РІШЕННЯ
Від 25.03.2020 №31
м. Долина
Про організацію та порядок
придбання в комунальну власність
об’єкта нежитлової нерухомості
З метою рамках реалізації проєкту «Співпраця задля підвищення конкурентоспроможності в секторі сільськогосподарського виробництва та диверсифікації структури місцевої економіки Долинського субрегіону», який реалізується робочою командою КП «Долина-Інвест» та Долинською міською радою за фінансової підтримки Європейського Союзу в межах Ініціативи “Мери за економічне зростання», керуючись Законом України “Про місцеве самоврядування в Україні», виконком міської ради
В И Р І Ш И В:
1.Затвердити Порядок придбання в комунальну власність Долинської об’єднаної територіальної громади об’єкта нежитлової нерухомості у рамках реалізації проєкту «Співпраця задля підвищення конкурентоспроможності в секторі сільськогосподарського виробництва та диверсифікації структури місцевої економіки Долинського субрегіону» (додаток 1).
2.Затвердити Перелік вимог щодо конкурсного пакету документів (додаток 2).
3.Затвердити Вимоги до об’єкту нерухомості з урахуванням вимог системи управління безпечності харчових продуктів (додаток 3).
4.Затвердити Методику оцінювання конкурсних пропозицій (додаток 4).
5.Рішення виконавчого комітету Долинської міської ради від 15.11.2019 №192 «Про порядок придбання в комунальну власність територіальної громади об’єкта нежитлової нерухомості в рамках реалізації проекту», вважати таким, що втратило чинність.
6.Контроль за виконанням даного рішення покласти на заступника міського голови Віктора Громиша.
Міський голова Володимир Гаразд
Додаток 1
до рішення виконкому
від 25.03.2020 № 31
ПОРЯДОК
придбання в комунальну власність Долинської об’єднаної територіальної
громади об’єкта нежитлової нерухомості
Загальні положення
1.Це Положення розроблено з метою реалізації проекту «Співпраця задля підвищення конкурентоспроможності та диверсифікації структури місцевої економіки Долинського субрегіону» відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Цивільного кодексу України, Бюджетного кодексу України і визначає порядок придбання в комунальну власність Долинської об’єднаної територіальної громади (далі – Долинської ОТГ) об’єктів, які перебувають у власності інших юридичних та фізичних осіб.
2.Об’єктами придбання є: нерухоме майно (будівлі, споруди, у тому числі приміщення, об’єкти незавершених будівництва, придатні для виробництва та переробки харчових продуктів).
3.Придбання об’єкта нерухомого майна, який розташований на земельній ділянці, здійснюється разом з земельною ділянкою, на якій він розташований, або відповідна земельна ділянка переходить в користування об’єднаної територіальної громади у іншій спосіб не заборонений законом.
Порядок придбання об’єктів у комунальну власність.
4.Для проведення заходів, пов’язаних з придбанням у комунальну власність об’єктів нерухомості, розпорядженням міського голови створюється робоча група з представників Долинської міської ради, КП «Долина-Інвест» та партнерів проєкту: кооперативів «Золоті дари Прикарпаття», СОК «Карпатський бджоляр», СОК «Оболоня».
Форма роботи робочої групи – засідання. Засідання вважається правомочним, якщо у його роботі беруть участь більше половини від загального складу робочої групи.
5.Керівнику робочої групи надаються повноваження на проведення переговорів з власником об’єкту нерухомого майна, який планується для придбання у комунальну власність Долинської ОТГ.
6.Робоча група розробляє Вимоги до об’єкту нерухомості з урахуванням вимог системи управління безпечності харчових продуктів (Закон України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів № 771/97 –ВР від 23.12.1997р., в редакції від 20.01.2018р.).
Вимоги до об’єкту нерухомості затверджується рішенням виконавчого комітету Долинської міської ради
7.Робоча група розробляє Методику оцінювання пропозицій, яка включає в себе роз’яснення, а також пропоновані форми ведення конкурсної документації.
Методика оцінювання пропозицій затверджується рішенням виконавчого комітету Долинської міської ради.
8.Робоча група розробляє Вимоги до конкурсного пакету.
Вимоги до конкурсного пакету затверджуються рішенням виконавчого комітету Долинської міської ради.
9.Робоча група розробляє текст інформаційного повідомлення, яке обов’язково містить Вимоги до об’єкту нерухомості з урахуванням вимог системи управління безпечності харчових продуктів; Вимоги до конкурсного пакету, а також терміни подачі та місце подачі конкурсних пропозицій.
