РОЗПОРЯДЖЕННЯ
Від 23.10.2020 №297
Про затвердження Положення
про Долинську міську ланку
територіальної підсистеми єдиної
державної системи цивільного захисту
На виконання постанов Кабінету Міністрів України від 9 січня 2014 року № 11 «Про затвердження Положення про єдину державну систему цивільного захисту» та від 11 березня 2015 року № 101 «Про затвердження типових положень про функціональну і територіальну підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту»:
1.Затвердити Положення про Долинську міську ланку територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту (додається).
Додаток 1; Додаток 2; Додаток 3; Додаток 4
2.Структурним підрозділам міської ради, підприємствам, установам та організаціям, забезпечити реалізацію Положення, затвердженого цим розпорядженням.
3.Координацію роботи щодо виконання даного розпорядження покласти на відділ з питань надзвичайних ситуацій, цивільного захисту, мобілізаційної роботи та реінтеграції ветеранів міської ради (Л. Кіщук).
4.Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на заступника міського голови Віктора Громиша.
Міський голова Іван Дирів
ЗАТВЕРДЖЕНО
розпорядженням міського голови
№297 від 23.10.2021
ПОЛОЖЕННЯ
про Долинську міську ланку територіальної підсистеми
єдиної державної системи цивільного захисту
- У цьому Положенні термін «міська ланка» вживається у значенні складової частини єдиної державної системи цивільного захисту, яка створюється у Долинській міській територіальній громаді і до якої входять сили і засоби органів влади, старостинських округів, підприємств, установ та організацій, які виконують завдання цивільного захисту.
- Метою створення та функціонування міської ланки є здійснення заходів щодо захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій у мирний час та в особливий період у Долинській міській територіальній громаді.
- Завданнями міської ланки є:
1) забезпечення готовності органів управління та підпорядкованих їм сил цивільного захисту до дій, спрямованих на запобігання і реагування на надзвичайні ситуації або небезпечні події;
2) організація та здійснення заходів щодо захисту населення і територій Долинської міської територіальної громади від надзвичайних ситуацій;
3) планування заходів цивільного захисту;
4) організація та здійснення заходів із запобігання виникненню надзвичайних ситуацій;
5) проведення рятувальних та інших невідкладних робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, організація життєзабезпечення постраждалого населення;
6) ліквідація наслідків надзвичайних ситуацій або небезпечних подій;
7) проведення моніторингу і прогнозування виникнення надзвичайних ситуацій та їх розвитку, визначення ризиків їх виникнення на території Долинської міської територіальної громади, оцінка соціально-економічних наслідків надзвичайних ситуацій, визначення на основі прогнозних даних обсягу потреби в силах, засобах, матеріальних та фінансових ресурсах;
8) ліквідація медико-санітарних наслідків надзвичайних ситуацій та епідемій, надання екстреної медичної допомоги постраждалим у зоні надзвичайної ситуації, здійснення заходів медичного забезпечення;
9) навчання населення щодо поведінки та дій у разі виникнення надзвичайної ситуації;
10) організація і проведення підготовки керівного складу та фахівців органів місцевого самоврядування, суб’єктів господарювання, діяльність яких пов’язана з організацією і здійсненням заходів цивільного захисту;
11) здійснення заходів щодо створення, використання, утримання та реконструкції фонду захисних споруд цивільного захисту для укриття населення;
12) створення, збереження і раціональне використання резерву матеріальних ресурсів, необхідних для запобігання і реагування на надзвичайні ситуації;
13) забезпечення сталого функціонування суб’єктів господарювання і територій в особливий період;
14) здійснення заходів щодо соціального захисту постраждалого населення;
15) інші завдання, визначені законом.
- Безпосереднє керівництво діяльністю міської ланки здійснюється міським головою.
Безпосереднє керівництво територіальними формуваннями цивільного захисту здійснюється посадовою особою, яка очолює орган, що створив таке формування.
- До складу міської ланки входять органи управління та підпорядковані їм сили цивільного захисту, відповідні суб’єкти господарювання (додаток 1).
