РІШЕННЯ
Від 09.09.2021 № 152
м. Долина
Про результати проведення ревізії
Долинської міської ради за період
з 01.01.2018 по 31.12.2020 року
Розглянувши інформацію, щодо проведення ревізії бюджету, фінансово-господарської діяльності Долинської міської ради за період з 01.01.2018 по 31.12.2020 року, керуючись Законом України “Про місцеве самоврядування в Україні”, виконавчий комітет міської ради
В И Р І Ш И В:
- Інформацію начальника відділу бухгалтерського обліку та звітності Долинської міської ради Козій М.С. про результати проведеної ревізії бюджету, фінансово-господарської діяльності Долинської міської ради за період з 01.01.2018 по 31.12.2020 року взяти до уваги (додається).
Міський голова Іван Дирів
Додаток
до рішення виконавчого комітету
Долинської міської ради
від 09.09.2021 № 152
ІНФОРМАЦІЯ
щодо проведення ревізії бюджету, фінансово-господарської діяльності
Долинської міської ради
за період з 01.01.2018 по 31.12.2020 року.
Управлінням Західного Офісу Державної Аудиторської Служби в Івано-Франківській області, відповідно до акту ревізії ВСТАНОВЛЕНО:
- Дотримання законодавства при формуванні доходів міського бюджету: планування, внесення змін, виконання (загальний фонд, спеціальний фонд та міжбюджетні трансферти).
Ревізію дотримання законодавства при формуванні доходів міського бюджету: планування, внесення змін, виконання (загальний фонд, спеціальний фонд та міжбюджетні трансферти) проведено вибірковим способом за 2018, 2019, 2020 роки.
Міський бюджет Долинської міської ради (об’єднаної територіальної громади) на 2018-2020 роки складено, виходячи із загальних принципів формування місцевих бюджетів України, визначених Бюджетним кодексом України від 08.07.2010 №2456-VI (із змінами) (надалі – Бюджетний кодекс України), Законами України про Державний бюджет України на відповідні роки, нормативно-правовими актами, що визначають порядок здійснення розрахунків та формування пріоритетів бюджетної політики на відповідний рік.
Формування бюджету здійснювалось на підставі прогнозних показників плану економічного і соціального розвитку міста на відповідні роки, аналізу видатків по розпорядниках, прийнятих рішень міською радою в частині фінансування затверджених програм та враховуючи інші положення, визначені статтями 75-77 Бюджетного кодексу України.
Протягом ревізованого періоду вносились зміни до річного розпису доходів бюджету на основі протоколів засідань комісії з питань бюджету міської ради та довідок про зміни помісячного розпису доходів у відповідності до вимог ст.78 Бюджетного кодексу України. Порушень з даного питання не встановлено.
В структурі видатків бюджету не передбачено витрати, фінансування яких повинно здійснюватися з інших бюджетів. Розподіл видатків бюджету здійснено за кодами програмної класифікації видатків відповідно до вимог статті 22 Бюджетного кодексу України.
Міський бюджет Долинської міської ради (об’єднаної територіальної громади) на 2018 – 2020 роки є бездотаційним.
Міські бюджети Долинської міської ради на 2018-2020 роки прийнято своєчасно у відповідності до вимог ст. 77 Бюджетного Кодексу України.
Доходи, що зараховувалися до міського бюджету Долинської міської ради (об’єднаної територіальної громади), відповідають вимогам статтей 69, 69-1, 71 Бюджетного кодексу України.
Розподіл вільних залишків бюджетних коштів на початок року, а також розподіл понадпланових надходжень до загального та спеціального фондів бюджету здійснювались на підставі рішень сесій Долинської міської ради.
Ревізією виконання бюджету в розрізі джерел надходження встановлено, що одним із основних джерел доходів загального фонду бюджету є орендна плата за землю з юридичних та фізичних осіб.