10.Дане інформаційне повідомлення публікується в тижневику «Добра справа», на офіційній сторінці міської ради https://dolyna.if.ua та на сторінці проєкту http://dolyna.org.ua в мережі Фейсбук «Співпраця задля підвищення конкурентоспроможності в секторі сільськогосподарського виробництва та диверсифікації структури місцевої економіки Долинського субрегіону».
11.Робоча група на своєму засіданні визначає час, місце і Порядок відкриття конкурсних пакетів, про що інформують всіх зацікавлених сторін не пізніше ніж за тиждень до планованої події.
12.Після завершення терміну прийому пропозицій, у відповідності до Порядку відкриття конкурсних пакетів проводиться відкриття конкурсних пакетів та оцінювання у відповідності до Методики оцінювання конкурсних пропозицій.
13.Після завершення усіх етапів оцінювання робоча група приймає рішення про визначення переможця конкурс. Дане рішення оформляється протоколом, який підписується усіма членами робочої групи.
14.Про результати оцінювання конкурсних пропозицій робоча група у 3-и денний термін інформує заявників щодо результату розгляду проєктних заявок шляхом надсилання протоколу засідання.
Заявник, який набрав найбільшу кількість балів запрошується до участі в переговорній процедурі.
Рішення про укладання договору купівлі/продажу виноситься після проведення переговорних процедур між організаторами конкурсу та заявником.
15.Уповноважена особа КП «Долина-Інвест» укладає договір купівлі- продажу з власником (продавцем) об’єкта нерухомості та підписує акт приймання-передавання об’єкта нерухомості з подальшою реєстрацією права власності за Долинською ОТГ.
16.КП «Долина-Інвест» з метою реалізації заходів проєкту «Співпраця задля підвищення конкурентоспроможності та диверсифікації структури місцевої економіки Долинського субрегіону» отримує об’єкт на праві оперативного господарського віддання.
Додаток 2
до рішення виконкому
від 25.03.2020 № 31
Перелік вимог щодо конкурсного пакету документів
придбання в комунальну власність Долинської ОТГ
об’єкта нежитлової нерухомості
Умови конкурсу
1.Умови проведення конкурсу придбання в комунальну власність Долинської ОТГ об’єкта нежитлової нерухомості, визначають процедуру підготовки та проведення конкурсу.
2.Забезпечення проведення конкурсу покладається на КП «Долина-Інвест» Долинської міської ради.
3.Об’єктом конкурсу є нежитлове приміщення для розміщення в ньому виробничих та складських приміщень «Агро-Парку».
4.У конкурсі можуть брати участь юридичні та фізичні особи.
5.Повідомлення про проведення конкурсу публікується у засобах масової інформації, зокрема тижневику «Добра Справа», офіційному сайті Долинської міської ради, сайті проєкту «Співпраця задля підвищення конкурентоспроможності в секторі сільськогосподарського виробництва та диверсифікації структури місцевої економіки Долинського субрегіону» http//:dolyna.org.ua та містять наступну інформацію:
– умови проведення конкурсу;
– кінцевий строк прийняття документів для участі в конкурсі;
– місце та дата одержання бланків документів для участі в конкурсі;
– місце, дата та час початку проведення засідання конкурсного комітету;
– телефон для довідок (електронна адреса або адреса вебсайту) з питань проведення конкурсу.
6.Вимоги до конкурсної пропозиції:
– дотримання строку подання конкурсних пропозицій;
– оформлення конкурсної пропозиції відповідно до Порядку та оголошення про проведення конкурсу;
– складення конкурсної пропозиції державною мовою;
– дотримання вимог, визначених Порядком та зазначених в оголошенні про проведення конкурсу.
7.Перелік документів
– заява учасника конкурсу (додаток до даного Переліку);
– незалежна оцінка про вартість об’єкта нерухомості;
– технічна документація на об’єкт;
– втяг з державного реєстру речових прав на нерухоме майно щодо об’єктів, права яких підлягають державній реєстрації;
– документи, що посвідчують право власності або користування земельною ділянкою;
– проєктно-кошторисна документація (у разі придбання об’єкта незавершеного будівництва);
– акт обстеження щодо визначення його технічного стану, складеного спеціалістами Управління комунального майна Долинської міської ради;
– фото або відеоматеріали об’єктів нерухомого майна;
– дані про фізичні границі об’єкта (копії геодезичного плану або карти з позначенням і описом місця розташування об’єкта);
– схема інженерних мереж (за наявності);
– відомості про наявність обтяжень у об’єкта, включаючи обтяження заставою або борговими зобов’язаннями, наявністю орендарів, юридичних застережень, угод, контрактів, спеціальних податкових обкладень та інших обмежень з використання (якщо є).