На структурні підрозділи міської ради та територіальні органи міністерств і відомств України в рамках міської ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Долинської міської територіальної громади покладається виконання функцій (додаток 2).
- Органами управління цивільного захисту, є:
на місцевому рівні – виконавчий комітет міської ради, відділ з питань надзвичайних ситуацій, цивільного захисту, мобілізаційної роботи та реінтеграції ветеранів міської ради, старостинські округи, підрозділи управління ДСНС України в області;
на об’єктовому рівні – керівники суб’єктів господарювання, а також підрозділи (посадові особи) з питань цивільного захисту, які утворюються (призначаються) відповідно до законодавства.
- Для забезпечення управління у режимі повсякденного функціонування органами управління та силами цивільного захисту, координації їх дій, здійснення цілодобового чергування та забезпечення функціонування системи збору, оброблення, узагальнення та аналізу інформації про обстановку в районах виникнення надзвичайних ситуацій у міській ланці функціонують:
1) на місцевому рівні:
пункт зв’язку ДПРЧ-10 (м. Долина) ДПРЗ-3 ГУ ДСНС в області.
2) на об’єктовому рівні – чергові (диспетчерські) служби підприємств, установ та організацій (в яких вони створені).
- Для забезпечення сталого управління міської ланки, виконання функцій, передбачених на особливий період, використовується система пунктів управління.
- Для управління міською ланкою використовується внутрішньомісцева система оповіщення.
- Для координації діяльності старостів старостинських округів, підприємств, установ та організацій, пов’язаної із забезпеченням техногенно-екологічної безпеки, захисту населення і територій від наслідків надзвичайних ситуацій, запобігання виникненню надзвичайних ситуацій і реагування на них функціонують:
на місцевому рівні – комісія з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій міської ради;
на об’єктовому рівні – комісії з питань надзвичайних ситуацій підприємств, установ та організацій.
Діяльність зазначених комісій провадиться відповідно до положень про них.
- Для координації робіт з ліквідації наслідків конкретної надзвичайної ситуації на місцевому та об’єктовому рівні у разі потреби утворюються спеціальні комісії з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації. Рішення про утворення такої комісії приймає відповідно керівник міської ланки або суб’єкт господарювання у разі виникнення надзвичайної ситуації відповідного рівня.
До утворення спеціальної комісії з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій або призначення керівника робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій організацію заходів з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій здійснюють відповідні комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій.
- До складу сил цивільного захисту міської ланки входять (додаток 3):
ДПРЧ-10 (м. Долина) ДПРЗ-3 ГУ ДСНС в області;
комунальні, об’єктові аварійно-рятувальні служби;
об’єктові та територіальні формування цивільного захисту;
об’єктові та територіальні спеціалізовані служби.
До складу територіальних спеціалізованих служб цивільного захисту міської ланки включаються органи управління, суб’єкти господарювання за переліком (додаток 4).
Спеціалізовані служби провадять свою діяльність відповідно до положення про службу, що затверджується органом, суб’єктом господарювання, який утворив таку службу.
- Облік сил цивільного захисту здійснює ДПРЗ-3 ГУ ДСНС України в області.
- Залежно від масштабу і особливостей надзвичайної ситуації, що прогнозується або виникла в Долинській міській територіальній громаді або в межах конкретної її території встановлюється один із таких режимів функціонування міської ланки:
повсякденного функціонування;
підвищеної готовності;
надзвичайної ситуації;
надзвичайного стану.
- В умовах нормальної виробничо-промислової, радіаційної, хімічної, сейсмічної, гідрогеологічної, гідрометеорологічної, техногенної та пожежної обстановки та за відсутності епідемій, епізоотій, епіфітотій міська ланка функціонує в режимі повсякденного функціонування.