Згідно представлених договорів оренди земельних ділянок, в 2018 році діяло 338 укладених договорів оренди земельних ділянок з юридичними особами та фізичними особами, в 2019 році – 400 договорів з юридичними особами та фізичними особами, в 2020 році – 465 договорів з юридичними особами та з фізичними особам.
Форма договору в основному відповідає типовій формі договору оренди землі, затвердженої постановою Кабінетом Міністрів України від 03.03.2004 № 220 (із змінами), відповідно до статті 14 Закону України «Про оренду землі» від 06.10.1998 № 161-XIV (із змінами та доповненнями).
Перевіркою дотримання вимог чинного законодавства при укладенні договорів оренди земельних ділянок, пролонгації, правильності проведення розрахунків розміру орендної плати за землю визначеної в договорах порушень не встановлено.
Ревізією повноти сплати коштів до міського бюджету за оренду земельних ділянок несільськогосподарського призначення встановлено, що внаслідок несвоєчасної сплати у 2018-2020 роках 52 орендарями фізичними особами-підприємцями орендної плати за землю, термін сплати якої настав згідно умов договорів, міським бюджетом втрачено доходи в сумі 409999,92 грн. Під час ревізії забезпечено надходження до міського бюджету орендної плати за землю на суму 32181,74 гривень.
Перевіркою повноти надходження до міського бюджету доходів за оренду нежитлових приміщень (код доходів бюджету 22080400 «Надходження від орендної плати за користування цілісним майновим комплексом та іншим майном, що перебуває в комунальній власності») встановлено, що за ревізований період до міського бюджету надійшло коштів від орендної плати за комунальне майно в сумі 1 537 033,04 грн (за 2018 рік – 325 100,0 грн, за 2019 рік – 691 508,90 грн та за 2020 рік – 520 424,14 гривень).
Звіркою надання пільг по орендній платі встановлено, що відповідно до Положення з надання пільг по орендній платі орендарям комунального майна територіальної громади м. Долина, затвердженого рішенням Долинської міської ради від 08.05.2009 № 1316-34/2009 надання пільг по орендній платі здійснюється за рішенням міської ради.
На порушення умов укладених договорів, статті 286 Господарського кодексу України від 16.01.2003 № 436-IV (із змінами), статтей 19, 22 діючого на той час Закону України «Про оренду державного та комунального майна» від 10.04.1992 № 2269-XII (із змінами), статті 17 Закону України «Про оренду державного та комунального майна» від 03.10.2019 № 157-ІX (із змінами), міським бюджетом недоотримано надходжень від орендної плати за користування об’єктами комунальної власності в загальній сумі 312 361,81 грн, зокрема за 2018 рік – 39 476,48 грн, за 2019 рік – 65 223,63 грн. та за 2020 рік – 207661,70 гривень.
В час ревізії забезпечено надходження до міського бюджету заборгованості по орендній платі за користування об’єктами комунальної власності в загальній сумі 218 554,75 грн.
Ревізією виконання бюджету в розрізі джерел надходження встановлено, що одним із джерел доходів спеціального фонду бюджету є надходження коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту (далі – кошти пайової участі).
За ревізований період до спеціального фонду міського бюджету по коду доходів 24170000 «Надходження коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту» надійшло коштів пайової участі в сумі 4 534 352,81 грн (за 2018 рік – 1 693 777,12 грн, за 2019 рік – 1 142 444,99 грн та за 2020 рік – 1 698 130,70 гривень).
Ревізією своєчасності укладання договорів про пайову участь, правильності застосування розміру ставок та повноти сплати коштів до бюджету за укладеними договорами порушень не встановлено.
За результатами опрацювання Реєстру дозвільних документів через офіційний веб-сайт Державної архітектурно-будівельної інспекції України (http://www.dabi.gov.ua/) розбіжностей щодо замовників будівництва, яким видано дозвільні документи про готовність об’єктів до експлуатації з укладеними Долинською міською радою договорами про пайову участь не встановлено.
- Стан виконання функцій головного розпорядника бюджетних коштів.