8.До участі у конкурсі не допускаються юридичні та фізичні особи, які:
– невчасно подали документи;
– не мають повного пакету документів;
– надали недостовірну інформацію.
Подання документів для участі у конкурсі
9.Для участі у конкурсі конкурсант подає до робочої групи усі вище перераховані копії документів, які підписані конкурсантом. Протягом 30 календарних днів з дня публікації даного оголошення.
10.Документи подаються у закритому конверті з написом «Заява на участь у конкурсі з придбання в комунальну власність територіальної громади об’єкта нежитлової нерухомості».
11.Подані на конкурс документи реєструються секретарем робочої групи у «Журналі реєстрації вхідних документів на конкурс». Документи, подані після кінцевого строку не реєструються і повертаються конкурсанту.
12.Конверт (пакет), який містить документи для участі в конкурсі та надійшов до організатора у зазначений в оголошенні про проведення конкурсу строк від претендентів, подається на розгляд робочої групи.
Конверт (пакет) відкривається робочою групою наступного дня після закінчення строку їх прийняття.
13.За роз’ясненнями щодо оформлення документів на конкурс, умов конкурсу, а також одержання необхідної інформації про об’єкт конкурсу конкурсант має право звернутися до секретаря робочої групи, який надає їх в усній чи письмовій формі впродовж трьох днів.
14.Інформацію про будь-яку зміну умов конкурсу секретар робочої групи доводить до відома всіх конкурсантів не менш як за 10 днів до дати проведення конкурсу шляхом опублікування у тих же засобах масової інформації, в яких було розміщено оголошення про конкурс.
Розгляд конкурсних документів
15.Розкриття конвертів з конкурсними пропозиціями проходить на засіданні робочої групи протягом трьох днів з дня закінчення прийому конкурсних пропозицій.
Визначення переможця конкурсу
16.Переможцем конкурсу визначається об’єкт, який за оцінкою конкурсної комісії найбільше відповідає вимогам щодо будівлі.
17.Рішення про результати конкурсу приймаються робочою групою на закритому засіданні в день проведення конкурсу у присутності не менше ніж половини його складу.
18.Рішення про результати конкурсу оформлюється Протоколом робочої групи протягом 5-ти робочих днів з дня закінчення прийому конкурсних пропозицій. У разі рівного розподілу голосів, вирішальним є голос голови робочої групи.
19.Якщо у конкурсі взяв участь тільки один учасник, переможцем конкурсу може бути визнаний цей учасник.
Укладення договору
20.У строк не пізніше ніж 10 робочих днів з дня визначення переможця Організатор укладає з переможцем конкурсу договір- купівлі продажу.
21.Результати конкурсу можуть бути оскаржені у порядку, встановленому чинним законодавством.
Додаток до Переліку вимог
Заява
на участь у конкурсі «Придбання в комунальну власність територіальної громади об’єкта нежитлової нерухомості»
Конкурсант_______________________________________________________ (ПІП, або повна назва підприємства)
Юридична та поштова адреса об’єкта нерухомості __________________________________________________________________
Телефон, електронна адреса_____________________________________
__________________________________________________________________
Прошу допустити до участі у конкурсі з «Придбання в комунальну власність територіальної громади об’єкта нежитлової нерухомості», приймання документів на конкурс, їх аналізу та оцінки відповідності конкурсних пропозицій умовам конкурсу.
У зв’язку з участю в конкурсі підтверджую, що:
– з умовами проведення конкурсу ознайомлений;
– згоден брати участь у конкурсі відповідно до переліку вимог проведення конкурсу, визначених організатором;
– всі дані, викладені у поданих мною документах, відповідають дійсності;
– у разі перемоги згоден укласти договір купівлі/продажу.
МП „____”_________2020 р. ________ __________________
Додаток 3
до рішення виконкому
від 25.03.2020 № 31
Вимоги до об’єкту нерухомості з урахуванням вимог системи управління безпечності харчових продуктів
Об’єкт нерухомого майна, який може бути придбаний для реалізації проєкту «Співпраця задля підвищення конкурентоспроможності в секторі сільськогосподарського виробництва та диверсифікації структури місцевої економіки Долинського субрегіону» з метою розміщення в ньому виробничих та складських приміщень з переробки бджоло продукції та продукції ягідництва. Даний об’єкт повинен відповідати таким вимогам:
Вимоги до земельної ділянки, на якій розміщений об’єкт нерухомості та інженерної інфраструктури:
1.Місце розташування: Долинська ОТГ, бажано на територія м. Долина.