- Основними завданнями, що виконуються міською ланкою у режимі повсякденного функціонування, є:
– забезпечення спостереження, гідрометеорологічного прогнозування та здійснення контролю за станом навколишнього природного середовища та небезпечних процесів, що можуть призвести до виникнення надзвичайних ситуацій на потенційно небезпечних об’єктах, об’єктах підвищеної небезпеки і прилеглих до них територіях, а також на територіях, на яких існує загроза виникнення геологічних та гідрогеологічних явищ і процесів;
– забезпечення здійснення планування заходів цивільного захисту;
– здійснення цілодобового чергування пожежно-рятувальних підрозділів;
– розроблення і виконання цільових програм запобігання виникненню надзвичайних ситуацій і зменшення можливих втрат;
– здійснення планових заходів щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, забезпечення безпеки та захисту населення і територій від таких ситуацій, а також заходів щодо підготовки до дій за призначенням органів управління та сил цивільного захисту;
– забезпечення готовності органів управління та сил цивільного захисту до дій за призначенням;
– організація підготовки фахівців цивільного захисту, підготовка керівного складу та фахівців, діяльність яких пов’язана з організацією і здійсненням заходів щодо цивільного захисту, навчання населення діям у разі виникнення надзвичайних ситуацій;
– створення і поновлення матеріальних резервів для запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, ліквідації їх наслідків;
– організація та проведення моніторингу надзвичайних ситуацій, визначення ризиків їх виникнення;
– підтримання у готовності автоматизованих систем централізованого оповіщення про загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій.
- Підставами для тимчасового введення в Долинській міській територіальній громаді або в межах конкретної її території для міської ланки режиму підвищеної готовності є загроза виникнення надзвичайної ситуації місцевого рівня.
- Основними завданнями, що виконуються міською ланкою у режимі підвищеної готовності, є:
– здійснення оповіщення органів управління та сил цивільного захисту, а також населення про загрозу виникнення надзвичайної ситуації та інформування його про дії у можливій зоні надзвичайної ситуації;
– формування оперативних груп для виявлення причин погіршення обстановки та підготовки пропозицій щодо її нормалізації;
– посилення спостереження та контролю за гідрометеорологічною обстановкою, ситуацією на потенційно небезпечних об’єктах, території об’єкта підвищеної небезпеки та/або за його межами, території, на якій існує загроза виникнення геологічних та гідрогеологічних явищ і процесів, а також здійснення постійного прогнозування можливості виникнення надзвичайних ситуацій та їх масштабів;
– уточнення (у разі потреби) планів реагування на надзвичайні ситуації, здійснення заходів щодо запобігання їх виникненню;
– уточнення та здійснення заходів щодо захисту населення і територій від можливих надзвичайних ситуацій;
– приведення у готовність наявних сил і засобів цивільного захисту, залучення у разі потреби додаткових сил і засобів;
- Підставами для тимчасового введення в Долинській міській територіальній громаді або в межах конкретної її території для міської ланки режиму надзвичайної ситуації є виникнення надзвичайної ситуації, що класифікується як ситуація місцевого рівня.
Рівень надзвичайної ситуації визначається відповідно до Порядку класифікації надзвичайних ситуацій за їх рівнями, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 березня 2004 р. № 368.
- Основними завданнями, що виконуються міською ланкою у режимі надзвичайної ситуації, є:
– уведення в дію планів реагування на надзвичайні ситуації;
– здійснення оповіщення органів управління та сил цивільного захисту, а також населення про виникнення надзвичайної ситуації та інформування його про дії в умовах такої ситуації;
– призначення керівника робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації та утворення у разі потреби спеціальної комісії з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації;
– визначення зони надзвичайної ситуації;
– здійснення постійного прогнозування зони можливого поширення надзвичайної ситуації та масштабів можливих наслідків;
– організація робіт з локалізації і ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, залучення для цього необхідних сил і засобів;
– організація та здійснення заходів щодо життєзабезпечення постраждалого населення;
– організація та здійснення (у разі потреби) евакуаційних заходів;
– організація і здійснення радіаційного, хімічного, біологічного, інженерного та медичного захисту населення і територій від наслідків надзвичайної ситуації;
– здійснення безперервного контролю за розвитком надзвичайної ситуації та обстановкою на аварійних об’єктах і прилеглих до них територіях;
– інформування органів управління цивільного захисту та населення про розвиток надзвичайної ситуації та заходи, що здійснюються.