Долинська міська рада є розпорядником бюджетних коштів вищого рівня. У відповідності до пункту 18 частини 1 статті 2, частини 2 статті 22 та статті 78 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 №2456-VI (із змінами) (надалі – Бюджетний кодекс України) згідно із затвердженим бюджетним розписом, кошторисом та паспортами бюджетних програм одержує бюджетні асигнування, бере бюджетні зобов’язання та здійснює видатки.
Висновок: під час ревізії Долинської міської ради з питань стану виконання функцій головного розпорядника бюджетних коштів порушень не встановлено.
2.1. Формування мережі розпорядників та одержувачів бюджетних коштів.
Ревізію формування мережі розпорядників та одержувачів бюджетних коштів проведено суцільним методом.
Висновок: під час ревізії Долинської міської ради з питань формування мережі розпорядників та одержувачів бюджетних коштів порушень не встановлено.
2.2.Складання бюджетних запитів, обґрунтованість включених до них показників.
Ревізією своєчасності складання розпорядниками бюджетних запитів, дотримання вимог законодавства щодо змісту бюджетного запиту, зокрема: відповідність бюджетного запиту встановленій типовій формі та показникам проекту зведеного кошторису встановлено, що бюджетні запити головними розпорядниками бюджетних коштів складено відповідно до Інструкції з підготовки бюджетних запитів, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2012 №687 (із змінами) та наказу Міністерства фінансів України «Про затвердження типових форм бюджетних запитів для формування місцевих бюджетів» від 17.07.2015 №648 (із змінами), порушень з даного питання ревізією не встановлено.
Показники бюджетних запитів, у тому числі щодо потреби в бюджетних призначеннях загального фонду бюджету та обсягу надходжень і видатків за спеціальним фондом бюджету обґрунтовані відповідними розрахунками.
Висновок: під час ревізії Долинської міської ради з питань складання бюджетних запитів, обґрунтованість включених до них показників порушень не встановлено.
2.3. Розгляд та затвердження проектів кошторисів розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня та планів використання бюджетних коштів одержувачів, обґрунтованість затверджених у них показників. Дотримання порядку внесення змін до кошторисів.
Розгляд та затвердження кошторисів, планів асигнувань загального фонду бюджету, планів спеціального фонду розпорядників коштів нижчого рівня, планів використання бюджетних коштів одержувачів Долинською міською радою здійснюється у терміни визначені Порядком складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2002 № 228 (із змінами).
Показники проектів кошторисів розпорядників коштів нижчого рівня та планів використання бюджетних коштів обґрунтовані розрахунками, видатки бюджету розподілені відповідно до економічної класифікації видатків з дотриманням діючих ставок (посадових окладів), норм, цін, лімітів, а також інших показників відповідно до законодавства.
Ревізією наявності та обґрунтованості розрахунків потреби в асигнуваннях одержувачів бюджетних коштів порушень не встановлено. Потреба в бюджетних асигнуваннях підтверджена відповідними розрахунками.
Внесення змін до кошторисів проводиться головним розпорядником коштів на підставі довідок, порушень ревізією не встановлено.
Висновок: під час ревізії Долинської міської ради з питань розгляду та затвердження проектів кошторисів розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня та планів використання бюджетних коштів одержувачів, обґрунтованість затверджених у них показників, дотримання порядку внесення змін до кошторисів порушень не встановлено.
2.4.Складання паспортів бюджетних програм, обґрунтованість затверджених у них показників та стан їх виконання (у разі застосування програмно-цільового методу у бюджетному процесі). Складання звітів про виконання паспортів бюджетних програм.
Ревізією обґрунтованості результативних показників паспортів бюджетних програм встановлено, що показники підтверджені відповідними розрахунками.
Реалізація паспортів бюджетних програм здійснювалась установами, які відповідно до законодавства мали на це підстави.