2.Цільове призначення земельної ділянки відповідає майбутньому функціональному призначенню будівлі.
3.Відсутність охоронних та санітарних зон.
4.Розміри земельної ділянки – не менше 0,3 га;
5.Земельна ділянка відгороджена, або з можливістю відгородження від сусідніх ділянок.
6.Наявність окремої під’їзної дороги.
7.Тверде дорожнє покриття навколо будівлі, а також біля під’їзної дороги;
8.Зручна логістика розташована по відношенню до головних автотранспортних доріг.
9.Наявність точки підключення водопостачання.
10.Наявність належної потужності джерела водопостачання (не менше 3 куб/добу).
11.Можливість підключення 2-х віток водовідведення: промислового та побутового.
12.Пропускна спроможність водовідведення повинна бути не менше 3 куб/зміну.
13.Наявність підключення до джерела електропостачання.
14.Потужність джерела електропостачання – не менше 50 кВТ
15.Наявність точки підключення до газопостачання.
Вимоги до будівлі з врахуванням вимог системи управління безпечності харчових продуктів:
1.Пропонований об’єкт – це окрема будівля загальною площею не менше 500 кв метрів.
2.Висота приміщень не менше 2,8 метра.
3.Розміщення об’єкту на монолітному бетонному фундаменті
4.Зовнішні стіни – цегляні, товщиною не менше 25 см.
5.Підлога – промислова бетонна.
6.Перекриття – бетонне
7. Наявність накриття метало профілем з елементами водовідведення
8.Наявність заповнених віконними блоками віконних отворів.
9.Віконні блоки – цілі та засклені.
10.Наявність заповнених дверних отворів непошкодженими дверними блоками.
11.Наявність у будівлі енергозберігаючих технологій: покриття утеплювачем (пінопласт, мінеральна вата, тощо) товщиною не менше 5 см.
12.Наявність в об’єкті приміщення, достатнього для розміщення цеху по переробці меду площею не менше 100 м2.
13.Наявність в об’єкті приміщення, достатнього для розміщення виробництва по переробці ягід площею не менше 100 м2.
14.Наявність в об’єкті приміщення, придатного для облаштування побутових кімнат площею не менше 30 кв.м.
Вимоги до фінансової частини пропозиції:
Загальна потреба в коштах на покупку об’єкту нерухомості визначеного переможцем конкурсного відбору разом з витратами на проведення ремонту цієї будівлі з метою підготовки її до виконання функціональних завдань (переробки продукції бджільництва та ягідництва) не більше 4 500 000 гривень. Тривалість виконання ремонтних робіт до 5 місяців (разом з виготовлення проєктно-кошторисної документації).
Додаток 4
до рішення виконкому
від 25.03.2020 № 31
Методика оцінювання конкурсних пропозицій
Методика оцінювання конкурсних пропозицій (далі – Методика) розроблена з метою забезпечення єдиного, прозорого та чіткого механізму оцінювання пропозицій поданих на конкурс закупівлі об’єкта нежитлової нерухомості, для потреб проекту «Співпраця задля підвищення конкурентоспроможності в секторі сільськогосподарського виробництва та диверсифікації структури місцевої економіки Долинського субрегіону», який реалізується робочою командою КП «Долина-Інвест» та Долинською міською радою за фінансової підтримки Європейського Союзу в межах Ініціативи “Мери за економічне зростання» відповідно до чинного законодавства України, та Порядку придбання в комунальну власність територіальної громади об’єкта нежитлової нерухомості.