- Режим підвищеної готовності та режим надзвичайної ситуації в Долинській міській територіальній громаді або в межах конкретної її території вводяться за рішенням міської ради – на території відповідного населеного пункту.
У період дії надзвичайного стану у разі його введення міська ланка функціонує відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України та з урахуванням особливостей, що визначаються згідно із Законом України “Про правовий режим надзвичайного стану” та іншими нормативно-правовими актами.
- З моменту оголошення рішення про мобілізацію (крім цільової) або доведення його до виконавців стосовно прихованої мобілізації чи введення воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях міська ланка переводиться у режим функціонування в умовах особливого періоду.
Переведення міської ланки у режим функціонування в умовах особливого періоду здійснюється відповідно до актів Президента України, Кабінету Міністрів України, планів цивільного захисту на особливий період.
В особливий період міська ланка функціонує відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України та з урахуванням особливостей, що визначаються згідно із Законами України “Про правовий режим воєнного стану” та “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, а також іншими нормативно-правовими актами.
- Для організації діяльності міської ланки міською радою розробляється план основних заходів цивільного захисту на відповідний рік.
- Для здійснення заходів щодо ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій міською радою та суб’єктами господарювання із чисельністю працюючого персоналу більш як 50 осіб розробляються плани реагування на надзвичайні ситуації.
- Функціонування міської ланки в особливий період здійснюються відповідно до планів цивільного захисту на особливий період.
- З метою організації заходів щодо ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій на об’єктах підвищеної небезпеки розробляються плани локалізації і ліквідації наслідків аварій на таких об’єктах.
- З метою організації взаємодії між органами управління та силами цивільного захисту міської ланки під час ліквідації наслідків конкретних надзвичайних ситуацій зазначеними органами та силами відпрацьовуються плани взаємодії.
- Організаційно-методичне керівництво плануванням діяльності міської ланки здійснює відділ з питань надзвичайних ситуацій, цивільного захисту, мобілізаційної роботи та реінтеграції ветеранів міської ради та ДПРЗ-3 ГУ ДСНС України в області.
- З метою забезпечення здійснення заходів у міській ланці щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій проводяться постійний моніторинг і прогнозування таких ситуацій.
- Для проведення моніторингу і прогнозування надзвичайних ситуацій створюється та функціонує система моніторингу і прогнозування надзвичайних ситуацій у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
- Організація оповіщення про загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій здійснюється відповідно до положення, що затверджується Кабінетом Міністрів України.
- Органи управління цивільного захисту здійснюють збір, аналіз, оброблення, зберігання та передачу інформації з питань цивільного захисту та зобов’язані надавати населенню через засоби масової інформації оперативну та достовірну інформацію про загрозу виникнення та/або виникнення надзвичайних ситуацій з визначенням меж їх поширення і наслідків, а також про способи та методи захисту від них.
Оприлюднення інформації про наслідки надзвичайних ситуацій здійснюється відповідно до законодавства про інформацію.
Інформування з питань цивільного захисту здійснюється за формами та у строки, встановлені ДСНС України.
- Керівництво проведенням аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт в міській ланці під час ліквідації наслідків надзвичайної ситуації та управління силами цивільного захисту, що залучаються до таких робіт, здійснює керівник робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, який діє відповідно до статті 75 Кодексу цивільного захисту України.
Залежно від рівня надзвичайної ситуації керівником робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації призначається:
1) міською радою у разі виникнення надзвичайної ситуації місцевого рівня – заступник міського голови;
2) керівником суб’єкта господарювання у разі виникнення надзвичайної ситуації відповідного об’єктового рівня – керівник або один із керівників суб’єкта господарювання відповідно до затвердженого розподілу обов’язків.
- Для безпосередньої організації і координації аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації утворюється штаб з ліквідації її наслідків, який є робочим органом керівника робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації.
Рішення про утворення та ліквідацію такого штабу, його склад приймає керівник робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації.