Звіти про виконання паспортів бюджетних програм складено у визначені законодавством терміни, порушень з відповідного питання ревізією не встановлено.
Висновок: під час ревізії Долинської міської ради з питань складання паспортів бюджетних програм, обґрунтованість затверджених у них показників та стан їх виконання, складання звітів про виконання паспортів бюджетних програм порушень не встановлено.
- Використання і збереження державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів..
Ревізією дотримання порядку затвердження кошторисів доходів і видатків міської ради за кодами програмної класифікації видатків порушень не встановлено. Суми затверджені в кошторисах бюджетних асигнувань відповідають доведеним лімітними довідками.
Ревізією відповідності затвердження в кошторисах сум асигнувань загального фонду бюджету на здійснення видатків за відповідними кодами економічної класифікації, проведення касових видатків затвердженим обсягам асигнувань, відповідності обсягів взятих зобов’язань розміру бюджетних асигнувань, затверджених кошторисом (планом використання бюджетних коштів) порушень не встановлено.
Ревізією відповідності використаних бюджетних коштів їх цільовому призначенню за загальним фондом та правильності і цільового використання коштів спеціального фонду порушень не встановлено.
Ревізією наявності та обґрунтованості розрахунків обсягу надходжень та видатків по спеціальному фонду кошторису за кожним джерелом доходів та напрямком використання цих коштів порушень не встановлено.
Ревізією відповідності сум затверджених в кошторисах бюджетних асигнувань доведеними лімітними довідками порушень не встановлено.
Ревізією дотримання визначених законодавством граничних обсягів витрат на комунальні послуги порушень не встановлено.
- Штатна дисципліна. Видатки на оплату праці працівників та нарахування на заробітну плату.
4.1. Апарат міської ради
Ревізію дотримання порядку складання та затвердження штатних розписів проведено вибірковим способом за 2018-2020 роки.
Відповідно до пункту 5 частини 1 статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997 №280/97-ВР (із змінами) на пленарних засіданнях міської ради за пропозицією міського голови вирішуються питання затвердження структури виконавчих органів ради, загальної чисельності апарату ради та її виконавчих органів.
У періоді, який підлягав ревізії, штатна чисельність апарату ради та її виконавчих органів змінювалася та відповідно становила: на 01.01.2018 – 56,5 штатних одиниць, на 01.01.2019 – 64,5 штатних одиниць, на 01.01.2020 – 99 штатних одиниць та на 31.12.2020 – 169,75 штатних одиниць.
Порушень при складанні та затвердженні штатних розписів на 2018-2020 роки ревізією не встановлено.
Ревізією з питань наявності фактів утримання понадштатних чи понаднормативних посад працівників, порушень не виявлено.
Долинською міською радою забезпечено виплату заробітної плати в розмірі згідно чинного законодавства та з дотриманням вимог щодо встановленого розміру мінімальної заробітної плати.
Ревізією дотримання вимог законодавства при нарахуванні та виплаті премій працівникам апарату міської ради за квітень-травень 2018 року, липень-серпень 2019 року та листопад 2020 року, порушень не встановлено. Премії виплачуються в межах преміального фонду та за рахунок економії фонду заробітної плати відповідно до розпоряджень міського голови Долинської міської ради.
Ревізією дотримання законодавства при нарахуванні та виплаті матеріальних допомог на оздоровлення та для вирішення соціально-побутових питань встановлено, що на порушення пункту 4 Порядку обчислення середньої заробітної плати, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.02.1995 №100 (із змінами) (далі – Порядок №100), в розрахунках матеріальних допомог на оздоровлення та для вирішення соціально-побутових питань завищено розмір середньоденного заробітку, що призвело в 6-ти випадках до переплат вищезазначених допомог працівникам апарату міської ради за 2018-2019 роки на загальну суму 7 023,33 грн, та, як наслідок, зайво проведено нарахувань на заробітну плату та перерахування єдиного соціального внеску на суму 1 545,13 гривень.
