РІШЕННЯ
Від 16.03.2016. № 19
м. Долина
Про стан надходження платежів за користування
землею від фізичних та юридичних осіб в 2015 році
Розглянувши стан надходження платежів за користування землею від фізичних та юридичних осіб, відмітимо, що за користування землею комунальної власності міської ради справляється плата за землю у вигляді земельного податку та орендної плати.
Плата за землю в 2015 році становила 40 % від суми доходів загального фонду міського бюджету, а тому контроль за вчасністю і повного поступлення коштів за користування землею є одним з пріоритетів роботи відділу земельних ресурсів.
Так відповідно до ст. 288.1 Податкового кодексу України відділом земельних ресурсів щомісячно надається інформація в Долинську об’єднану податкову інспекцію щодо укладених договорів оренди земельних ділянок та угод до договорів. Також надано перелік орендарів, з якими укладено договори оренди земельних ділянок та угоди до договорів на поточний 2016 рік.
Проводяться періодичні звірки з Долинською ОДПІ про наявність землекористувачів, які допустили заборгованість по платі за землю.
За період з 01.01.2015 по 31.12.2015 року міською радою укладено 174 договори оренди земельних ділянок (у тому числі угоди до договорів).
Всього в оренду станом на 31.12.2015 року передано 377,03 га землі (площа земель Долинської міської ради становить 2048,88 га).
Загальна кількість діючих укладених угод складає 459, із них:
- 149 договорів оренди з юридичними особами;
- 310 договорів оренди з фізичними особами;
З метою контролю за виконанням умов договорів оренди земельних ділянок ведеться робота по введенні інформації в базу даних програми обліку та контролю ресурсних платежів “АКРП.net”. На даний час програмою охоплено договори оренди з 2002 року та постійно ведеться наповнення бази даних.
Даний продукт використовується з 2007 року, на даний час немає підтримки розробника та у зв’язку зі змінами вимог до договорів і звітності потребує оновлення, а тому передбачено кошти на розроблення програмного забезпечення.
Станом на 31.12.2015 року міський бюджет отримав 19166,6 тис. грн. плати за землю, в т.ч.:
– земельний податок з юридичних осіб – 702,1 тис. грн.;
– земельний податок з фізичних осіб – 26,1 тис. грн.;
– орендна плата з юридичних осіб – 17199,6 тис. грн.;
– орендна плата з фізичних осіб – 1238,8 тис. грн.
Для порівняння в 2014 році міський бюджет отримав 11763,7 тис. грн. плати за землю, в т.ч.:
– земельний податок з юридичних осіб – 464,6 тис. грн.;
– земельний податок з фізичних осіб – 18,1 тис. грн.;
– орендна плата з юридичних осіб – 10524,2 тис. грн.;
– орендна плата з фізичних осіб – 756,8 тис. грн.
В загальному в бюджет поступило на 213,7 тисячі більше минулого року.
Значне зростання плати за землю в основному пов’язано з вступом в дію з 2015 року нормативної грошової оцінки, технічну документацію на яку розроблено ДП “Івано-Франківський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою” і затверджено рішенням міської ради від 10.07.2014. № 1621-48/2014, що є вищою за попередню, застосуванням коефіцієнту індексації нормативної грошової оцінки земель, який станом на 1 січня 2015 року становив 1,249 та укладенням від 15.07.2015 року угод про поновлення договорів оренди земельних ділянок з орендною платою розрахованою відповідно до діючих відсотків від нової грошової оцінки земель з основним орендарем земель на території міста – НГВУ «Долинанафтогаз».
Успішно проведено 6 аукціонів з продажу права оренди земельних ділянок загальною площею 0,4844 га в розмірі орендної плати 51,1 тис. грн. за рік та 1 аукціон з продажу у власність земельної ділянки площею 0,0376 га за 46,2 тис. грн.
Виходячи із вищенаведеного та керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування», виконавчий комітет міської ради
В И Р І Ш И В:
1.Інформацію про стан надходження платежів за користування землею від фізичних та юридичних осіб прийняти до відома.
2.Відділу земельних ресурсів (А.Янішевський):
– забезпечити розроблення програмного забезпечення для контролю оренди землі та наповнення бази даних.
Міський голова Володимир Гаразд