’язків |
||
Налагодження контактів з вело клубами та клубами «каякаків» |
Організація та проведення обмінних візитів в республіку Польща. Переймання досвіду у зарубіжних колег задля створення каяк-клубу Долинщини та тісна співпраця між польським каяк-клубом м. Нова Сажина у реалізації спусків гірськими річками. |
ІІ-ІІІ квартал 2014 року |
ІV. Результати виконання Програми
Реалізація напрямів та виконання поставлених завдань розвитку сфери туризму, визначених Програмою, надасть можливість забезпечити: зростання потоків туристів; збільшення обсягу туристичних послуг; зростання авторитету Долинщини як туристичного регіону; активізацію туристичної діяльності, взаємозв’язок інфраструктури туризму з іншими сферами соціально-економічного та культурного розвитку району; створення умов для впровадження ефективної інформаційної політики з підтримки регіонального туристичного продукту на внутрішньому та міжнародному туристичних ринках; розвиток народних ремесел, культурної спадщини, розширення виробництва сувенірної продукції, що в свою чергу дасть можливість отримати додаткові фінансові ресурси в місцевий бюджет; посилення рівня безпеки туристів; підвищення рівня привабливості та пристосованості до потреб туризму об’єктів історико-культурної спадщини.
Програма заходів дозволить розвинути існуючу туристичну інфраструктуру. Збільшить частку в’їзного туризму, що вплине на розвиток таких видів економічної діяльності як транспорт, ресторани, роздрібна торгівля, харчова промисловість, будівництво, страхування, фінансове посередництво, діяльність у сфері відпочинку і розваг, культури, спорту тощо, пожвавить місцеву економіку, створить додаткові постійні та сезонні робочі місця, стимулюватиме розвиток культурної спадщини, що в свою чергу дасть можливість отримати додаткові фінансові ресурси в місцевий бюджет.
V. Бюджет Програми
№ з/п |
Статті витрат |
Ставка, грн |
Кіль-кість |
Загальна вартість, грн |
1 |
Оплата праці |
|
|
|
1.1. |
Заробітна плата в тому числі гірські | 2500,00 |
12 міс. |
30 000,00 |
1.2. |
Нарахування на заробітну плату 36,76% | 919,00 |
12 міс. |
11028,00 |
1.3. |
Оплата за послуги банку: | 81,00 |
12 міс. |
972,00 |
|
Всього : |
|
42 000,00 | |
2. |
Співфінансування туристичного проекту з міського бюджету (придбання обладнання (інформаційні щити, стенди, рекламоносії тощо) |
1 |
30 000,00 | |
|
Всього: |
|
72 000,00 |
Ресурси необхідні для виконання програми:
Для реалізації запланованих заходів необхідно:
Людський ресурс в кількості – 1 особа.
Фінанси в сумі: 42 000,00 грн.