В ході ревізії переплату допомог на оздоровлення та для вирішення соціально-побутових питань відшкодовано в сумі 3 147,48 грн шляхом утримання із заробітної плати двох працівників по розрахункових листах за квітень 2021 року та в сумі 623,84 грн шляхом перерахування коштів до міського бюджету. Зайве перерахування єдиного соціального внеску в сумі 692,45 грн поновлено по розрахунках за квітень 2021 року по меморіальному ордері № 5 «Зведення розрахункових відомостей із заробітної плати та стипендій» та в сумі 137,25 грн перераховано до міського бюджету.
Крім того, посилаючись на абзац 4 статті 21 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» від 07.06.2001р. № 2493-Ш ревізією встановлено нібито порушення в частині переплати допомоги на оздоровлення, яка виплачувалась у розмірі середньомісячної заробітної плати, тоді як Законом передбачено гарантований розмір допомоги в межах посадового окладу.
З приводу наведеного порушення вважаємо за необхідне зазначити наступне:
Згідно зі статтею 13 Закону України «Про оплату праці»: – Оплата праці працівників установ і організацій, що фінансуються з бюджету, здійснюється на підставі актів Кабінету Міністрів України в межах бюджетних асигнувань.
Обсяги витрат на оплату праці працівників установ і організацій, що фінансуються з бюджету, затверджуються одночасно з бюджетом.
Кошти на виплату матеріальних допомог на оздоровлення передбачені та затверджені рішеннями міської ради «Про міський бюджет» на відповідний рік, та закладені у видатках загального фонду з оплати заробітної плати працівників органу місцевого самоврядування, відображені у штатному розписі.
Затверджуючи міський бюджет та передбачаючи кошти на оплату праці, інших гарантій, у тому числі виплати матеріальної допомоги на оздоровлення, орган місцевого самоврядування діяв у межах повноважень, передбачених ст..26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» у точній відповідності до вимог встановлених статтею 13 Закону України «Про оплату праці».
Відповідно до підпункту 3 пункту 2 постанови № 268 керівникам відповідних органів у межах затвердженого фонду оплати праці надано право надавати працівникам, зокрема, допомогу для оздоровлення при наданні щорічної відпустки у розмірі, що не перевищує середньомісячної заробітної плати працівника.
Окрім того, матеріальна допомога для оздоровлення у розмірі середньомісячної заробітної плати передбачена п. 3.10 Колективного договору зареєстрованого в установленому законом порядку.
Враховуючи зазначене, допомога для оздоровлення в ОМС має виплачуватись при наданні щорічної відпустки у розмірі не менше ніж посадовий оклад. Водночас розмір такої допомоги, за наявності коштів, не повинен перевищувати середньомісячної заробітної плати працівника (лист міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 02.10.2020року за № 3511-06/59835-07).
Як вже зазначалось вище, рішенням сесій Долинської міської ради за 2018-2020 роки, обсяги витрат на оплату праці працівників органу місцевого самоврядування передбачені та затверджені одночасно з бюджетом, зафіксовані у штатному розкладі установи, а такі кошти виплачені на підставі Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» в порядку визначеному постановою Кабінету Міністрів України від № 268. Наведеним спростовується висновок Управлінням Західного Офісу Державної Аудиторської Служби в Івано-Франківській області, про наявність суперечностей між підзаконним нормативно-правовим актом (постанови 268), та ст.21 Закону «Про службу в органах місцевого самоврядування», в частині визначення розміру та порядку виплати матеріальної допомоги на оздоровлення в Долинській міській раді за період 2018-2021роки, а також вимоги щодо застосування норми з вищою юридичною силою у зв’язку з узгодженістю наведених норм.
4.2. Установи освіти (заклади дошкільної освіти
В ході ревізії Долинської міської ради охоплено контролем заклад дошкільної освіти (ясла-садок) «Зірочка» Долинської міської ради, заклад дошкільної освіти (ясла-садок) «Теремок» Долинської міської, заклад дошкільної освіти (ясла-садок) «Сонечко» Долинської міської ради, заклад дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу «Росинка» Долинської міської ради, заклад дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу «Золота рибка» Долинської міської ради, Долинський навчально-виховний комплекс №2.