У цій Методиці нижченаведені терміни вживаються в таких значеннях:
робоча група з оцінки конкурсних пропозицій – група представників зацікавлених сторін (міської ради, сільськогосподарських представників, проектної команди в кількості 10 осіб), які проводять оцінювання конкурсних пропозицій (створена у відповідності до Розпорядження міського голови від 18.11.2019 р.);
голова та секретар робочої групи – члени робочої групи, призначені розпорядженням міського голови, які забезпечують поточну діяльність робочої групи;
конкурсний пакет складається з конкурсної заявки, переліку всіх документів, передбачених Порядком та поданих у відповідності до оголошених вимог, у вказаному вигляді та в визначені терміни;
оцінювання пропозицій – це розгляд конкурсних пакетів членами робочої групи по оцінці пропозицій на предмет їх відповідності визначеним критеріям та оцінка у відповідності до розробленої шкали оцінювання;
форма оцінювання пропозицій – документи, в яких містяться бали і коментарі виставлені членами робочої групи з оцінки пропозицій згідно з критеріями оцінювання (додаток 1 ,додаток 2);
протокол оцінювання пропозиції – документ, в якому фіксується результати оцінювання та пропонується рішення щодо переможця конкурсу;
технічні критерії оцінювання – вимоги щодо характеристик конкурсного пакету, зазначені в Порядку проведення конкурсного відбору та Вимогах до об’єкта нерухомості (додаток 2 до Протоколу № 2 від 14.02.2020 р ).
1.Процедура оцінювання конкурсних пропозицій.
Конкурсний відбір пропозицій проводиться в три етапи.
Перший етап включає відбір пропозицій щодо відповідності технічним критеріям конкурсного відбору, які визначені у Порядку проведення конкурсного відбору проектів та Інструкціями для заявників, а саме:
– подані у формі, що передбачена умовами конкурсу;
– подані в обсязі, що передбачено умовами конкурсу;
– подані у строки, передбачені умовами конкурсу;
– складені українською мовою.
Зазначений етап розгляду проєктів проводиться членами робочої групи з оцінки пропозицій. Конкурсні пакети, які не містять хоча б одного документу з обов’язкового переліку, визначених Порядком проведення конкурсного відбору, або якщо в пакеті є інформація щодо наявності обтяження стосовно нерухомого майна, то такі пропозиції не допускаються до другого етапу конкурсу. Учасники, чиї заявки не допущені до наступних етапів розгляду повідомляються в письмовій формі в триденний термін з моменту визначення.
Другий етап конкурсу включає оцінювання поданих пропозицій на предмет вартості робіт по доведенню пропонованих будівель до потреб проекту.
Технічна документація на об’єкт передається представникам Управління житлово-комунального господарства Долинської міської ради для визначення кошторисної вартості, яка встановлюється та розраховується, виходячи з вартості розрахунків відповідно до чинного законодавства у сфері містобудування (ДСТУ Б Д.1.1-7:2013). Дані розрахунки необхідно здійснити для визначення вартості робіт потрібних для того, щоб дана будівля відповідала потребам проєкту з врахуванням системи управління безпечності харчових продуктів. Термін виконання даного етапу становить 10 календарних днів. Результатом даного етапу буде розроблений зведений кошторис поданий на розгляд робочої групи з оцінки пропозицій для проведення третього етапу оцінювання.
Третій етап конкурсу передбачає проведення оцінювання відповідності поданих пропозицій потребам проекту.
Кожен член робочої групи з оцінювання проводить індивідуальну оцінку об’єкта (додаток 1). Після завершення оцінювання кожним членом робочої групи, Головою робочої групи робиться зведена відомість результатів оцінювання (додаток 2). На підставі зведеної оціночної відомості складається Протокол оцінювання пропозицій, який завіряється підписами голови та секретаря робочої групи.
3.Правила та критерії оцінювання.
У відповідності до розроблених Вимог щодо об’єкта нерухомості (додаток 2 до Протоколу №2 від 14.02.2020 р ). Визначаються 3 основних критерії оцінки пропозиції:
– оцінка земельної ділянки та технічної інфраструктури;
– оцінка конструктивних елементів будівлі;
– фінансова оцінка вартості будівлі.
Кожен критерій в свою чергу, у відповідності до затверджених Вимог, поділяється на певну кількість підкритеріїв.
4.Оцінка земельної ділянки та технічної інфраструктури. Містить 15 підкритеріїв, кожен з яких оцінюється за 2 бальною системою:
1 бал – комерційна пропозиція не відповідає в повній мірі потребам проекту по даному критерію оцінювання (взагалі не стосується даного критерію або інформація відсутня);
2 бали – комерційна пропозиція будівлі відповідає потребам проєкту повною мірою з даного критерію оцінювання (слабкі сторони даного критерію видимі більше, ніж сильні);
Оцінювання за кожним підкритерієм здійснюється членами робочої групи з оцінки конкурсних пропозицій шляхом порівняння наступних документів конкурсного пакету (ситуативний план, фотофіксація земельної ділянки, схема технічної інфраструктури, схеми інженерних мереж) з вимогами проекту (додаток 2 до Протоколу №2 від 14 лютого 2020 р.)