- Основну частину робіт, пов’язаних з реагуванням на надзвичайну ситуацію або усуненням загрози її виникнення, виконують сили цивільного захисту підприємства, установи чи організації, де виникла така ситуація, з наданням їм необхідної допомоги силами цивільного захисту адміністративно-територіальної одиниці, на території якої розташоване таке підприємство, установа чи організація, а також відповідними підрозділами ДПРЗ-3 ГУ ДСНС України в області.
До виконання зазначених робіт насамперед залучаються сили цивільного захисту центрального органу виконавчої влади, до сфери управління якого належить об’єкт, на якому сталася аварія, що призвела до виникнення надзвичайної ситуації, сили цивільного захисту міської ланки.
Залучення сил цивільного захисту до ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій здійснюється органами управління, яким підпорядковані такі сили, відповідно до планів реагування на надзвичайні ситуації.
У разі потреби до ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій за рішенням керівника робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації залучаються додаткові сили цивільного захисту.
Залучення сил цивільного захисту до проведення заходів цивільного захисту в особливий період здійснюється згідно з планами цивільного захисту на особливий період.
- Аварійно-рятувальні та інші невідкладні роботи проводяться відповідно до порядку, що визначається інструкціями, правилами, статутами, іншими нормативно-правовими актами та нормативними документами щодо дій у надзвичайних ситуаціях.
- До робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, які виконуються в міській ланці можуть залучатися Збройні Сили України, інші військові формування та правоохоронні органи спеціального призначення відповідно до Конституції і Законів України.
- До робіт із запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та ліквідації їх наслідків можуть залучатися на добровільних або договірних засадах громадські об’єднання за наявності в учасників, які залучаються до таких робіт, відповідного рівня підготовки у порядку, визначеному керівництвом такого об’єднання або керівником робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації.
- Сили цивільного захисту, крім добровільних формувань цивільного захисту, укомплектовуються персоналом (кадрами) та забезпечуються засобами цивільного захисту з урахуванням необхідності проведення робіт у автономному режимі протягом не менше трьох діб.
- У міській ланці з метою своєчасного запобігання і ефективного реагування на надзвичайні ситуації організовується взаємодія з питань:
– визначення органів управління, які безпосередньо залучаються до ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, склад і кількість сил (засобів) реагування на них;
– погодження порядку здійснення спільних дій сил цивільного захисту під час ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій з визначенням основних завдань, місця, часу і способів їх виконання;
– організації управління спільними діями органів управління та сил цивільного захисту під час виконання завдань за призначенням;
– усебічного забезпечення спільних заходів, що здійснюватимуться органами управління та підпорядкованими їм силами цивільного захисту, у тому числі взаємного надання допомоги транспортними, інженерними, матеріальними, технічними та іншими засобами.
- Залежно від обставин, масштабу, характеру та можливого розвитку надзвичайної ситуації взаємодія організовується на регіональному, місцевому та об’єктовому рівні – між територіальними органами центральних органів виконавчої влади, місцевими органами виконавчої влади, їх силами, а також суб’єктами господарювання.
- З метою запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, мінімізації їх можливих наслідків, організації узгодженого реагування сил цивільного захисту на небезпечні події та надзвичайні ситуації між оперативно-черговими (черговими, диспетчерськими) службами органів виконавчої влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій і оперативно-черговими службами ДПРЗ-3 ГУ ДСНС України в Івано-Франківській області організовується обмін інформацією про загрозу або виникнення небезпечної події, надзвичайної ситуації та хід ліквідації її наслідків у сфері відповідальності відповідної чергової служби.
- Взаємодія під час здійснення заходів щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та під час ліквідації їх наслідків організовується через спеціально призначені оперативні групи або представників відповідних центральних та місцевих органів виконавчої влади, старостів старостинських округів, які залучаються до здійснення таких заходів. Повноваження зазначених оперативних груп або представників визначаються відповідними центральними та місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування.
- Забезпечення фінансування міської ланки здійснюється за рахунок коштів міського бюджету, коштів суб’єктів господарювання, інших не заборонених законодавством джерел.