Ревізією дотримання порядку складання та затвердження штатних розписів на 2018-2019 роки, порушень не встановлено.
Ревізію правильності складання тарифікаційних списків, встановлення ставок заробітної плати педагогічним працівникам в залежності від присвоєння їм за наслідками атестацій кваліфікаційних категорій проведено вибірковим способом за 2019-2020 навчальний рік, порушень не встановлено
Ревізію дотримання законодавства при встановленні та нарахуванні посадових окладів і тарифних ставок проведено вибірковим способом за вересень-грудень 2019 року, порушень не встановлено. Долинською міською радою забезпечено виплату заробітної плати в розмірі згідно з чинним законодавством та з дотриманням вимог щодо встановленого розміру мінімальної заробітної плати.
На порушення пункту 5 Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.07.2003 №1078 (із змінами та доповненнями) невірно визначено базовий місяць, внаслідок чого зайво нараховано у період з вересня-грудня 2019 року індексацію заробітної плати педагогічним працівникам, що призвело до зайвого витрачення коштів міського бюджету в сумі 25 068,20 гривень. В ході ревізії переплату індексації та зайве перерахування єдиного соціального внеску відшкодовано повністю шляхом перерахування коштів до міського бюджету.
Ревізію дотримання законодавства при нарахуванні та сплаті єдиного соціального внеску проведено вибірковим способом за вересень 2019 року. Порушень з даного питання ревізією не встановлено.
- Видатки на капітальне будівництво, реконструкцію та ремонт.
Ревізію видатків на капітальне будівництво, реконструкцію та ремонт проведено вибірковим методом.
Перевіркою наявності, оформленої у встановленому порядку, інвесторської проектно-кошторисної документації по описаних нижче об’єктах порушень не встановлено.
На виконання ст. 31 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та пунктів 5, 10 Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.05.2011 № 560, Долинською міською радою проведено експертизу виготовлених робочих проектів.
Формування договірних цін на проведення капітального та поточного ремонтів проводилось згідно дефектних актів та кошторисної документації у відповідності до Правил визначення вартості будівництва, затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.07.2013 № 293 та введених в дію з 01.01.2014.
В ході ревізії охоплено контролем 4 підрядні організації, якими виконувались ремонтно-будівельні роботи для Долинської міської ради, за результатами чого встановлено наступне:
– «Капітальний ремонт адміністративного приміщення на вул. Промислова 5, в м. Долина Івано-Франківської області», виконавець ТОВ «Енергосервісна компанія «Адамсон»- станом на 06.05.2021 року не виконано роботи з монтажу світильників для люмінесцентних ламп, які встановлюються на штирях (кількість ламп 1 шт) в кількості 11 шт та монтаж 1-лампового бра для ламп розжарювання в кількості 5 шт. на загальну суму 8080,00 грн.
ТзОВ «Енергосервісна компанія «Адамсон», повернуло кошти до міського бюджету в сумі 8080,00 грн.;
-«Капітальний ремонт (утеплення частини фасаду та цоколя) приміщення комунальної власності по вул. Промислова, 5 в м. Долина Івано-Франківської області», виконавець ФОП Гуменяк П.М. – порушення підпункту 2 пункту а частини першої статті 31 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997 №280/97-ВР (із змінами) статей 327, 360 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 №435-IV та частини 2 статті 85 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 № 2456-VI, яке полягає в тому ,що за рахунок коштів міського бюджету (КПКВ МБ 0117370) покрито витрати сторонніх юридичних осіб без укладання договору та при відсутності дебіторської заборгованості в обліку, зокрема проведення видатків на виконання робіт з утеплення частини фасаду І поверху приміщення по вул. Промислова, 5 в м. Долина Івано-Франківської області» на загальну суму 335117,53 грн, яке є власністю «Долинанафтогаз» нафтогазовидобувне управління відкритого акціонерного товариства «Укрнафта»
З приводу наведеного зазначаємо, що видатки на проведення ремонтно-будівельних робіт з капітального і поточного ремонту будівлі та інженерних мереж адміністративно-виробничого приміщення по вул.Промислова,5 в м.Долина були передбачені на виконання заходів проекту «Співпраця задля підвищення конкурентноспроможност і в секторі агропромислового виробництва та диверсифікації структури місцевої економіки Долинського субрегіону», відповідно вони потрапляють під регулювання підпункту2 пункту 20 частини 1 ст. 91 Бюджетного Кодексу України та жодним чином не порушують та не стосуються вимог частини 2 статті 85 Бюджетного Кодексу України порушення якої зазначено у вимозі .