Максимальна кількість балів які можна отримати при оцінці даного критерію може становити 30 балів.
5.Оцінка конструктивних елементів будівлі
Даний критерій містить 15 підкритеріїв, кожен з яких оцінюється за 2 бальною системою.
1 бал – комерційна пропозиція не відповідає в повній мірі потребам проєкту за даним критерієм оцінювання (взагалі не стосується даного критерію, або інформація відсутня);
2 бали – комерційна пропозиція будівлі відповідає потребам проєкту повною мірою за даним критерієм оцінювання (слабкі сторони даного критерію видимі більше, ніж сильні);
Оцінювання за кожним підкритерієм здійснюється членами робочої групи з оцінювання шляхом порівняння технічної документації на об’єкт поданої в конкурсному пакеті, розробленим вимогам до приміщення для розміщення виробництва з переробки продукції сільського господарства, проєктної оцінки технологічної частини цеху з переробки бджолиного меду та ягід.
6.Фінансова оцінка вартості будівлі
Даний критерій розраховується наступним чином, а саме:
сума потенційних витрат , яка складається з суми двох показників:
де №1 – вартість будівлі, визначена незалежною експертною оцінкою;
№2 – кошторисна вартість ремонту (приведення будівлі у відповідності до потреб проєкту), яка не перевищує, або рівна 4 500 000 гривень (сума кошторисних призначень проекту) – стартова кількість балів – 20;
За кожних 100 000 гривень економії від цієї суми нараховується додатковий бал
(наприклад 4 400 000 гривень – потреба в коштах – 21 бал, 4 300 00 грн. – 22 бали), заокруглення проводиться по математичних правилах.
Максимальна кількість балів по даному критерію може становити 40 балів.
Максимальна кількість балів по загальній оцінці може становити 100 балів.
Оцінювання комерційних пропозицій відбувається наступним чином. Кожен член робочої групи отримує доступ до необхідних документів конкурсного пакету та проводить оцінку шляхом виставлення балів по кожному підкритерію та заповненню індивідуальної оціночної відомості (додаток 2 до Методики оцінювання пропозицій). Кожен член робочої групи з оцінки пропозицій для об’єктивного та неупередженого оцінювання поданих пропозицій повинен надати свої коментарі та рекомендації щодо присуджених балів за кожним критерієм, підкритерієм. Правила надання коментарів та рекомендацій викладені у розділі 3 даної Методики.
На підставі заповнених індивідуальних оціночних відомостей отриманих від усіх учасників оцінювання секретар робочої групи заповнює зведену оціночну відомість, де визначає середню кількість балів з оцінки кожної комерційної пропозиції шляхом сумування загальної кількості балів та діленням їх на кількість членів робочої групи, які брали участь в оцінюванні (додаток 3 до Методики ). Зведену оціночну відомість підписує голова та секретар робочої групи.
На підставі зведеної оцінювальної відомості формується Протокол оцінювання із загальними коментарями щодо кожного критерію. Сформований Протокол оцінювання секретар ради роздруковує і він підписується усіма членами робочої групи. Даний Протокол є головною підставою для прийняття рішення щодо придбання будівлі.
7.Формулювання коментарів та рекомендацій
Коментарі та рекомендації щодо оцінювання поданої пропозиції, які надаються членами робочої групи, повинні бути аргументованими, чіткими та об’єктивними. Коментарі мають містити пояснення щодо присуджених балів відповідно до кожного з критеріїв та підкритеріїв оцінювання. Присуджуючи бали та надаючи свої коментарі, члени робочої групи повинні усвідомлювати, що дану інформацію буде взято за основу для прийняття рішення щодо укладання угоди про купівлю об’єкту.
Член робочої групи має сфокусувати свої коментарі на моментах, що позитивно чи негативно характеризують підкритерії.
Коментарі мають відповідати присудженим балам. Це означає, що вищий бал не може бути обґрунтований критичними чи негативними коментарями, а нижчий бал не може бути обґрунтований позитивними коментарями. У випадку невідповідності присуджених балів наданим коментарям, секретар має право повернути таку оцінювальну форму на доопрацювання члену робочої групи, який надав таку форму.
Коментарі мають бути надані в конструктивному стилі, та базуватися на фактах, інформації, що міститься в конкурсному пакеті, та інших аналітичних, правових документах.