- Стан використання коштів, виділених на здійснення заходів і завдань державних цільових програм та/або місцевих програм.
Ревізію стану використання коштів, виділених на здійснення заходів і завдань державних цільових програм та/або місцевих програм проведено вибірковим способом за 2019, 2020 роки.
Ревізією дотримання вимог чинного законодавства щодо відбору виконавців та використання коштів, спрямованих на виконання місцевих цільових програм встановлено, що Долинською міською радою фінансування об’єктів за програмами здійснювалось на підставі рішень Долинської міської ради. Порушень не встановлено.
Однак, в акті ревізії відмічено, що Долинською міською радою на порушення статті 1 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» від 06.09.2005 №2807-IV (із змінами), пункту 4.1. Порядку проведення ремонту та утримання об’єктів благоустрою населених пунктів, затвердженого наказом Держжитлокомунгоспу України від 23.09.2003 №154 (із змінами), статті 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 №996-ХІV, пункту 2.7 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Мінфіну України від 24.05.1995 № 88 зайво використано та списано на видатки міського бюджету бюджетні кошти без отримання робіт (послуг) по благоустрою міста, внаслідок відсутності підтверджуючих документів про проведені КП «Комунгосп» видатки на виконання робіт (послуг) з благоустрою міста Долини в загальній сумі 56 141 646,12 грн., із яких: у 2018 році – 15 048 339,97 грн, у 2019 році – 18 209 984,39 грн та у 2020 році – 22 883 321,76 грн., які використано на оплату праці (із нарахуваннями) працівників Підприємства.
З приводу наведеного порушення вважаємо за необхідне зазначити наступне:
Пунктом 22 частини першої статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» (далі – Закон № 280) до компетенції сільських, селищних та міських рад належить затвердження програм соціально-економічного та культурного розвитку відповідних адміністративно-територіальних одиниць, цільових програм з інших питань місцевого самоврядування.
Статтею 15 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування можуть утворювати підприємства для утримання об’єктів благоустрою державної та комунальної власності. Основною метою створення комунальних підприємств є виробництва та надання якісних, безпечних, безперебійних послуг населенню в галузі комунального господарства та благоустрою міста.
Законодавство України надає можливість органам місцевого самоврядування обирати законні форми підтримки комунальних підприємств у вигляді фінансування місцевих програм розвитку ЖКГ та благоустрою населених пунктів за рахунок коштів місцевих бюджетів, фінансування поточних чи капітальних видатків, різного роду відшкодування, надання фінансової допомоги на безповоротній основі у формі трансфертних платежів, які не є придбанням товарів і послуг, що має місце в даному випадку. Обсяги такої підтримки визначаються рішенням про місцевий бюджет на відповідний рік.
На виконання вимоги Управління Західного Офісу Державної Аудиторської Служби в Івано-Франківській області про усунення порушень, виявлених ревізією, Долинською міською радою та її структурними підрозділами буде надаватися інформація, згідно чинного Законодавства та встановлених термінів.
Начальник відділу бухгалтерського обліку
та звітності Марія Козій